Auteur Topic: Luidsprekerkabel, Schiet mij maar lek!  (gelezen 17039 keer)

bram freestone

Re: Luidsprekerkabel, Schiet mij maar lek!
« Reactie #45 Gepost op: 5 april 2013, 12:47:23 »

Ik denk als ik een kuil graaf op het voetbalveld dat ik een flink pak slaag krijg.

scheidsrechters worden voor veel minder inelkaar geslagen,of niet?

Kermit

• Moderator
« Reactie #46 Gepost op: 5 april 2013, 12:55:55 »
Kun je nagaan hoe mild we hier zijn... ;D :yeah: :armswing:

Ik heb het op een nader forum meegemaakt, dat ik geciteerd werd, waarbij zonder dat aan te geven stukjes tekst verwijderd waren, waardoor de inhoud een heel andere lading kreeg. Toen ik daar tegen protesteerde, kreeg ik te horen dat het mijn eigen woorden waren...
« Laatst bewerkt op: 5 april 2013, 12:59:48 door Kermit »
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

bram freestone

« Reactie #47 Gepost op: 5 april 2013, 13:32:04 »

Nog erger is als je zonder opgave van reden verwijderd word terwijl je nog aan het typen bent.

vraag je dan het waarom, dan weten ze van niets. al 4x gebeurt en ik vermoed dat het steeds dezelfde mod is.

maaaar wat doe je er aan, niet dan.......was niet hiero.

Markus

• The real fiel
« Reactie #48 Gepost op: 5 april 2013, 13:46:20 »
Moet mij erg vergissen of be tweeter is op dat andere forum ook aanwezig.

be tweeter,krijg jij daar ook het gratis advies om op te stappen?want daar komt jouw advies tegenover

pim op neer. beetje arrogant vind je niet?

Nee, hoor.
Ik vind alleen wel dat er tussen de regels van Pims' geschrijf op te maken valt dat er gedoeld wordt op beleving en niet zozeer "harde verschillen".
Bepaalde reacties waren dan mogelijk niet nodig geweest, maar ach; Hitte en strijd.
Simpelweg begrip voor elkaar blijven houden.

En arrogant? Ook niet. Het is eerder op te vatten als een advies.
Of het ter harte genomen moet worden is aan de persoon zelve.

Ik vind de door jou tentoongespreide eigenwijsheid op het arrogante af.
Maar je houdt de boel wel levendig.

Dag Bram.

Groet, Mark
BEYOND HIGH-END

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #49 Gepost op: 5 april 2013, 13:54:43 »
Het gekke is Bram, ik heb over kabels eigenlijk helemaal geen mening.
Wel of geen verschillen horen, het zal me een worst zijn.
Wat ik alleen probeer duidelijk te maken waarom mensen met 100 berichten proberen duidelijk te maken dat er geen verschillen zijn.
Ben je dan niet duidelijk of overtuigend genoeg of bestaan er misschien ook mensen die een andere mening hebben?
Dat laatste is een absolute mogelijkheid, ongeacht wie hier de waarheid spreekt.
Als iemand een verschil hoort tussen de ene en de andere kabel is dat toch prima?
Ook al zou je er een fortuin aan kunnen verdien, ook al zeggen 100 mensen dat het niet kan etc.
Het gaat er volgens mij om bij welk geluid jij je het beste voelt, als dat dan juist die bewuste kabel is die volgens anderen hetzelfde is als een Gamma kabel mag dat gewoon, wat anderen ook beweren.
De één zweert bij het merk Sony en ik bij Rotel.
Rotel geeft mij een prettiger gevoel qua uitstraling en geluid ook al vind iedereen dat Sony op allerlei gebied veel beter zou zijn.
Leven en laten leven dus...

Pim
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor

Kermit

• Moderator
« Reactie #50 Gepost op: 5 april 2013, 14:46:04 »
Als er steeds weer leden komen die steeds maar te horen hebben gekregen dat kabels zulke geweldige verschillen maken, dan blijven wij steeds vertellen wat wij er van vinden en wat onze testervaringen zijn. En natuurlijk hoe een en ander wetenschappelijk in elkaar steekt. Of jij dat nou leuk vindt of niet. Zolang iemand beweert verschillen te horen (subjectief) is er niets aan de hand, maar als iemand beweert dat er verschillen zijn (objectief), dan kun je hier de het nodige weerwerk verwachten. Dat is zo en dat blijft zo.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #51 Gepost op: 5 april 2013, 15:15:33 »
@Bram, ik zal Pim zeker niet adviseren naar elders te vertrekken, ik wilde slechts aangeven dat een bepaalde stijl van schrijven op verschillende fora verschillende reacties oproepen kan. Ik schrijf daar ook niet hetzelfde als hier.
Persoonlijk kan ik me verder prima vinden in de stelling van Pim over lekker luisteren naar waar je je lekker bij voelt.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #52 Gepost op: 5 april 2013, 16:33:11 »
Bedankt Be Tweeter, ik heb nu in ieder geval het gevoel dat iemand begrijpt wat ik probeer duidelijk te maken :yeah:

Citaat
Persoonlijk kan ik me verder prima vinden in de stelling van Pim over lekker luisteren naar waar je je lekker bij voelt.
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor

bram freestone

« Reactie #53 Gepost op: 5 april 2013, 17:39:27 »

Heb veel versterkers en speakers versleten de laatste 40 jr,alles bijelkaar kwa geld kun je er nu een mooie

Mercedes van kopen en geen kleintje.

