Auteur Topic: Behandelen van de Luisterrruimte  (gelezen 12434 keer)

bibi

• OPRECHT PERSOON Hifi fluisteraar
Re:Behandelen van de Luisterrruimte
« Reactie #120 Gepost op: 18 februari 2012, 20:26:29 »
He Jos,
Dit bedoel ik met de kabel en je hebt een stoel verrijdbaar of beide en kunt deze dan makkelijk voor de vouwdeuren plaatsen om heerlijk te luisteren. :eye:
Bij vijf meter zitten de speakers 1.5 meter van de muur en zit jij op ong. 3.5 meter van de speakers. "KLINKT" goed :wacko: ;)

Zo heb ik het opgelost met de kabels.

Ps. het is maar een idee Jos, ik heb verder absoluut niet zoveel kennis als de meeste van onze mede forumleden.
Het is niet alleen goud dat er blinkt! (mijn stereo nl. ook!)
(DENSEN DM-10) gone:( DM-20 DM-30  B-400
DENON DCD 1500  KLIPSCH RF-7
MITSUBISHI LT5V  enz...Helaas nog steeds geen....? :)

Joske_55

« Reactie #121 Gepost op: 18 februari 2012, 20:32:42 »
mannen ik kon een aanbieding tegen in het buurtkrantje, een paar T&A Criterion T100, in nieuwstaat voor 100 euro is dat wat??? :sceptic: :sceptic: :sceptic:

Kan je nou echt je geld niet in je zak houden ofzo?
Elders klaag je dat je geen cent hebt.  :think:

Maar nee, ze zijn echt niet beter dan wat je nu hebt.
Anderszijds is het m.i. niet echt duur.
als ik over geld praat dan bedoel ik dat ik geen geld (over) heb om nog duurdere speakers of van die exotische versterkers te kopen die jullie allemaal hebben, maa rpaar honderd euro zo verspreid uitgeven is niet zo erg hoor

ik dacht dat die TA iets bijzonders was..........

KT_88

• De Gooische Matras
  • The cat's meow.
    • http://www.ambulancewens.nl/
« Reactie #122 Gepost op: 18 februari 2012, 20:34:11 »
Exotische versterkers? Een UcD400 van 600 euro zeker!  ;D
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

Joske_55

« Reactie #123 Gepost op: 18 februari 2012, 20:35:00 »
He Jos,
Dit bedoel ik met de kabel en je hebt een stoel verrijdbaar of beide en kunt deze dan makkelijk voor de vouwdeuren plaatsen om heerlijk te luisteren. :eye:
Bij vijf meter zitten de speakers 1.5 meter van de muur en zit jij op ong. 3.5 meter van de speakers. "KLINKT" goed :wacko: ;)

Ps. het is maar een idee Jos, ik heb verder absoluut niet zoveel kennis als de meeste van onze mede forumleden.

ziet aardig uit, bedoel je met 1,5 mtr uit de hoek vanaf het raam of naar de kamer in?? en ik weet niet of speakers op wielen wel zo goed is voor mijn poetsnimf, die is niet zo fijntjes uitgevallen...........

Joske_55

« Reactie #124 Gepost op: 18 februari 2012, 20:35:38 »
laat es zien?

ADAMAudio

« Reactie #125 Gepost op: 18 februari 2012, 20:36:07 »
;D

Joske_55

« Reactie #126 Gepost op: 18 februari 2012, 20:36:33 »
ik ga efe filmpje kijken met  mamma kom straks nog even, moet nu effe sociaal doen,,,,,,,,,,

KT_88

• De Gooische Matras
  • The cat's meow.
    • http://www.ambulancewens.nl/
« Reactie #127 Gepost op: 18 februari 2012, 20:41:41 »
laat es zien?

Voorste kastje:

Niets bijzonders, geen enkele knop want het schakelt zichzelf op signaal in en uit. Ideaal.
Wegzetten en nooit meer aan denken.
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

Joske_55

« Reactie #128 Gepost op: 20 februari 2012, 11:30:45 »
das mooi voor luie mensen, lol.,

maar ik denkd at ik jou binnenkort eens nodig heb, ik ben iets aan het kopen wat jij in behandeling hebt gehad, jij schijnt veel te weten over het inwendige van apparatuur,..

ik ben mijn Cass deck aan het opknappen, Technics RS 676 AUS, heb jij daar een servicemanual en part list van?? of weet je waar te krijgen??

een paar schakelaars(relais)  bleven hangen na 10 jaaer niet gebruiken, ben even bezig geweest met Contact 60, gaat al beter, Ik kan me herinneren, dat ik ooit eens deze dingenheb laten vervangen, was niet goedkoop, maar voorlopig doet hij het weer, beetje poetsen en dan kan hij weer de kamer in,,,ik zal er nog op terugkomen

Groet Jos

Joske_55

« Reactie #129 Gepost op: 20 februari 2012, 11:34:57 »
He Jos,

Tijdens de serverstoring ben ik eens gaan zitten kijken en meten, ik ga binnenkort eens schuiven, ik kan de rechter LS kavel wel kwijt denk ik, er is een gootje voor de schuifdeuren, de stoelen staan er pas, we moeten ook nog samen TV kunnen kijken, ik denk aan  wielen onder de stoelen, ik denk dater wel watte realiseren valt vanjouw tips

ik kom er op terug

Jos

ADAMAudio

« Reactie #130 Gepost op: 20 februari 2012, 11:39:31 »
wielen onder je luidsprekers  ;D

dan plaats je ze op de goede plaats,en als je stopt met luisteren rij je ze weer in de hoek.

jpi

• to boldly go..
« Reactie #131 Gepost op: 20 februari 2012, 11:41:36 »
precies, lijkt me ook handiger.
Pioneer, Onkyo-D, Meridian, soms Luxman,  Magnepan.

Joske_55

« Reactie #132 Gepost op: 20 februari 2012, 11:41:39 »
wielen onder je luidsprekers  ;D

dan plaats je ze op de goede plaats,en als je stopt met luisteren rij je ze weer in de hoek.
dat is niet te doen bij mij, dan moet ik er de hele kamer mee door reizen incl de kabels, dat is geen optie voor mijn overijverige poetsnimf........... :wacko:

Markus

• The real fiel
« Reactie #133 Gepost op: 21 februari 2012, 06:57:17 »
Joske,

De poetsnimf moet je gewoon de hoek in lellen. Doe ik ook!......niet...

Groet, Markus :angel:
BEYOND HIGH-END

starbase218

• Het maakt niet uit wat je gisteren deed - het gaat om dat wat je morgen pas weet
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #134 Gepost op: 21 februari 2012, 08:51:50 »
heeft iemand al eens gehoord dat ze je luisterruimte kunnen behandelen?

ze raken dan met een stokje ergens in gedoopt, de hoeken van je kamer aan tegen het plafond en de vloer, en dat geeft een flinke sprong voorwaarts in dode hoeken en zo,............
het kost 100 euro, en no cure no pay,  ???
wie durft?

:sceptic: :sceptic: :sceptic: :sceptic: :sceptic: :sceptic: :sceptic:

Ik heb niet alles gelezen, want het leek als teveel sarcasme voor mij om doorheen te ploegen, maar wel even dit: als je je luisterruimte akoestisch wilt verbeteren, zijn hoeken wel van belang. Als je daar basstraps in zet, kan dat enorm veel verschil maken in de bas. Ik heb zelfs basstraps in de kruisingen van muren en plafond en de bas is veel strakker en beter te volgen dan voorheen. Verder moet iedereen zelf weten of hij 100 euro wil betalen aan een man met een natte sok, maar ik ga het niet doen.