Auteur Topic: Nieuwe televisie  (gelezen 922 keer)

Jan

Nieuwe televisie
« Gepost op: 11 juni 2011, 07:44:13 »
Ik ben me aan het ori๋nteren voor een nieuwe televisie, omdat onze kuren begint te vertonen. Heel af en toe wordt wat wit moet zijn geel. Soms blijft het maanden goed om daarna weer dagen lang het te doen. De televisie is een Metz Stratos 29TD86 van april 2000. Zolang de televisie het nog doet blijft ie, dit vanwege onze dochter. Mag er graag eraan zitten, laatste maanden wel minder.

Televisie kijken heeft bij ons niet zo'n grote prioriteit. We kijken via de satelliet naar o.a. BVN, CCTV4, Music Deluxe en ZDF kultur.
Eisen voor de nieuwe televisie zijn:
- ingebouwde satelliet ontvanger
- degelijke kwaliteit; niet dat het na 1 เ 2 jaar al problemen heeft
- goede beeldkwaliteit; uitstekend hoeft niet, maar ook niet matig waar we aan ergeren
- 32 inch beeldscherm

Zelf heb ik onderstaande televisies gevonden:
- Samsung UE32D5700
- Sony KDL32EX525
Hoe zijn deze televisies qua kwaliteit?
Als jullie andere/betere merken weten, welke aan bovenstaande eisen voldoen laat het me weten. Vooral televisies met ingebouwde satelliet ontvanger is matig gesteld. Budget heb ik niet, als een ander duurder type of merk beter is ga ik daarvoor sparen.

Bij een lokale winkel ben ik wezen kijken naar oudere types van Samsung (UE32C6700) en Sony (KDL32EX600). De Samsung vond ik wat scherp qua beeld, ondanks een goede waardering van de consumentenbond. De Sony was minder scherp, maar als je er schuin tegen aankijkt wordt het beeld wazig. De consumentenbond gaf deze een redelijke waardering. Zullen de nieuwe (bovenstaande) modellen beter zijn?

Wat zijn de voor- en nadelen van televisies met 100 Hz of meer ten opzichte van 50 Hz?