Maar er was altijd de inerlijke onrust van dat is nog niet de top,duss vult u maar in.

maar waar ik na lang dwalen nu ben aangekomen (er mag luid worden gelacht).

en ik ben er helemaal aan verslaafd,dat is mijn volgende setje de nad 7130 of de sony taf370 met de kefjes

303 type2 of de 303 type 3, de 304 zijn inmiddels vertrokken(te veel bas).

welke luidsprekerkabel er achter hangen intereseert me totaal niet.

moet er ook nog even bij vermelden dat ze in mijn vorige huis net zo goed klinken als in mijn flatje hierzo.

en ze geven net zoveel kabaal in mijn huiskamer als grote zuilen,alleen is het met deze kleintjes muziek

en geen teveel aan bas of wat dan ook.je kunt er dag en nacht naar luisteren zonder er luistermoe van te

worden. het is natuurlijk wel de combinatie die het doet! gaat er een andere veelwatt versterker achter

dan is de funsound weg.

en wat is nu kwa sound het verschil tussen een 303 type2 en een type 303 type3 ! heel ietjes niet om over

naar huis te schrijven.

maar dat waren destijds wel de jongens die in die tijd verstand hadden van luidsprekersontwerpen.

ik moet trouwens mijn kritiek van alleen luidsprekers met een hoog rendemend terugnemen.

je leerd er altijd wat bij,zelfs op mijn leeftijd!

erikjan

« Reactie #54 Gepost op: 5 april 2013, 19:18:25 »
Moet mij erg vergissen of be tweeter is op dat andere forum ook aanwezig.

be tweeter,krijg jij daar ook het gratis advies om op te stappen?want daar komt jouw advies tegenover

pim op neer. beetje arrogant vind je niet?

En Bram, ja dat wordt op vervelende manieren wel voorgesteld. Dat niet welkom zijn dan, vooral omdat sponsors boven elke twijfel verheven zijn. Ongeacht het onzin gehalte van hun verhaal. Waar je voorgelogen wordt over de financiering van de website en webserver... En als je daar kritische vragen over stelt, dan...

Citaat toegevoegd ter verduidelijking voor Bram
« Laatst bewerkt op: 5 april 2013, 19:48:03 door erikjan »
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

bram freestone

« Reactie #55 Gepost op: 5 april 2013, 19:35:20 »

Niet helemaal duidelijk wat je bedoeld,maar ga gerust verder in je verhaal,en noem paard en wagen.

erikjan

« Reactie #56 Gepost op: 5 april 2013, 19:48:48 »
Zie aangepaste reactie. Iets met een forum voor thuisbioscopen.
― Terry Pratchett, Eric

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #57 Gepost op: 5 april 2013, 20:05:34 »
Bram, dit forum is 100% onafhankelijk, we hebben geen sponsors en geen adverteerders en we hebben dus ook totaal geen belangen te beschermen of te verdedigen. Het gevolg daarvan is dat we heel exact en precies durven te zeggen wat we vinden van fabrikanten die de argeloze niet technisch onderlegde muziekliefhebber op hele slinkse wijze zoveel mogelijk euro's uit zijn broekzak proberen te peuteren met poeha en halleluja verhalen waar elke technicus en slimme niet technicus per direct doorheen prikt.

En dat is ons streven, mensen die op het verkeerde been werden gezet en omvielen, weer overeind helpen en laten genieten van prachtige muziek met een betaalbaar maar prima setje.

En dat mensen verschillen horen tussen stukjes draad vinden we ook prima, maar ze zijn nog nooit aangetoond en dat is vreemd en jammer.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

erikjan

« Reactie #58 Gepost op: 5 april 2013, 20:08:40 »
En dat is precies wat ik waardeer in dit forum, de volstrekte onafhankelijkheid. Back to the basics, terug naar de wetenschappelijk onderbouwde verhalen.
― Terry Pratchett, Eric

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #59 Gepost op: 5 april 2013, 20:18:54 »
Waar ik nog aan toe wil voegen dat Gent de eigenaar is van het forum en alle kosten uit eigen zak betaalt. Kermit en ik zijn de enige moderators en mijn zoon Dimarco heeft mod en adminrechten omdat hij toen het forum onderuit werd geschoffeld de hele zaak weer in de rails heeft gezet, het forum heeft verbouwd en gemoderniseerd. En dat allemaal belangeloos, wij doen het geheel gratis omdat we het leuk vinden.

En daar zijn we trots op en in feite draait dit forum als een tierelier, er zijn nauwelijks problemen en er komen dagelijks meerdere nieuwe forumleden bij. En zo gaan we gewoon lekker verder.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.