Auteur Topic: X-fi  (gelezen 3974 keer)

peter1961

• **
Re: X-fi
« Reactie #15 Gepost op: 18 september 2013, 06:42:58 »
Ik reageerde alleen maar omdat hij een ander aansprak op diens spelling. Een zwaar geval van 'de pot en de ketel'. Verder ben ik het geheel met je eens: volgens mij is was dit de eerste keer in ruim 3000 berichten dat ik het over spelling had ;)
Frits, jij hebt hier ook een punt.
Misschien had het humeur de overhand dus zeker een excuus naar "autograph" Peter, bij deze  :-[
Maar ben jij toevallig ook geweest.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2013, 07:12:52 door peter1961 »

peter1961

• **
« Reactie #16 Gepost op: 18 september 2013, 07:10:58 »
Leuk gesprekje mannen...

Ik was er ook Peter en het was mijn hifibeursprimeur.
Dus ik heb dat nummer van die vlieg nog nooit gehoord maar kreeg wel een keer of drie hetzelfde nummer van Tom Waits voor m'n mik.
Wat ik zo grappig vond was dat ik bij geen van die gelegenheden begreep waarom ze juist die draaiden want naar mijn mening klinkt dat liedje niet zeer bijzonder (qua opname dan).

De speakers die een positieve indruk bij mij achterlieten waren de guru junior,de pinkfaunreuzen,en de speakers van bach.

Voor het eerst in mijn leven heb ik een aantal hoornluidsprekers mogen beluisteren maar alleen die van pinkfaun vond ik neutraal klinken.Blijkbaar niet mijn ding.

Ook de (elektrostaten?) solosound speakers vond ik mooi om te horen maar de stereo afbeelding vond ik flink buiten proportie.
Ik hoorde/zag Tom Waits' hoofd van de grond tot stahoogte.

Bij audionote deden ze flink hun best het beroerd te laten klinken door de speakers in een hoek te proppen en veuls te hard te speulen,maar dat had ook zijn charme want je kon nog steeds horen dat het gewoon zeer goede speakers zijn.

Ik had een leuke middag en ga volgend jaar weer maar dan ga ik langer luisteren naar dingen die me in eerste instantie beroerd in de oren klinken.
Het grappige is dat de hoorn systemen bij mij een positieve indruk hebben achter gelaten.
De ruimtelijkheid en het zeer aanwezige midden en hoog werkte verslavend en ben bij de verschillende hoorn systemen regelmatig opnieuw gaan luisteren naar verschillende muziek
Wat trouwens ook een aparte ervaring was en velen voorbij liepen was de huis bioscoop met super beamer van Sony ( 4K ) en surround met Bryston versterkers.
Mijn partner was mee gegaan omdat zij ook eens wilde ervaren hoe zo,n beurs verloopt.
Toen werd het haar pas echt duidelijk hoe verschillend weergevers ten opzichte van elkaar kunnen klinken.
Echter, zij verkoos de warm klinkende systemen en ik juist niet :sceptic:
Maar het is gewoon een vermakelijk schouwspel hoe elke fabrikant met enthousiasme juist zijn weergevers als de ware weet over te brengen.

autograph 12

« Reactie #17 Gepost op: 18 september 2013, 20:26:14 »
Frits, jij hebt hier ook een punt.
Misschien had het humeur de overhand dus zeker een excuus naar "autograph" Peter, bij deze  :-[
Maar ben jij toevallig ook geweest.

Excuus aanvaardt, mijn goede humeur is op dit moment ver te zoeken (heeft te maken met een vevelend medic onderzoek moest vandaag gebeuren en is ook nog eens mislukt zodat we een hele spanende tijd leven,kortom wel of geen darmkanker 50/50 dus, dus de komende weken sta ik zo strak als een snaar) dus Peter 1961 ook van mijn een excuus. :-[ :-[ :-[ :-[

Peter.

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #18 Gepost op: 18 september 2013, 20:41:20 »
Kusje dan maar? 

En ik hoop dat het onderzoek mag meevallen Peter.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

autograph 12

« Reactie #19 Gepost op: 18 september 2013, 20:46:52 »
Wat betreft hoornluidspekers, dat moet echt je ding zijn zelf ben ik aan de slag gegaan door de stukjes van Hottentot(Mark) die zeer pos. over de Tannoy GRF-R van zijn buurman, heb het kleinste model gebouwd(cornnetta)met een 10inch driver k2558 volgende stap is om de groote te bouwen met de HPD315, vooral mijn vrouw vind de HPD veel warmer klinken dan de K serrie, dat het monsterlijk groot is vind zij geen probleem :yeah: en het laag..... niet echt diep, maar BRUUT.....superhoog rendamend en opvalend veel demping op de laag, dus buizen zonder overaltegenkopeling(v/d veen) direckt aangestuurd door mijn vincent cd speler(cd s5) ohh en hier nog een uitspraak van Hottentot. ,,Die GRF-R maken alle andere luidsprekers tot smurfenorkesjes,, goed onyopic maar weer. ;D ;D ;D ;D

Peter.

autograph 12

« Reactie #20 Gepost op: 18 september 2013, 20:51:05 »
Kusje dan maar? 

