Auteur Topic: Elko's Setje  (gelezen 1577 keer)

ElkovB

• *
Elko's Setje
« Gepost op: 30 augustus 2011, 11:05:15 »
Hallo Allemaal,

Mijn eerste bericht op het forum (: en het lijkt me leuk om te vertellen wat voor een set(je) ik heb.
Ik heb nu sinds paar dagen mijn (eerste echte) HIFI set. Het is lang niet alles, maar ik vermaak mij er prima mee.

Ik heb mijn versterker bij de krinloop winkel weg ( ???) je zult wel denken...
Het is een oude Kenwood ka-5700 uit de tijd dat kenwood denk ik nog betere dingen maakte, heb namelijk gelezen en gehoord dat kenwood niet echt een top merk is.
Ik dacht dat hij uit de jaren 70 kwam, ik heb hem goed schoon gemaakt en hij speelt de sterren van de hemel (:

Mijn speakers zijn (ook oude) B&W dm110i, deze heb ik via marktplaats (van iemand die ook op dit forum zit) gekocht.
Zodra ik ze thuis had heb ik mn versterker opgehaald en de speakers in de woonkamer gezet en na het eerste nummer, Shine on you crazy diamond (delicate sound of thunder versie),  was ik al dol gelukkig.
Nu staat de versterker samen met de speakers op mn kamer en heb ik verschillende albums geprobeert, ik kan er maar geen genoeg van krijgen en het klinkt echt boven mijn verwachtingen uit.

Naast de speakers heb ik nu een jaar lang een 'Audio-Technica ATH-M50' Dit is een Monitor koptelefoon en hier ben ik ook uiterst tevreden over, wel zou ik hier nog een koptelefoon versterker voor willen hebben
(mischien zelf bouwen).

Als jullie foto's willen zien kan dat.

ronaldn

• *
Re:Elko's Setje
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2011, 11:53:39 »
b&w dm110i poosje terug bij de kringloop gekocht, was mijn eerste ervaring met b&w speakers en ik moet zeggen dat ik ook blij verrast was. veel plezier met je set  grtz ronald

Johndv

Re:Elco's Setje
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2011, 13:38:59 »
Hoi Elco!!

Welkom op het forum!

Het maakt werkelijk waar niet uit waar jou/een versterker wegkomt, het gaat er om of je er blij mee bent!!

We willen inderdaad graag foto's zien, een foto van je B&W's zou ik alvast voor je kunnen plaatsen.  :wink2: ;D
Nogmaals veel plezier met je speakers en ben erg blij dat ze zo goed terecht zijn gekomen.

Groetjes aan de twee dames, het was een gezellig en muziekaal treffen.  ;)

Gr,
Johndv
Vincent SA-31 - Vincent SP-331 - Cambridge 640C V 2.0 - ADAM HM-II

KT_88

• De Gooische Matras
  • The cat's meow.
    • http://www.ambulancewens.nl/
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2011, 13:47:07 »
Het is een oude Kenwood ka-5700 uit de tijd dat kenwood denk ik nog betere dingen maakte, heb namelijk gelezen en gehoord dat kenwood niet echt een top merk is. [....]

Zal ik jouw dag dan eens goedmaken?

The Glory (days) Of Kenwood:
http://www.thevintageknob.org/ (Kenwood kiezen en dan rechts kiezen uit het submenu).

Ik heb jarenlang gewerkt op de TD van Kenwood en Yamaha en kan je zeggen dat ze in de jaren '80 absolute top-apparaten maakten (zoals bijna alle Japanse merken toen deden).
In ieder geval waren ze gebouwd als tanks en zag het er allemaal supergelikt uit.

En wat is hier mis mee?

De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

Johndv

« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2011, 13:58:38 »
 :o
Wat een stoer ding man!
Inderdaad KT, niet meer "klagen" over je versterker Elko!  :neenee:  ;D
Vincent SA-31 - Vincent SP-331 - Cambridge 640C V 2.0 - ADAM HM-II

ADAMAudio

« Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2011, 14:19:42 »
ik heb een ka-6100 hier staan sander..
gebruik ik nog steeds  :)

Dave_V_

• **
« Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2011, 18:16:38 »
Echt nog een mooie versterker, geniet ervan.

ElkovB

• *
« Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:21:23 »
Haha, dank jullie wel (:

Ik zal morgen proberen wat foto's te maken. De versterker is idd echt stoer en ben er ook super gelukkig mee en wat de speakers betreft: ook geweldig! :wacko:

ElkovB

• *
« Reactie #8 Gepost op: 17 oktober 2011, 22:45:30 »
Hallo hallo,

Ik heb al een tijdje niks meer van mij laten horen :$ ben druk geweest de laatste tijd.  :-\
Ik zou nog foto's bij van mijn opstelling plaatsen maar dat is er helaas nog niet van gekomen, mijn excuses.
Ik ben een tijdje bezig geweest met het uitzoeken welke bron ik voornamelijk bij mijn set wilde gaan gebruiken.

Ik heb mijn ipod met mijn playstation met mijn computer (imac) vergeleken.
Op iedere bron kon ik dezelfde audio afspelen, die van mijn playstation was rechtstreeks van de cd, op mijn ipod en imac was dit
van dezelfde cd alleen dan naar apple lossless (.M4a) gecodeerd. Dit is dus wel een codec, alleen dan zonder kwaliteit verlies.

Mijn conclusie is: 1. De CD's via mijn playstation
                         2. Mijn ipod* (na genoeg gelijk aan de ps3)
                         3. Mijn Imac**

(*Voordat ik tevreden was met het signaal van mijn ipod heb ik wel eerst een 'dock' aan moeten schaven voor een lineout-output.
(*Het signaal van mij computer is waarschijnlijk minder vanwege de lenkte van de 'gewone' stereo kabel.

Nou heb ik op Marktplaats een 'Thorens TD 160 pick-up' op het oog (voor ongeveer 70 euro)
Mijn vraag is: Is deze de moeite waard om aan te schaffen? Ik ben namelijke erg benieuwd naar het signaal van een platen speler.
Ik heb gehoord dat deze erg goed kan zijn maar ook erg kostbaar, na wat research ben ik er wel achter gekomen
dat de TD160 een goede basis (met eventueel wat aanpassingen en goede afstelling) is.

Verder ben ik bezig informatie (o.a. op Triode dicks website) verzamelen over Buizenversterkers, want ik droom ervan om er zelf eentje te bouwen.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2011, 22:48:31 door ElkovB »

dozo

« Reactie #9 Gepost op: 17 oktober 2011, 23:38:30 »
Verder ben ik bezig informatie (o.a. op Triode dicks website) verzamelen over Buizenversterkers, want ik droom ervan om er zelf eentje te bouwen.

Begin maar eens met te oefenen op je versterker. Alle elco's vervangen in een jaren 80 apparaat doet vaak wonderen!

ElkovB

• *
« Reactie #10 Gepost op: 18 oktober 2011, 09:30:31 »
Oké, bedankt voor de tip, heb je ook nog aan bevelingen met wat voor elco's ik ze vervangen kan (merk of leverancier). Ik heb nog niet echt ervaring met het het bouwen/verbouwen van versterker en dit lijkt me een leuk project om mee te beginnen!  ;D