Auteur Topic: Wat vind je een goede (de beste of slechtste) film?  (gelezen 29331 keer)

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
Re: Wat vind je een goede (de beste of slechtste) film?
« Reactie #120 Gepost op: 6 mei 2015, 22:40:09 »
Mmm, tsja. Nederlandse films, moeilijk. De kleine blonde doos vond ik wel goed. Nee ff serieus . Soldaat van Oranje , De Lift ,  Flodder (eerste), Zwartboek , Spoorloos.
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2015, 23:05:28 door benjamin »
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #121 Gepost op: 7 mei 2015, 00:01:10 »
Ik ken geen enkele Nederlandse film die het (acteer)nivo benadert van buitenlandse films. Het komt er niet bij in de buurt.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Bert69

« Reactie #122 Gepost op: 7 mei 2015, 01:59:48 »
Daarom spelen de echte (Nederlandse) acteurs ook meestal in het buitenland..........

benjamin

« Reactie #123 Gepost op: 7 mei 2015, 09:41:44 »
Daarom spelen de echte (Nederlandse) acteurs ook meestal in het buitenland..........
En daar spelen ze dan ook met een stuk meer bezieling dan in Nederlandse producties.
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.

benjamin

« Reactie #124 Gepost op: 17 juli 2015, 13:07:22 »
Vannacht nog even een filmpje meegepikt op popcorn time , The Harvest.
Wat zeg ik ? Filmpje ?
Aanrader van de bovenste plank met een duivelse Samantha Morton als geschifte moeder.     
   https://www.youtube.com/watch?v=XKxstu5m44s
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2015, 14:36:00 door benjamin »

benjamin

« Reactie #125 Gepost op: 25 september 2015, 00:11:00 »
Vanavond een prachtige misdaadfilm gezien met meer dan uitstekend acteerwerk en een realistisch verhaal ; The Drop. https://www.youtube.com/watch?v=7lCiDIcqMe0

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
« Reactie #126 Gepost op: 25 september 2015, 01:05:00 »
En paar van de beste films voor mij persoonlijk zijn nog steeds The Usual Suspects en Se7en qua verhaallijn, ontwikkeling en plot, en op een heel ander niveau Avatar, The Hobbit en Lord of the Ring. En dan vergeet ik er vast nog wel een paar.
Huiskamer: AVR: Sony STR-DN1010, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-505-4 met Shure M97xe of Orto

benjamin

« Reactie #127 Gepost op: 25 september 2015, 10:58:19 »
Met het schaamrood op mijn kaken moet ik toegeven dat ik The usual suspects nog niet heb gezien. Ga ik dit weekend kijken !

Mokumer45

« Reactie #128 Gepost op: 25 september 2015, 11:45:45 »
@ Benjamin: Een kleine waarschuwing vooraf: laat je tijdens de film niet afleiden en blijf geconcentreerd. Als je de film gezien hebt, snap je wel waarom!
Huiskamer: AVR: Sony STR-DN1010, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-505-4 met Shure M97xe of Orto

benjamin

« Reactie #129 Gepost op: 25 september 2015, 12:13:31 »
Nog een paar waar ik van genoten heb ; Wolf Creek 1 en 2 - Eden Lake - 30 days of night - the Collection - Last Passenger - Honeymoon - Big Driver - The House Of The Devil - The Uninvited - The Purge - It Follows - Chronicle - Tiger House - Dead Of Winter.
Edit ; zijn per toeval allemaal horrorfilms . Ben een liefhebber van alle genres hoor. :)
@Mokumer. dat geconcentreerd kijken lukt prima , ik heb mijn eigen filmhoekje waar ik zowel op laptop als op flatscreen , over de stereo of met hoofdtelefoon alle kanten uit kan. 8)
« Laatst bewerkt op: 25 september 2015, 14:26:10 door benjamin »

Mokumer45

« Reactie #130 Gepost op: 26 september 2015, 10:34:40 »
@ Benjamin: zou je zo vriendelijk willen zijn om op dit topic te vertellen, hoe je de film vond (als je hem bekeken hebt)? Smaken willen namelijk nog al eens (enorm) verschillen! Dit is trouwens in geen geval een horrorfilm. Verder zal ik niets verklappen, je moet het zelf maar beleven.

