Auteur Topic: Wat vind je een goede (de beste of slechtste) film?  (gelezen 29338 keer)

Nohemmm

Re:Wat vind je een goede (de beste of slechtste) film?
« Reactie #105 Gepost op: 26 november 2012, 21:48:57 »

Zaterdagavond hiernaartoe geweest. Heb enorm genoten. Het overkomt me niet vaak dat ik helemaal meegenomen word in een film.
Voor een nederlandse film een topper. Nog beter dan alles is liefde met een goed in elkaargezet scenario van kim van kooten.
Carice speelt weer fantastisch, zo'n supertalent...  Nou ja dat is mijn mening maar....  Allemaal subjectief....
De audiofiele hemel is net niet aan te raken!
Welcome to the edge...

Regelneef

• *
Re: Wat vind je een goede (de beste of slechtste) film?
« Reactie #106 Gepost op: 4 september 2014, 11:25:55 »
Into the wild is mijn absolute favoriet

ramses99

• *
« Reactie #107 Gepost op: 4 september 2014, 19:15:12 »
pulp fiction matrix top films

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
« Reactie #108 Gepost op: 15 maart 2015, 15:43:17 »
Ben fan van zo een beetje alle genre,s maar hier komen er een paar ; American Beauty _ One flew over the cuckoos nest _ Open water _ Dirty rotten scoundrels _ The green mile _ Jaws (de eerste natuurlijk)_ Silence of the lambs_ American werewolf in london _Gone girl _ Deadfall _ Wrong turn; en zo kan ik nog wel ff doorgaan..
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

turbomarco

• Audiofiel .....kuch
« Reactie #109 Gepost op: 7 april 2015, 01:26:29 »
Stuk voor stuk goede films  :)
diyma

benjamin

« Reactie #110 Gepost op: 6 mei 2015, 00:46:04 »
 Heb net Antarctica , A year on ice gekeken op Popcorn time . Mooie film.
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2015, 00:50:08 door benjamin »
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.

Bert69

« Reactie #111 Gepost op: 6 mei 2015, 03:56:49 »
Schindlers List en Shaw Shank Redemption blijven betreft de wat oudere films voor mij wel de toppers, anderzijds ook fan van Lord of the Rings, Band of Brothers, The Pacific en voor puur vermaak alles wat zo'n beetje van Marvel Comics verfilmd is. Slechte film ooit, dat weet ik niet meer, daar heb ik er teveel van gezien  ;)

benjamin

« Reactie #112 Gepost op: 6 mei 2015, 10:22:19 »
Shaw Shank Redemption.... geweldig. Ik vind veel films met Tim Robbins steengoed (Arlington Road),en met Morgan Freeman dito (Seven).

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #113 Gepost op: 6 mei 2015, 12:54:58 »
Het probleem dat ik heb met de Lord of the Rings en ook de Hobbit films is dat er veel nadruk wordt gelegd op de gevechten. Als er meer tijd was besteed aan de karakters dan had het wat mij betreft een betere film geweest. Als je de boeken hebt gelezen begrijp je wat ik bedoel.

The Shawshank redemption blijft een topper.

Ik zag laatst de film 'The girl with the dragon tattoo', ook een mooi plot met eeen verassend einde.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #114 Gepost op: 6 mei 2015, 13:02:37 »
The Lord of the Rings heb ik altijd zeer getrouw aan de boeken gevonden. Dat zijn ZEER goede films wat mij betreft. De Hobbit films zijn een teleurstelling. Veel special effects en bitter weinig verhaal. Ze hadden dat dunne boek nooit mogen uitwrijven over drie films, dat had allemaal in één gekund. Maar ja, het grote geld lonkte he.

Bert69

« Reactie #115 Gepost op: 6 mei 2015, 16:15:45 »
Klopt, De Hobbit vind ik ook een teleurstelling als je Lord of the Rings gezien hebt, hier thuis ligt het boek, mijn vrouw had hem denk al een jaar of 10 voordat de film uit kwam (misschien nog wel langer). Ik heb nooit gehoord dat ze de films minder goed vond dan het boek.

