Auteur Topic: Luidsprekerkabel, Schiet mij maar lek!  (gelezen 17843 keer)

Han

• Moderator
    • studio
Re: Luidsprekerkabel, Schiet mij maar lek!
« Reactie #30 Gepost op: 3 april 2013, 18:22:23 »
Welkom Frans, je hebt het juiste forum gevonden. Veel plezier hier.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

erikjan

« Reactie #31 Gepost op: 3 april 2013, 18:45:34 »
Ja, Frans, veel plezier hier. We zijn allemaal direct overtuigd na je betoog. Ineens geloven we allemaal verschillen te horen. Het is evident dat een duurdere kabel (ook al is die maar een heel klein beetje duurder) beter klinkt.
Als je een slechte set hebt dan kun je die aanmerkelijk verbeteren met een nieuwe kabel! Natuurlijk wel van zilver, wat dat maakt het geluid sneller.

En toen werden we wakker.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Kermit

• Moderator
« Reactie #32 Gepost op: 3 april 2013, 19:06:24 »
We kunnen je hier veel beter helpen als je beschrijft wat de samenstelling van je set is. Dat levert in ieder geval een betere bijdrage aan de mogelijke oplossing van je probleem dan wat je tot nu toe gepost hebt.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #33 Gepost op: 3 april 2013, 20:22:35 »
beste Frans,

Als ik je een advies mag geven, ga niet in op vragen als: "beschrijf je set eens zodat we gerichter antwoord kunnen geven".
Aan de set veranderd in jouw situatie niets, je hoort een verschil tussen verschillende kabels.
Het onderwerp wat je aansnijd ligt erg gevoelig op dit forum, vooral bij de moderatoren zelf en zij schromen niet om kost wat het kost hun gelijk te halen.
Daar heb je helemaal niets aan, het enige wat je hier zal horen is dat alle kabels hetzelfde klinken.
En misschien is dat ook maar als jij een andere mening hebt moet dat ook kunnen.
Hoor wat je wilt horen en geloof daar in, de rest is gebakken lucht...

Pim
Yamaha R-N803D - HDX-1000 - TDL Monitor

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #34 Gepost op: 3 april 2013, 20:25:57 »
Dat is flauw Pim en je gaat helemaal voorbij aan het keiharde feit dat al die verschillen tussen van alles en nog wat heel goed zijn onderzocht middels dubbelblinde testen waarbij een kleine 30 zeer gewaardeerde en gemotiveerde forumleden geen enkel verschil konden vaststellen.

En jij hebt het over gebakken lucht?
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Kermit

• Moderator
« Reactie #35 Gepost op: 3 april 2013, 20:31:10 »
beste Frans,

Als ik je een advies mag geven, ga niet in op vragen als: "beschrijf je set eens zodat we gerichter antwoord kunnen geven".
Aan de set veranderd in jouw situatie niets, je hoort een verschil tussen verschillende kabels.
Het onderwerp wat je aansnijd ligt erg gevoelig op dit forum, vooral bij de moderatoren zelf en zij schromen niet om kost wat het kost hun gelijk te halen.
Daar heb je helemaal niets aan, het enige wat je hier zal horen is dat alle kabels hetzelfde klinken.
En misschien is dat ook maar als jij een andere mening hebt moet dat ook kunnen.
Hoor wat je wilt horen en geloof daar in, de rest is gebakken lucht...

