Auteur Topic: Akiko Audio GEM1  (gelezen 11375 keer)

Han

• Moderator
    • studio
Akiko Audio GEM1
« Gepost op: 5 februari 2012, 12:26:44 »
De aanleiding is het gisteren gehouden vergelijk tussen versterker, waar we de doosjes hebben geprobeerd met de vdHul bekabeling en de TDL Studio 3 speakers. Volgens mij heeft niemand enig verschil kunnen horen. Ik ben even naar de website gegaan en lees daar dit:

Citaat
“Edelstenen zijn de meest volmaakte vorm, waarin de natuur kleur, klank en trilling vrijmaakt”
(Paracelsus 1493 – 1541)

De positieve werking van edelstenen wordt in de alternatieve geneeskunst op ruime schaal toegepast.
Ook is wetenschappelijk bewezen, dat bepaalde edelstenen in staat zijn energie uit hun omgeving te absorberen.
Toermalijn bijvoorbeeld is piëzo-elektrisch, wat betekent dat als er een elektrisch potentiaal op de edelsteen wordt uitgevoerd, de kristallen vibreren, waardoor de elektrische energie geabsorbeerd wordt.

Dat edelstenen een gunstige invloed kunnen hebben op ons welzijn, is moeilijk aan te tonen, maar dat edelstenen het geluid van uw audio-installatie verbeteren, hebben wij tijdens het ontwikkelen van ons product prima kunnen horen!

Aan het einde van elke audio-installatie staan de speakers.
Alle aanwezige elektrosmog, afkomstig van gsm, draadloze telefoon, magnetron, wifi, spaarlampen en andere elektrische apparaten, kan onbelemmerd via de onbeschermde luidsprekerkabels, de speakers bereiken.
De storingen mengen zich met het audiosignaal en de zuiverheid van de weergave is niet optimaal.

Bij het ontwikkelen van de Akiko Audio GEM1 stond het bereiken van een optimaal resultaat voorop.
Daarom wordt uitsluitend gebruik gemaakt van 7 op het gehoor geselecteerde edelsteensoorten.
Door de bijzondere bouwwijze, wordt de luidsprekerkabel zowel van de onder- als van de bovenzijde gefilterd. De GEM1 Gold is bovendien voorzien van 22 karaats goud, dat zorgt voor iets meer warmte in het middengebied.

De beste plaatsing is zo dicht mogelijk bij de luidsprekers.
Per speakerkabel is één Akiko Audio GEM1 voldoende, vanwege de krachtige werking.
Een derde filter, op de speakerkabels aan de achterzijde van uw versterker, zorgt nogmaals voor een verbetering!

Welke verbeteringen kunt U verwachten ?

Volume lijkt iets toe te nemen, door het wegvallen van hoogfrequent storingen wordt de muziek beter waargenomen.
Stemmen krijgen een grotere emotionele lading en het gehele geluidsbeeld wordt als aangenamer ervaren.

Meer informatie? Mail ons !  Ook een luisterafspraak in Maastricht is mogelijk.

Op al onze producten is een NIET GOED, GELD TERUG garantie van toepassing !

Dat laatste vind ik dan wel weer mooi, maar als je moet aantonen dat er geen verschil is zie je je geld natuurlijk niet meer terug.
Verder kan de discussie over de doosjes hier verder worden gevoerd en kunnen we in het andere topic verder met versterkers.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

jpi

• to boldly go..
Re:Akiko Audio GEM1
« Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2012, 14:15:48 »
Ik heb op geen enkel moment de indruk gekregen dat je moest aantonen of het wel of niet werkt om je geld terug te krijgen als je deze dingen tóch niet wenst aan te schaffen.
Vooralsnog lijkt men bijzonder open te staan voor de kritische noot/dialoog in deze en is men bereid om deze kritische noot ook op hun site te plaatsen.
Maar goed.. als puntje bij paaltje komt moet je idd maar afwachten. Ik heb echter niet die indruk gekregen van ze/hem.
Pioneer, Onkyo-D, Meridian, soms Luxman,  Magnepan.

bibi

• OPRECHT PERSOON Hifi fluisteraar
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2012, 15:22:46 »
Ik heb op geen enkel moment de indruk gekregen dat je moest aantonen of het wel of niet werkt om je geld terug te krijgen als je deze dingen tóch niet wenst aan te schaffen.
Vooralsnog lijkt men bijzonder open te staan voor de kritische noot/dialoog in deze en is men bereid om deze kritische noot ook op hun site te plaatsen.
Maar goed.. als puntje bij paaltje komt moet je idd maar afwachten. Ik heb echter niet die indruk gekregen van ze/hem.
Stuur ze dan eens terug. :wink2:
Het is niet alleen goud dat er blinkt! (mijn stereo nl. ook!)
(DENSEN DM-10) gone:( DM-20 DM-30  B-400
DENON DCD 1500  KLIPSCH RF-7
MITSUBISHI LT5V  enz...Helaas nog steeds geen....? :)

jpi

• to boldly go..
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2012, 15:33:07 »
hahaha  nee want ik houd ze..lol

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2012, 16:19:09 »
Citaat
Alle aanwezige elektrosmog, afkomstig van gsm, draadloze telefoon, magnetron, wifi, spaarlampen en andere elektrische apparaten, kan onbelemmerd via de onbeschermde luidsprekerkabels, de speakers bereiken.
De storingen mengen zich met het audiosignaal en de zuiverheid van de weergave is niet optimaal.