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #116 Gepost op: 6 mei 2015, 17:51:20 »
In de boeken gebeurt veel meer. In de fims heb ik Tom Bombadil bijvoorbeeld niet gezien. De Ring films zijn heel erg goed gemaakt, maar zoals ik zei, van mij mag dat oorlogsgeneuzel wel wat minder en dan heb je meer tijd voor andere zaken.

Als je de boeken nog niet hebt gelezen: ga dat doen. De eerste 80 pagina's is het even doorzetten, maar dan werkt het bijna verslavend. Ik heb hele nachten gelezen.

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #117 Gepost op: 6 mei 2015, 18:05:47 »
Ik heb de boeken gelezen. Er zijn een paar personages en scènes in de boeken die geschrapt werden voor de films omdat ze die anders nog langer gemaakt zouden hebben en niet noodzakelijk waren voor het totale verhaal. Tom was inderdaad zo'n personage, maar ook het zijverhaal over Frodo's ontmoeding met de woudgeesten werd bijvoorbeeld geschrapt. Dat vond ik verdedigbaar en daarom juist vond en vind ik de films echt zeer getrouw de boeken weergeven, veel meer dan ik ooit bij andere verfilmde boeken tegengekomen ben. Maar de Hobbit was juist een teleurstelling, omdat ze het nodig vonden het redelijk magere verhaal van dat ene boek daarover uit te gaan smeren over drie films van drie uur lang het stuk waarbij er van het ene gevecht naar het andere gereisd wordt in een wel zeer mager verhaaltje.

Kermit

• Moderator
« Reactie #118 Gepost op: 6 mei 2015, 19:33:35 »
In de boeken gebeurt veel meer. In de fims heb ik Tom Bombadil bijvoorbeeld niet gezien. De Ring films zijn heel erg goed gemaakt, maar zoals ik zei, van mij mag dat oorlogsgeneuzel wel wat minder en dan heb je meer tijd voor andere zaken.

Als je de boeken nog niet hebt gelezen: ga dat doen. De eerste 80 pagina's is het even doorzetten, maar dan werkt het bijna verslavend. Ik heb hele nachten gelezen.

Hier nog een. Ook ik miste wel een paar zaken die er makkelijk bij gekund hadden als er wat minder aandacht was geweest voor een overmaat aan mannelijke hormonen en vleeshouwerij. Aan de andere kant zijn verschillende zaken heel knap weergegeven en soms verbijsterend dicht bij wat ik er in mijn fantasie zelf van gemaakt had...

« Laatst bewerkt op: 7 mei 2015, 00:05:12 door Kermit »
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Han

• Moderator
    • studio
Re:Wat vind je een goede (de beste of slechtste) film?
« Reactie #119 Gepost op: 6 mei 2015, 21:56:37 »

Zaterdagavond hiernaartoe geweest. Heb enorm genoten. Het overkomt me niet vaak dat ik helemaal meegenomen word in een film.
Voor een nederlandse film een topper. Nog beter dan alles is liefde met een goed in elkaargezet scenario van kim van kooten.
Carice speelt weer fantastisch, zo'n supertalent...  Nou ja dat is mijn mening maar....  Allemaal subjectief....

Zie ik daar Thijs Römer? (beter laat dan nooit).

Wat ben ik op die patser afgeknapt toen ik een interview met hem las. Hij was met Katja naar Oosterrijk gegaan voor de lunch in een beroemde eettent. Het had 700 euro gekost, exclusief de reis en verblijfkosten, dus we moesten vooral weten dat dat eten 700 euro had gekost.

Ja, hij begreep wel dat er mensen zijn die dat overdreven vinden, maar zij konden dat wel betalen dus waarom niet.

Hij mocht willen dat hij zo kon acteren als zijn opa.