Auteur Topic: beamer als tv  (gelezen 8276 keer)

Schorpioen

beamer als tv
« Gepost op: 6 juni 2011, 21:53:44 »
Beste mensen,

Omdat ik televisies spuuglelijke dingen vind en omdat de mijne stuk is, zit ik te denken aan een beamer.
Middels een scherm dat ik kan neerlaten zou ik dan tv kunnen kijken. Nu heb ik totaal geen verstand van tv's en beamers omdat ik nauwelijks tv kijk; af en toe een film en dagelijks het journaal.

Waarop moet ik letten bij de aanschaf van een beamer? Iemand vertelde me dat de levensduur van de lamp nogal wisselt, per merk.
Op school gebruik ik vaak een beamer tijdens de les; deze maakt een bak herrie. Is dat bij elke beamer zo?
Op welke dingen moet ik vooral letten? Wat voor projectiescherm heb ik nodig en bij welk bedrag begint een redelijk apparaat?
Ik ben totaal niet kritisch om de beeldkwaliteit. Kreten als blu ray en HD zeggen me niets.

dickster

Re:beamer als tv
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2011, 22:52:58 »
Hey Schorpioen,

Ik gebruik een beamer als televisie en je moet letten op het feit dat de beamer hd aankan en dat ie redelijk geruisloos is. Ik gebruik een nec beamer die redelijk wat lawaai produceert en een mitsubishi die vele malen stiller is.
Verder moet je letten op de levensduur van de lamp. de nec was bij 3000 uur aan het einde van zijn latijn de mistubishi zit nu op 5000 uur en is still going strong. een electrisch bedienbaar 16 bij 9 scherm van 120 inch kost je rond de 270 euro en een beamer rond de 700. ruim minder dan een goede grootbeeld plasma of lcd tv. Als je meer wilt weten stuur me maar een pm.

grtz Dick

stick

• **
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2011, 23:02:07 »
Dickster maakt een beamer altijd lawaai?
Ik veronderstel de Fan, is die altijd aan het draaien of doet die dat als het te heet wordt?
Ook ik overweeg een beamer maar ik heb een pesthekel aan bijgeluiden tijdens tv kijken.
Het wordt een beamer of een LED/LCD dit jaar.
Ik heb het helemaal gehad met mijn Panasonic plasma,ben ik de enige die die eeuwige plasma buzz hoor?

dickster

« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2011, 23:06:47 »
Eeen beamer word altijd gekoeld door een fan en de een maakt wat meer lawaai dan de ander. Ik vind het niet storend

grtz Dick

stick

• **
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2011, 23:42:05 »
Ok geen beamer dan jammer.
Dan maar LED/LCD.

Blalien

• *
« Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2011, 19:01:54 »
Ben vandaag weer even aan het neuzen geweest op het internet en kwam deze website tegen:
http://www.multimediastunter.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?cPath=72&products_id=190

Kent iemand dit? En heeft iemand ervaring met deze beamer?
Klinkt eigenlijk te mooi voor deze prijs, winkel zegt dat het beeld vergelijkbaar is met een Optoma HD20.
Versterker : Denon PMA-710AE
Receiver : Denon AVR-1911
CD speler : Denon DCD-510AE
Platenspeler : Dual 506
Speakers :  Kef IQ50's - Kef IQ10's - Kef IQ60c - Rel Q200E
Koptelefoons : Sony MDR-CD333 - Sennheiser HD280 Pro - AKG Q701 Groen
Extra's : RVS versterker switch, Logitech Speaker Adapter

Martin778

« Reactie #6 Gepost op: 29 juni 2011, 18:31:05 »
De winkel gaat altijd dat soort onzinpraatjes doen om het spul beter te verkopen. Ik denk dat het gewoon chinees troep is.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #7 Gepost op: 29 juni 2011, 21:08:50 »
Een beamer overdag heb ik nog nooit meer dan middelmatig zien presteren. In een dedicated filmkamer zou ik het doen maar in een huiskamer nevernooitniet. Het zwart wordt nooit donkerder dan het projectiescherm en wil je daar overdag nog een acceptabel wit tegenover zetten dat gaat, volgens mij echt niet lukken. Dan zou ik me aan het beeld meer ergeren dan aan welke tv dan ook ( die je tegenwoordig ook overal achter of in kunt laten verdwijnen).
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Tapedeckforum
« Reactie #8 Gepost op: 30 juni 2011, 12:57:52 »
Hier op mijn werk is met name in de kleinere conferentiekamers gekozen voor een flink plat scherm aan de muur, in plaats van een beamer. ;)
Dat geeft een prima beeld.
Informatie over bandrecorders en muziek

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2011, 13:08:44 »
Je kunt natuurlijk ook gewoon een leuke flatscreen EN een mooi groot schilderij kopen.

Schilderij scharnierend of op rails bevestigen, TV erachter en voila ... TV uit de weg wanneer je er niet naar kijkt.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

DervishD

• Je hebt geen ogen nodig om te zien maar visie.
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 7 augustus 2011, 15:14:53 »
Hmmm, hoe komt deze nou hier terecht. Mijn reactie hoort in mijn topic over het zoemen van plasma tv's.
« Laatst bewerkt op: 7 augustus 2011, 15:27:57 door DervishD »