Auteur Topic: Pioneer VSX-920 aansluiten op JVC TV?  (gelezen 3537 keer)

hewavervelend

• *
Pioneer VSX-920 aansluiten op JVC TV?
« Gepost op: 24 december 2010, 08:33:36 »
Ik heb onlangs een Pioneer AV receiver VSX-920k gekocht samen met een Pioneer BDP-430 blueray speler.
Ik wil deze set natuurlijk aansluiten om mijn huidige TV (JVC AV-28H4BU) en digitale decoder van Samsung, maar ik kan niet ontdekken hoe ik de kabels dien aan te sluiten om ervoor te zorgen dat beeld van mijn BluerayDVD (en versterker menu) op de TV terecht komt, en het geluid via de versterker boxen. Ik wil het TV geluid ook via de versterker boxen hebben.

Ik loop namelijk tegen het probleem aan dat mijn TV voorzien is van 3 SCART aansluitingen & een EXT4 aansluiting middels TULP (Rood-Wit-Geel) en mijn Pioneer versterker is uitgerust met HDMI en tulp aansluitingen.
Mijn decoder is voorzien van 2 SCART aansluitingen en 1 optical.

De hamvraag is: hoe krijg ik dit werkend?

Achtergrond info:
Pioneer versterker =
Manual JVC TV = http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lct1583-001a-u_ned.pdf
Samsung decoder = http://www.caiway.nl/site/documents/1857/Aansluitschema_Samsung_DCB_9401R.pdf

Raymond1

Re:Pioneer VSX-920 aansluiten op JVC TV?
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2010, 18:11:35 »
Ik zou eigenlijk willen zeggen:koop een flatscreen...Dan kan je de blueray-speler via HDMI op de reciever aansluiten en die vervolgens weer op de tv met HDMI.Dan komt het beeld wat de BR-speler kan leveren ten minste tot zijn recht.Maar als dat geen optie is:de decoder kan je met een scartkabel op de tv aansluiten.Met een optische kabel kan je hem op de reciever aansluiten voor het geluid.De BR-speler kan je het beste met een HDMI-kabel op de reciever aansluiten voor het geluid,met een digitale coaxkabel kan het ook.Voor het beeld kan je een verloopkabel van scart naar component gebruiken,alleen durf ik niet met zekerheid te zeggen of dat werkt.Je tv moet dan component via scart ondersteunen en ik weet niet of hij dat doet.

Devion

• *
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2010, 21:04:37 »
Via tulip als op je BD speler zit(En scart voor je samsung decoder), maar dit is DOODzonde.(Voor geluid is zowel Toslink/optisch als Coax geschikt)

Een volwaardige HD film op een Bluray schijfje is 1080p, oftewel 1920x1080.
De type uitgangen en je TV zelf, kunnen maar een resolutie aan van 480p, 480x320.

Om alles is cijfers uit te drukken: 1920*1080 = 2073600
480*320 = 153600
2073600 / 153600 = 13,5

Kortom je ziet maar 100 / 13,5 = 7,41% van alle pixel van de Bluray opname op je beeldkanon. Zal er prima uitzien, maar een DVD zal net zo strak eruit zien.
Je TV is een grote bottleneck, zowel qua kwaliteit van beeld als aansluitingen. Met een LCD TV kan je ook alles netjes via HDMI laten lopen, wat altijd perfect beeldkwaliteit geeft.

hewavervelend

• *
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2010, 11:40:10 »
Heren,
bedankt voor jullie input.
Ben ervan bewust dat mijn huidige TV de bottleneck is qua kwaliteitverlies. Staat dan ook op de 2011 kalender om deze te vervangen, maar ik wil nu ook graag een DVD afspelen en mis nu dus het video beeld vanaf mijn receiver.

Ik heb de Blueray speler nu via 1 HDMI kabel verbonden met de receiver. Is dit voldoende voor beeld & geluid?

Aangezien ik ook het menu van de receiver op mijn TV wil tonen, moet ik dus een SCART-to-COMPONENT gebruiken. Toch?

marconist

« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2010, 13:41:00 »
Ik heb de Blueray speler nu via 1 HDMI kabel verbonden met de receiver. Is dit voldoende voor beeld & geluid?

Ja.

Via monitor out op de receiver (gele cinch  busje) is het videosignaal beschikbaar voor je JVC-TV. Aansluiten met zo'n simpele scart-adapter van cinch naar scart.

HDMI signalen worden verder niet gedowngrade, alleen bij monitor out vindt je dus een gedowngrade signaal. Dat heeft te maken met HQ copy-protect.  Via deze aansluting kan je dus ook de receiver zelf (OSD) instellen.

Ook je Samsung doos kun je nu via HDMI van de receiver aansluiten, zodat je alle bronnen van geluid kunt voorzien via de receiver.

Optimale beeldkwaliteit kun je pas verkrijgen met een TV met HDMI-input.

@devion: "tulip" bestaat niet. Die connector heet RCA of cinch. Tulp is een Nederlandse kreet, in UK of US bestaat ie niet.
"Wanneer iemand van ons een hele tijd niets ongewoons beleeft dan is dat zeer ongewoon."
L. Asimov

hewavervelend

• *
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2010, 21:48:16 »
Citaat
Via monitor out op de receiver (gele cinch  busje) is het videosignaal beschikbaar voor je JVC-TV. Aansluiten met zo'n simpele scart-adapter van cinch naar scart.
Okay, dus een SCART-RCA kabel van TV naar Monitor Out (alleen geel aansluiten).

Citaat
Ook je Samsung doos kun je nu via HDMI van de receiver aansluiten, zodat je alle bronnen van geluid kunt voorzien via de receiver.
Moet ik nu van digitale ontvanger met SCART naar TV, of met een SCART-RCA kabel naar A/V receiver op de 3 TV/SAT IN poorten?

marconist

« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2010, 09:45:56 »

Moet ik nu van digitale ontvanger met SCART naar TV, of met een SCART-RCA kabel naar A/V receiver op de 3 TV/SAT IN poorten?

Als de Samsung ontvanger geen HDMI kent, dan is inderdaad de scart-rca kabel de juiste oplossing!
"Wanneer iemand van ons een hele tijd niets ongewoons beleeft dan is dat zeer ongewoon."
L. Asimov

Heino

« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2010, 16:18:23 »
Als je in elk geval beeld wil hebben, kan dat op de volgende manier:
- je neemt/koopt een verloop van Scart naar 3 tulppluggen: geel + wit-of-zwart + rood.
- Scart in de TV ,geel op de Pioneer op Monitor out Video, wit-of-zwart en rood op de Pioneer op TV/Sat In.
Voor DVD en Bluray gaat het geluid via HDMI naar je Pioneer en het beeld via de gele plug naar je TV
Voor TV kijken gaat het geluid via wit en rood de Pioneer in. Dit functioneert trouwens ook voor een al op de TV aangesloten conventionele VHS videorecorder.
De beeld en geluidskwaliteit is zo niet optimaal, maar dat had iemand anders al vermeld.