Auteur Topic: Ervaringen met Philips soundbar HTS8150 en HTS6100?  (gelezen 2764 keer)

wabross

• *
Ervaringen met Philips soundbar HTS8150 en HTS6100?
« Gepost op: 25 februari 2010, 09:47:23 »
Ik denk erover om een van bovenstaande soundbars te kopen en deze te combineren met een 9603 philips lcd tv, maar ben een beetje huiverig door berichten over het niet kunnen lezen van zelfgebrande dvd's. Ook lees ik regelmatig klachten over storingen met de dvd lade.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van gebruikers van dit forum over de Philips soundbar HTS8150 en HTS6100. Vat bedankt voor je reactie.

Sjaudio

Re:Ervaringen met Philips soundbar HTS8150 en HTS6100?
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2010, 17:23:38 »
Ik denk erover om een van bovenstaande soundbars te kopen en deze te combineren met een 9603 philips lcd tv, maar ben een beetje huiverig door berichten over het niet kunnen lezen van zelfgebrande dvd's. Ook lees ik regelmatig klachten over storingen met de dvd lade.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van gebruikers van dit forum over de Philips soundbar HTS8150 en HTS6100. Vat bedankt voor je reactie.

Ik kan me wel voorstellen dat je storingen krijgt in de dvd lade. Niet zo gek met met alle resonantie en trillingen die de speakers maken. Het zit tenslotte in 1 geheel. Daarbij zou ik beter kijken na 2 losse monitors die je naast de TV ophangt o.i.d. met een subwoofertje erbij. Kan me niet voorstellen dat zo'n soundbar mooi klinkt. Het zal vast beter zijn als het geluid van je tv, maar daar houdt het dan ook een beetje op..

2 x http://www.kieskeurig.nl/speaker/jamo/c_401/288793/ = 160 euro.
1 x http://www.kieskeurig.nl/subwoofer/jamo/sub_200/289316/ 140 euro.

Ben je voor 300,00 klaar aan speakers.

Mooie sub voor dat geld trouwens  ^-^
Yamaha AX-396 / Yamaha CDX-496  
Denon TU-380RD / Pioneer DV-380K
B&W DM320

wabross

• *
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2010, 07:56:48 »
Bedankt voor je bericht. Nadeel van jou oplossing is dat ik weer vast zit aan een flinke extra surround receiver terwijl ik juist het aantal apparaten wil terug brengen, dat is een van de voordelen van de soundbar. Je hebt dan radio, dvd speler en surrond set in een apparaat...

Sjaudio

« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2010, 17:55:19 »
Bedankt voor je bericht. Nadeel van jou oplossing is dat ik weer vast zit aan een flinke extra surround receiver terwijl ik juist het aantal apparaten wil terug brengen, dat is een van de voordelen van de soundbar. Je hebt dan radio, dvd speler en surrond set in een apparaat...

Dat kan ik begrijpen, niet iedereen "audiofiel" natuurlijk.

De minpunten die je zelf opnoemt kan ik best inkomen dat je daar last van kan hebben. Fabrikanten van zeer dure loopwerken steken niet voor niks veel geld in het centreren/bevestigen/trillingsvrij maken etc etc van cd/dvd lade. Nu weet ik niet hoe Philips dit heeft gedaan, maar ik vind het nogal tegenstrijdig om speakers in de dvd-speler te plaatsen ( zo is het eigenlijk wel ). Nou heb je in de auto met een goede cd-speler ook geen last van haperingen dankzij de trillingen, dus ik weet ook niet hoe Philips dit gefabriceerd heeft. Als er een gewoon simpel loopwerk in zit dan is het vragen om problemen. Daarbij zijn all-in-one oplossingen in mijn ogen gevoeliger voor storingen. Bedenk ook dat je veel geld betaald voor het "principe & design", dus echt geweldig kan het ook niet zijn lijkt me...
Persoonlijk vind ik zo'n soundbar ook veel lelijker uitzien als een mooie receiver/dvd-speler in je tv meubel met 2 speakers opgehangen o.i.d. Maar oke; dat ben ik  ;D
Yamaha AX-396 / Yamaha CDX-496  
Denon TU-380RD / Pioneer DV-380K
B&W DM320