benjamin

« Reactie #131 Gepost op: 26 september 2015, 10:57:41 »
Zal ik doen , ik ben hem nu aan het downloaden en ga hem vanavond kijken , het rare is dat deze film een hele bekende is maar dat ik hem om een of andere reden steeds niet heb (kunnen?) kijken , ben benieuwd.
Vannacht een beklemmende thriller gekeken , In Their Skin , die ik erg goed vond. https://www.youtube.com/watch?v=KRAW6jKKC8k
De mooiste film die ik in de afgelopen jaren gezien heb was Orphan, een meesterwerk die zich gerust kan meten met een film als bijv. The Omen. https://www.youtube.com/watch?v=2ywOPNNii9w
@Mokumer ; ik heb 'm gezien en ja , het is een wereldfilm met een werkelijk schitterende wending op het einde , dat plot verwacht je echt niet als kijker , dank je voor de tip.
Een prachtige quote van Kevin Spacey , ongeveer op de helft van de film; I don't believe in God, but i'm afraid of Him. Weer een juweeltje van een film gezien :idol:.
Zometeen ga ik Beyond the reach met Michael Douglas kijken , lijkt me een goeie film.
« Laatst bewerkt op: 26 september 2015, 22:42:56 door benjamin »

benjamin

« Reactie #132 Gepost op: 27 september 2015, 14:12:55 »
Zal ik doen , ik ben hem nu aan het downloaden en ga hem vanavond kijken , het rare is dat deze film een hele bekende is maar dat ik hem om een of andere reden steeds niet heb (kunnen?) kijken , ben benieuwd.
Vannacht een beklemmende thriller gekeken , In Their Skin , die ik erg goed vond. https://www.youtube.com/watch?v=KRAW6jKKC8k
De mooiste film die ik in de afgelopen jaren gezien heb was Orphan, een meesterwerk die zich gerust kan meten met een film als bijv. The Omen. https://www.youtube.com/watch?v=2ywOPNNii9w
@Mokumer ; ik heb 'm gezien en ja , het is een wereldfilm met een werkelijk schitterende wending op het einde , dat plot verwacht je echt niet als kijker , dank je voor de tip.
Een prachtige quote van Kevin Spacey , ongeveer op de helft van de film; I don't believe in God, but i'm afraid of Him. Weer een juweeltje van een film gezien :idol:.
Zometeen ga ik Beyond the reach met Michael Douglas kijken , lijkt me een goeie film.
De reden dat ik mijn eigen bijdrage ff citeer is dat na enig nadenken je als kijker toch vantevoren had kunnen weten dat als Kevin Spacey meespeelt hij altijd onderdeel is van het (meestal briljante) plot.
Kijk bijv. naar Seven , American Beauty ,en The Usual Suspects. Hij heeft er ook wel de kop voor hoor.

benjamin

« Reactie #133 Gepost op: 21 mei 2016, 19:33:53 »
Vannacht een film gezien die me nu nog bezighoudt.
10 Cloverfield Lane.

Het is echt behoorlijk lang geleden dat ik van de eerste tot de laatste minuut op het puntje van mijn stoel heb gezeten bij een film....

https://www.youtube.com/watch?v=yQy-ANhnUpE

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #134 Gepost op: 22 mei 2016, 01:10:30 »
Nog even over Nederlandse films en of die nu zo slecht zijn en of er zo slecht in wordt geacteerd.
Ik vermoed dat ons van films in een vreemde taal nuances ontgaan zodat we die minder snel het predikaat slecht geacteerd zouden geven. Vandaag 'Dial M for Murde' en gister 'Vertigo' op tv die qua acteerwerk in elk geval sleets zijn geworden maar mogelijk ook gewoon matig zijn. Neemt niet weg dat ik ook veel Nederlands werk niet te pruimen vind.
Twelve monkeys vind ik een heerlijke film terwijl Annie Golden (ex Shirts) als taxichauffeur echt wel slecht acteert en aan het stuurwiel draait als Raikkonen in de achtervolging terwijl ze in de file rijden....
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....