Pim

Beste Pimmie
Jij schiet ook aardig in een tunneltje als je het woord kabel hoort. Volgens mij had de vraagsteller het ook over een probleem met de weergave van hoge tonen en het eventueel vervangen van zijn tweeter. Daar sloeg mijn reactie op.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Pimmie1968

« Reactie #36 Gepost op: 4 april 2013, 00:06:28 »
Ik zeg ook niet of er wel of geen verschil is waar te nemen.
Mijn punt heb ik in andere topics meer dan duidelijk gemaakt.
Het gaat er mij niet om wie gelijk heeft, iedereen mag horen wat hij of zij wil.
Waar ik me aan stoor is meer het hoge doordramgehalte van menig lid dat er geen verschillen zijn.
Ik heb aardig wat kabels mogen horen en ja, sommige futuristische, far overpriced kabels lieten een ander beeld horen maar of dit per definitie beter was??? voor de een wel voor de ander niet.
Welke kabel hanteer je dan als referentie? de gamma kabel of de far overpriced versie???
Hoe dan ook, het maakt niet uit welke verschillen je (denkt) te horen, als je vind dat het beter is moet je het vooral niet laten ze aan te schaffen.

Pim

Kermit

• Moderator
« Reactie #37 Gepost op: 4 april 2013, 01:14:34 »
Pimmie
Voor de tweede keer: ik heb niet op de kabelopmerking gereageerd, maar op het mogelijk vervangen van de tweeters.
« Laatst bewerkt op: 4 april 2013, 01:36:15 door Kermit »

erikjan

« Reactie #38 Gepost op: 4 april 2013, 07:28:51 »
Pim, er is volstrekt overtuigend aangetoond (!) dat er geen verschil hoorbaar is. Iedereen (ook jij) die dan blijft roepen dat je toch verschillen hoort hoort dan tot de categorie 'de aarde is plat'. Die stellingname lokt uit dat daarop gereageerd wordt: je gaat volstrekt voorbij aan wetenschap. Jouw keuze, de consequentie is ook voor jou: 'wij' blijven roepen dat het tussen de oren zit. Want daar zit het, nergens anders.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Pimmie1968

« Reactie #39 Gepost op: 4 april 2013, 08:33:22 »
Erik-Jan,

Het gaat mij niet om het wel of niet maar meer over het dram gehalte van mensen.
Laat iedereen in zijn waarde, dat is mijn devies.

Pim
« Laatst bewerkt op: 4 april 2013, 08:37:00 door Pimmie1968 »

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #40 Gepost op: 4 april 2013, 08:37:39 »
Wie is er eigenlijk aan het drammen wanneer er nog nooit in de historie iemand is geweest die aantoonbaar verschillen heeft gehoord en de verschillen desondanks elke keer weer in geuren en kleuren worden beschreven?
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Pimmie1968

« Reactie #41 Gepost op: 4 april 2013, 09:46:46 »
vertel jij het me maar

Pim

Wie is er eigenlijk aan het drammen wanneer er nog nooit in de historie iemand is geweest die aantoonbaar verschillen heeft gehoord en de verschillen desondanks elke keer weer in geuren en kleuren worden beschreven?

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #42 Gepost op: 4 april 2013, 12:07:54 »
Jij begint over drammen van mensen met een bepaalde optiek, ik plaats dat drammen in een bepaald perspectief en dan moet ik het verder gaan uitleggen?

Vooruit: we zouden hier inderdaad aan het drammen zijn wanneer één van de uitgangspunten van dit forum de onfeilbaarheid van de persoonlijke ervaring zou zijn. Voor een goed verstaander zou het al enige tijd duidelijk kunnen zijn dat je daarvoor elders moet verkeren; ook een fijne hangplek maar met een andere insteek.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

« Reactie #43 Gepost op: 5 april 2013, 11:21:32 »

Moet mij erg vergissen of be tweeter is op dat andere forum ook aanwezig.

be tweeter,krijg jij daar ook het gratis advies om op te stappen?want daar komt jouw advies tegenover

pim op neer. beetje arrogant vind je niet?

Kermit

• Moderator
« Reactie #44 Gepost op: 5 april 2013, 11:29:17 »
Ach Bram
Als je op een voetbalveld komt om kuilen te graven, dan kun je verwachten dat de voetballers gaan vragen of je dat niet beter ergens anders kunt doen. Zij zullen je vertellen dat het strand daar een veel betere plek voor is.  Heeft niets met arrogantie te maken..