En ik hoop dat het onderzoek mag meevallen Peter.

Dan je Han, het blijft door je kop spoken maar zodra ik het weet zal ik het melden.

Peter.

peter1961

• **
« Reactie #21 Gepost op: 19 september 2013, 06:28:41 »
Excuus aanvaardt, mijn goede humeur is op dit moment ver te zoeken (heeft te maken met een vevelend medic onderzoek moest vandaag gebeuren en is ook nog eens mislukt zodat we een hele spanende tijd leven,kortom wel of geen darmkanker 50/50 dus, dus de komende weken sta ik zo strak als een snaar) dus Peter 1961 ook van mijn een excuus. :-[ :-[ :-[ :-[

Peter.
Even goede audio vrienden, maar da,s wel even spanend dat wachten op een uitslag.
Ik hoop voor jou dat het allemaal positief uit pakt.
Heb het zelf van nabij ook mee gemaakt en is achteraf allemaal goed afgelopen.

Kermit

• Moderator
« Reactie #22 Gepost op: 19 september 2013, 08:45:53 »
Ik hecht veel waarde aan een verzorvuldigt taalgebruik. In sommige bijdrages komen wat wartalig over het voetlicht.. Begrijpt u wel?
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

hrcc

« Reactie #23 Gepost op: 19 september 2013, 14:49:15 »
@ autograph 12
de speakers die me niet aanspraken waren met van die grote 'toeters',ik vond de  stemmen daarin zo vreemd gekleurd,niet zoals ik het in het echt hoor.
de speakers van pinkfaun hadden ook zo,n mooie roze fufuzela maar die klonken wel goed.(in mijn oren)
ook de speakers van bach klonken in mijn oren zeer mooi en ik dacht daar ook een hoorntje in te zien.
ikzelf heb een tijdje een paar tannoy 613 in bezit gehad en daar met veel plezier naar geluisterd.
de grote jongens heb ik nog nooit gehoord maar die kom ik vast wel eens tegen.

vriendelijke groet
cees.

luistert allen naar FIP radio; jazz en wijde omstreken

autograph 12

« Reactie #24 Gepost op: 19 september 2013, 19:13:08 »
@ Hrcc, wat de toeters betreft  begrijp ik wat je bedoeld heb het zelfde met de Tannoy Autograph en de Westminster kan daar niet aan wennen is inderdaadt een vreemdt gehoor een soort van resonantie en de Westminster doet dit ook nog eens in het hoogere laag zoals de staande bas in jazz niet fijn om naar te luisteren, en verder ben je zoals iedereen altijd welkom om een keer te luisteren hoe zo'n ouderwets ontwerp klinkt (als de uitslag van het onderzoek bekent is en hoopelijk de rust weder gekeerd is).

Peter.

autograph 12

« Reactie #25 Gepost op: 19 september 2013, 19:19:41 »
Even goede audio vrienden, maar da,s wel even spanend dat wachten op een uitslag.
Ik hoop voor jou dat het allemaal positief uit pakt.
Heb het zelf van nabij ook mee gemaakt en is achteraf allemaal goed afgelopen.

Dank je wel, we gaan lekker verder met de audio ;) ;) ;)

Peter.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2013, 19:23:54 door autograph 12 »

peter1961

• **
« Reactie #26 Gepost op: 19 september 2013, 23:13:28 »
Misschien overbodig maar leuk om te lezen voor de genen die het nog niet gelezen hebben.
http://www.hifi.nl/artikel/21065/Verslag-X-fi-High-End-Audioshow-2013.html

hrcc

« Reactie #27 Gepost op: 20 september 2013, 05:03:36 »
ik hoop dat je snel weer in rustiger vaarwater terecht komt Peter, dan kom ik graag eens bij je langs om te luisteren,bedankt voor je uitndiging
vriendelijke groet
cees.

luistert allen naar FIP radio; jazz en wijde omstreken

autograph 12

« Reactie #28 Gepost op: 20 september 2013, 14:19:13 »
ik hoop dat je snel weer in rustiger vaarwater terecht komt Peter, dan kom ik graag eens bij je langs om te luisteren,bedankt voor je uitndiging

Zie topic wat hebben we vandaag/gisteren gedaan, daar meld ik voortaan hoe de zaken ervoor staan.

Peter.