Auteur Topic: Vervanging Infinity ref 51 MK II  (gelezen 258 keer)

Tortel

• *
  • Hoop is uitgestelde teleurstelling.
Vervanging Infinity ref 51 MK II
« Gepost op: 16 december 2018, 15:39:56 »
Forumgenoten,

Ik luister al heeeeel lang naar mijn Infinity luidsprekers, met plezier en tevredenheid. Nu vraag ik mij af of het waard is te upgraden naar iets moderners. Heb eigenlijk geen idee wat voor kwaliteit Infinity is, ooit in de aanbieding gekocht voor 200 eurie per stuk.
Als ik in de zelfde prijsklasse blijf, dus 500/600 per twee en weer een vloerstaander wil.
Kan ik dan tevreden achterover hangen met mijn Infinity’s of moet ik echt aan vervanging gaan denken?
Oja, ze moeten wel WIT zijn.
Ik zag de Dali Zensor 5 voorbij komen, is dat wat?
En zijn er kleine 2-weg speakers die tegen zo’n vloerstaander op kunnen?
Sony STR-DN860 AV receiver, Denon DCD-50 cd speler, Pro-Ject RPM 3 Carbon draaitafel met Ortofon 2M silver cartridge, Pro-Ject Tube Box S via Dali Zensor 5 luidsprekers.

frits denon

• **
  • HiFi is emotie
Re: Vervanging Infinity ref 51 MK II
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2018, 15:49:44 »
Ga eens luisteren bij een goede hifi zaak en neem je eigen speakers mee, als het kan. Kun je vergelijken en zien wat voor jou een match kan zijn.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

Subbuilder

« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2018, 16:43:11 »
Hoe groot zijn die Infinitys?
Zensor 5 is aan de kleine kant. Dan is de 7 beter.
Of nog beter, meteen de nieuwere Oberon 7 van Dali, ben je helemaal 'mee'. :armswing:
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

supernova

« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2018, 17:00:55 »
De Infinity rs6000 is al een stuk beter voor een heel redelijke prijs staat nu op MP.
Of voor 5/600 Infinity Kappa 7.2 8.2 speelt véél mooier dan de eigenlijk geen echte Infinity die je nu hebt. Ik denk dat je je geluk niet op Kan als je deze hoort vergeleken met wat je nu hebt, is geen vergelijk.

Tortel

• *
« Reactie #4 Gepost op: 17 december 2018, 10:39:22 »
Mijn Infinity’s zijn 87,5 cm hoog, dat vind ik een prima maat. Rond de 100 cm vind ik weer wat hoog worden.
Vandaar dat ik die Oberon 5 geschikter vind dan die 7.
En de Dali Zensor 5, heeft iemand daar ervaring mee? Krijgt wel goede recensies.

Voor wat betreft de Infinity rs6000, die vind ik niet terug op MP?
De andere Infinity opties lijken mij veels te groot en niet wit (heb geen zin om te verven  ;)).

Ik zoek toch wel kleiner formaat én design.
Sony STR-DN860 AV receiver, Denon DCD-50 cd speler, Pro-Ject RPM 3 Carbon draaitafel met Ortofon 2M silver cartridge, Pro-Ject Tube Box S via Dali Zensor 5 luidsprekers.

supernova

« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2018, 11:01:20 »
Waarom moet het wit zijn? De RS6000 zijn inmiddels verkocht maar die zouden dan ook te groot zijn.
Misschie de Infinity Delta 50 of zo die klinken ook beter als wat je nu hebt. Die merken die je zelf noemt lijken mij ook niet verkeerd.

Tortel

• *

supernova

« Reactie #7 Gepost op: 17 december 2018, 12:10:06 »
Je kunt ze toch proberen?
Ik ken ze niet maar ik denk dat deze beter zijn als wat je nu hebt en nieuw! Idd zeer goedkoop. Gewoon proberen zijn wel mooie speakers om te zien.

supernova

« Reactie #8 Gepost op: 17 december 2018, 12:13:51 »
Die je nu hebt zijn overigens wel beter dan de 81mkII dat is echt héél matig.

Subbuilder

« Reactie #9 Gepost op: 17 december 2018, 23:07:36 »
De Dali Zensor serie is vervangen door de Oberon. Vandaar de scherpe prijs op de eerste.
De Oberons hebben wel een flinke vooruitgang gemaakt. Zo zijn de drivers een heel pak beter geworden, vergelijkbaar met deze uit de duurdere Opticon reeks.
« Laatst bewerkt op: 18 december 2018, 06:38:14 door Subbuilder »
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Tortel

• *
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2018, 09:15:13 »
De Dali’s Zensor 5 zijn binnen en staan in te spelen.
Het eerste wat opvalt is een minder rommelig overall geluid en cleaner midden.
Maar ook iets minder dynamiek en bas zo te horen. Ik moet in ieder geval de versterker iets meer opendraaien voor een voller geluid.
Eerst maar eens verder inspelen. Ze zien er in ieder geval mooi uit. Lekker compact.
Ik gooi in ieder geval mijn oude Infinity schoenen nog niet weg, die waren zo slecht nog niet!

Mmuetst

« Reactie #11 Gepost op: 24 december 2018, 23:49:06 »
De Dali’s Zensor 5 zijn binnen en staan in te spelen.
Het eerste wat opvalt is een minder rommelig overall geluid en cleaner midden.
Maar ook iets minder dynamiek en bas zo te horen. Ik moet in ieder geval de versterker iets meer opendraaien voor een voller geluid.
Eerst maar eens verder inspelen. Ze zien er in ieder geval mooi uit. Lekker compact.
Ik gooi in ieder geval mijn oude Infinity schoenen nog niet weg, die waren zo slecht nog niet!
Veel plezier met je Dali speakers!

Tortel

• *
« Reactie #12 Gepost op: 8 januari 2019, 11:54:08 »
Ben nog geen 100 uurtjes verder met inspelen, maar toch even een update: verminderde dynamiek blijft, mis ook een beetje het ‘in your face’ gevoel, alsof de speakers zich niet helemaal open stellen. Het klinkt ook wat blikkerig af en toe. Aan de andere kant is het geluid wel strak en zuiver.
Krijg wel de neiging om mijn oude Infinity’s weer aan te sluiten om te vergelijken...
Wellicht moet ik nog iets meer geduld hebben en ze verder laten inspelen?

Laan

« Reactie #13 Gepost op: 10 januari 2019, 23:14:44 »
Als langer inspelen zinnig blijkt, zal dat aan je eigen gewenning liggen denk ik. De Dali's zullen wat minder spektakel ten gehore brengen, maar dat is juist op langere termijn vaak het prettigst. Tenzij het gewoon niet je smaak is.