Auteur Topic: Robin & RJ Gibb: The Titanic Requiem  (gelezen 1625 keer)

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
Robin & RJ Gibb: The Titanic Requiem
« Gepost op: 28 april 2012, 19:54:04 »

Er zijn al meer popartiesten begonnen met klassieke muziek componeren of uitvoeren. Sir Paul McCartney is bijvoorbeeld vrij druk bezig met het eerste, en Sting met het tweede.
Maar ook Robin Gibb (één van de drie Bee Gees) laat zich nu kennen als componist van klassieke muziek. Samen met zijn zoon RJ Gibb heeft hij een compleet requiem (dodenmis) gecomponeerd voor de bemanning en passagiers van de teloorgegane Titanic.
En het is echt klassieke muziek, geen popmuziek. Met alle onderdelen die je van een requiem verwacht zoals het kyrie, confutatis, libera me, in paradisium enzoverder.
De Gibbs hebben een requiem gecomponeerd dat aangenaam in het gehoor ligt en met een rijke orkestratie (het wordt dan ook uitgevoerd door het Royal Philharmonic Orchestra en de RSVP Voices als koor). Het werk haalt zeker en bij lange niet het niveau van het requiem van Verdi of Brahms, om er maar twee te noemen. Maar het is wel goed genoeg dat je niet teleurgesteld zult zijn over de aanschaf van deze cd. Ik ben dat alleszins niet.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2012, 19:56:23 door Bloom »