Auteur Topic: Steve Unruh/Resistor  (gelezen 1679 keer)

enjoyprog

• HiFi = Klank + (gemoedstoestand x 2) = Beleving
    • ProgArchives
Steve Unruh/Resistor
« Gepost op: 23 juni 2011, 21:29:27 »
Ik moet jullie iets mededelen.....

Ik heb van deze man al aardig wat cd's thuis en ik vind het echt helemaal top!! Soms heb je zo'n band dat helemaal bij je past. Nou in dit geval is dat voor mij (op dit moment) dus Steve Unruh.

Steve Unruh speelt op zijn eigen cd's zelf alle instrumenten (Acoustic guitars, violin, vocals, drumkit, electric basses, flute). Bij de meeste mensen die dit ook proberen klinkt het vaak net niet goed genoeg. Steve speelt het allemaal meer dan goed en er zit ook duidelijk gevoel in zijn composities. Elke cd's is ook echt weer vernieuwd, maar hij behoud wel zijn stijl. Hoewel alles akoestisch/semi-akoestisch is, klinkt het zeker niet suf. Het is zeer dynamische en strakke muziek, dat soms best pittig kan zijn.

De laatste 2 albums (The Great Divide, Challenging Gravity) zijn absolute aanraders

Steve heeft ook een eigen band: Resistor. Dit is evenzo een prima progressieve rock band. Klinkt gelukkig weer wat anders. Alles is niet op hem gefocust en klinkt als een hechte band.
Ook hun laatste 2 albums (Rise, The Secret Island Band Jams) moet je een keer beluisten.

Op zijn site heb je wat mp3's
http://www.steveunruh.com/

Veel luister plezier!!

Vincent CD-S6 - Proton AP1100 - Proton D1200 - Zelfbouw luidspreker (B&G Neo3, Kef sp1003, Kef sp1039)

Jantje trammelantje

Re:Steve Unruh/Resistor
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2011, 12:24:55 »
Ik heb even geluisterd en dit is inderdaad lekkere muziek. Beetje progressief. Melodieus. Landschappelijk. Dit klinkt zeer oke:

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2011, 13:23:19 »
Hij doet me erg aan Mike Oldfield denken... :wink2:

enjoyprog

• ProgArchives
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2011, 22:40:51 »
Hij doet me erg aan Mike Oldfield denken... :wink2:

??? echt?
Vincent CD-S6 - Proton AP1100 - Proton D1200 - Zelfbouw luidspreker (B&G Neo3, Kef sp1003, Kef sp1039)

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2011, 23:48:01 »
Dat Youtube filmpje toch.

enjoyprog

• ProgArchives
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2011, 17:29:20 »
Ok ik ken Mike Oldfield niet zo heel goed.

Nog een erg mooi nummer