Auteur Topic: hk of denon  (gelezen 1431 keer)

submitt

• **
hk of denon
« Gepost op: 19 oktober 2009, 19:21:24 »
Hallo iedereen na lang zoeken naar een andere dvdspeler,twijfel ik tussen  een harman kardon type 29 of type 37.Maar ik zag ook een denon staan op marktplaats.Nu heb ik al een harman kardon receiver.Wie kan me iets vertellen over de voorgenoemde types,omdat ze wel tweedehands zijn en ik dus geen garantie heb. :think: :)budget rond de 100 euro

hoorny

• Techniek als kunstvorm van wetenschap
  • Motorcycle emptynes
Re:hk of denon
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2009, 22:09:34 »
HK type dan heb je een passend setje uiterlijk mag ook kloppen toch.
Het leven is te kort voor kleine boxen.

submitt

• **
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2009, 18:45:53 »
Zekers,maar het belangrijkste is voor mij het geluid en beeld.En daar schijnt wel verschil in zitten.Ik heb nu een pioneer en ben hier zeer tevreden over,maar die begint slijtageverschujnselen te vertonen.En tweedehands vraagt men al gauw rond de zestig euro,terwijl er een type van LG te koop is voor die prijs,maar dan wel met hdmi en usb e.d. :think:
En de hk spelers schijnen nogal eens te weigeren volgens de reviews op kieskeurig. ???

Sjaudio

« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2010, 17:45:20 »
Zekers,maar het belangrijkste is voor mij het geluid en beeld.En daar schijnt wel verschil in zitten.Ik heb nu een pioneer en ben hier zeer tevreden over,maar die begint slijtageverschujnselen te vertonen.En tweedehands vraagt men al gauw rond de zestig euro,terwijl er een type van LG te koop is voor die prijs,maar dan wel met hdmi en usb e.d. :think:
En de hk spelers schijnen nogal eens te weigeren volgens de reviews op kieskeurig. ???

Harman Kardon receivers waren, met nadruk op waren zeer zeer goed. De nieuwere modellen zijn al een stuk minder, Harman Kardon, welke een dochterbedrijf is van JBL richt zich nu meer op een  markt waar meer publiek te veroveren is. Dit zie je ook terug bij moederbedrijf JBL, de northridge speakers van het heden zijn echt een heel stuk minder als de oudere serie's. Daar is verder niks mis mee, want ze leveren alsnog mooie producten voor minder geld.

Over de dvd-spelers kan ik kort zijn, dit is nooit HK's sterkste punt geweest, persoonlijk heb ik de DVD-22 gehad en die vond ik ook erg fragiel, moeite met het lezen van.... Daarentegen wel goed in cd's. Ik zou liever kijken na een ander merk als je een nieuwe of tweedehandse dvd-speler zoekt.
Yamaha AX-396 / Yamaha CDX-496  
Denon TU-380RD / Pioneer DV-380K
B&W DM320

Big Bada Boom!

• لم يستمع لي ، سأفعل أي شيء
  • Nooit naar mij luisteren, ik doe ook maar wat...
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2010, 17:52:34 »
Misschien een beetje de knuppel in het hoenderhok, maar allez: Zit er uberhaupt verschil in DVD spelers?
Tussen CD spelers zit ook al geen verschil. (Behalve dan misschien in duurzaamheid en betrouwbaarheid)
Mijn DVD spelertje van de MeMa van 25 euronen speelt hier al 3 jaar probleemloos de filmpjes af.
So what als ze eens stuk gaat. Voor dat geld kun je niet sukkelen.

BBB

(edit: typo)
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2010, 18:01:52 door Big Bada Boom! »
"And then happened what??"
"Big Bada Boom!" Leeloo repeated, whilst panicking vigorously. (Uit: The Fifth Element, Luc Besson, 1997)

Sjaudio

« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2010, 18:06:03 »
Misschien een beetje de knuppel in het hoenderhok, maar allez: Zit er uberhaupt verschil in DVD spelers?
Tussen CD spelers zit ook al geen verschil. (Behalve dan misschien in duurzaamheid en betrouwbaarheid)
Mijn DVD spelertje van de MeMa van 25 euronen speelt hier al 3 jaar probleemloos de filmpjes af.
So what als ze eens stuk gaat. Voor dat geld kun je niet sukkelen.

BBB

(edit: typo)

En of er verschil zit tussen dvd-spelers. Op zowel beeld als audio gebied zijn er zat verschillen. Zo zijn er ondertussen dvd-spelers met hdmi, DVD ondersteunt geen 1080p full hd, maar met een goede dvd-speler met goede upscaling kan je redelijk in de buurt van blu-ray komen. Natuurlijk ook afhankelijk van de dvd zelf. Dit lukt met een goedkope dvd-speler gewoon niet, dat zie je wel degelijk.

Maar.... vooral het audio gedeelte zit veel verschil in. Je wilt niet weten hoe ontzettend vlak mijn hoekie-tjoekie dvd-speler van kijkshop klinkt in vergelijking met me onlangs aangeschafte Denon dvd2800mk2. Er zitten niet voor niks zo'n grote prijsverschillen tussen instap dvd-spelers en middenklasse/high-end spelers.

Over 25 euro kun je inderdaad niet sukkelen, maar er zijn ook mensen die het waarderen als de dvd-speler eerder richting een leuke dedicated cd-speler klinkt dan een ghetto boombox ( even overdreven gezegd ). Dan praten we niet over 25 euro, maar een 10voud tot wel 50voud daarvan, en dan denk je wel 10 keer na voordat je iets koopt; zeker als er problemen zijn met bepaalde modellen die je op het oog hebt.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2010, 18:09:24 door Sjaudio »
Yamaha AX-396 / Yamaha CDX-496  
Denon TU-380RD / Pioneer DV-380K
B&W DM320