Moet je horen: ik heb een PA installatie gehad en dan liggen je microfoonkabels in dezelfde goot als de speakerkabels en de kabels van de lichtshow met de vele dimmerpacks. Door die microfoonkabels gaat een heel klein stroompje met spanninkjes van een stuk of wat milivolts. En die kabels kunnen wel 100 meter lang zijn. Geen storinkje te bespeuren als dat microfoonsignaaltje wordt uitversterkt tot meer dan 80 volt voor de enorme batterij speakers.

En dan gaat men beweren dat de speakerkabels in de huiskamer, waar veel grotere stromen doorheen lopen, worden beďnvloed door allerlei rotzooi wat dan invloed heeft op de geluidskwaliteit. Hi fi freak noemt dat luchtfietserij en ik ben heel erg bang dat ik dat met hem eens ben.

Maar niets is zeker.

jpi

• to boldly go..
« Reactie #5 Gepost op: 5 februari 2012, 16:25:30 »
Heb ik absoluut geen moeite mee met die constatering. Wij horen duidelijk het verschil.. in pos. zin en zoals al gememoreerd.. hoeveel moeite ik ook heb om dit te geloven qua werking, ze blijven. Mss dat de planars iets anders doen dan reguliere speakers? Geen idee. Wat ik wel bemerkt heb tav Yello die gedraaid werd in de akoustiek dode ruimte.. door de reflecties hier klinkt het toch wel een stukkie beter hier...voor mij. En dat mis ik bij elke luistertest weer valt me op... :sceptic:

JBL-freak

• Mijn vintage setjes
  • Those oldies but goodies
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2012, 16:32:21 »
Heb ik absoluut geen moeite mee met die constatering. Wij horen duidelijk het verschil.. in pos. zin en zoals al gememoreerd.. hoeveel moeite ik ook heb om dit te geloven qua werking, ze blijven. Mss dat de planars iets anders doen dan reguliere speakers? Geen idee. Wat ik wel bemerkt heb tav Yello die gedraaid werd in de akoustiek dode ruimte.. door de reflecties hier klinkt het toch wel een stukkie beter hier...voor mij. En dat mis ik bij elke luistertest weer valt me op... :sceptic:
Ben je soms gewend aan  je eigen sound  :sceptic:
pre-amp: Quad 44; Denon PRA-1500; power-amp: Harman Kardon Citation 16A; Quad 405-2. Integrated Sony V7700; CD players: Pioneer PD S-901; Sony CDP-XA5ES; Marantz CD94-MKII; speakers: Cabasse Galiote met compensator; 4 x Celestion 3; JBL L20t; 4 x Realistic Minimus 7; PE 34 platenspeler

jpi

• to boldly go..
« Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2012, 16:33:48 »
ja dat kan zomaar natuurlijk: MyFi dus  :wink2:

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #8 Gepost op: 5 februari 2012, 16:35:29 »
Ben je wel eens in een akoestisch dode ruimte geweest Jaap? Je hoort je eigen hartslag en het is gewoon eng daar binnen. De opnameruimte van de studio is verre van dood, het is een grotere ruimte dan de gemiddelde huiskamer en ik vond gisteren de TDL's daar erg goed klinken. Helaas zat ik bij het fragment van Chris Whitley precies in het dal van een staande golf bij 33 hz en kon hem nog nauwelijks horen. Zit je een meter verder of dichterbij dan is die er weer. Dat is een bewijs dat je altijd reflecties hebt, in elke ruimte behalve de heel speciale dode ruimte welke voor onderzoek is gemaakt. Maar daar wil je niet naar je speakertjes zitten luisteren.

Marco kwam nog met een goed idee: een keer diagonaal gaan luisteren, dus de luidsprekers zodanig neerzetten dat er een hoek van de ruimte tussen zit en dan de stoelen ook in diagonale zin neerzetten. Je krijgt dan heel andere reflecties.

jpi

• to boldly go..
« Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2012, 16:37:03 »
dat begreep ik de vorige keer dat alles zo goed gedempt was dat je feitelijk kon spreken van een 'dode' ruimte. Indien niet dan mea culpa en mijn fout in deze  :-[

DiMarco

« Reactie #10 Gepost op: 5 februari 2012, 16:44:11 »
Ik heb nog een paar Totem Beaks hier liggen, wil je die ook eens testen? Bij mij doen ze in ieder geval niets.
Dus.

jpi

• to boldly go..
« Reactie #11 Gepost op: 5 februari 2012, 17:24:01 »
op zich prima maarrrrrrrrr.. ik kan ze niet op de speakers zetten..heb planars.. :wacko:

Markus

• The real fiel
« Reactie #12 Gepost op: 5 februari 2012, 21:14:08 »
JPI,

Ergens duwen waar de zon nooit schijnt en dan; WAUW!!

;D
BEYOND HIGH-END

jk-123

• Audiofiel in wording
    • Hififreaks
« Reactie #13 Gepost op: 5 februari 2012, 21:16:24 »
JPI,

Ergens duwen waar de zon nooit schijnt en dan; WAUW!!

;D
Getver, vuns!!!! :P

Markus

• The real fiel
« Reactie #14 Gepost op: 5 februari 2012, 22:45:11 »
Kan wel zijn. Heb je 't geprobeerd??!

Nou??

:bleh:
BEYOND HIGH-END