Auteur Topic: Videoformaat niet ondersteund  (gelezen 8281 keer)

Oscar1982

• *
Videoformaat niet ondersteund
« Gepost op: 9 oktober 2013, 20:44:51 »
Ik zag een oud onderwerp staan en heb zelf een vrijwel gelijkluidend probleem. Recent heb ik een nieuwe TV gekocht, Philips 42PFL7008/H. Ik kijk XBMC met HDMI via een Pioneer VSX receiver. XBMC draait op een Acer-laptop (ben aan het kijken naar een HTPC). TV kijken met ontvanger van KPN via receiver gaat prima (uitgang is 'video' op receiver).

Als ik de laptop via met HDMI aansluit (uitgang op receiver is 'BD'), dan geeft de tv de melding 'videoformaat niet ondersteund'. Dit gebeurt zowel als XBMC nog niet draait, of als het wel draait. Het veranderen van de resolutie helpt niets. Ook niet downgraden naar bijvoorbeeld 1280x720p.

Het gekke is dat als ik de laptop aansluit direct op de TV (HDMI-port op de zijkant), ik wel 1980x1020p beeld krijg. Het ligt niet aan de HDMI-port van de TV, ik heb de HDMI-verbinding met de receiver over al ingestoken.

Verder heb ik een Raspberry Pi van mijn zwager aangesloten, via de BD uitgang waar normaal de laptop op draait. Daar krijg ik wel beeld, maar die loopt steeds na ongeveer 1 minuut vast. Het beeld van de TV springt dat op zwart, schakelt later weer in en dan is XBMC vastgelopen en niet meer te bedienen.

Ik heb van het weekend mijn laptop teruggezet naar 19 september jl., dacht dat het misschien lag aan een bepaalde softwareupdate. Dit heeft even geholpen, maar niet lang. Het is nu weer bij het oude. Software van TV is up-to-date.

Wie weet waar dit aan kan liggen? Elke hulp wordt erg, erg gewaardeerd!

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Tapedeckforum
Re: Videoformaat niet ondersteund
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2013, 14:05:21 »
Ik denk dat met videoformaat niet het formaat van de video wordt bedoeld (pixels) maar het bestandsformaat (mp4, wmv etc.).
Een apparaat kan vaak niets met het bestand zelf, maar wel als het via een mediaserver wordt aangeboden.
Informatie over bandrecorders en muziek

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2013, 15:02:24 »
Bestandsformaten hebben weer niets van doen met aansluiten middels HDMI.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

marconist

« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2013, 16:49:17 »
Als de pioneer van voor 2008 (of zo) is, zal je de parameters in het menu van de receiver moeten instellen. HDMI was toen nog niet erg stabiel. Wellicht moet je ook e.o.a. 'beeldverbeteraar' in de receiver uitschakelen.

Overigens, wanneer je over de receiver schrijft bedoel je met 'uitgangen' waarschijnlijk 'ingangen'?
"Wanneer iemand van ons een hele tijd niets ongewoons beleeft dan is dat zeer ongewoon."
L. Asimov

Raymond1

« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2013, 23:03:10 »
Probleem komt me bekend voor.Ik heb af en toe hetzelfde wanneer ik via m'n blue-rayspeler een film vanaf een externe harde schijf afspeel,of ten minste probeer.In jouw geval is je reciever de boosdoener,aangezien je aangeeft dat wanneer je je laptop direct op je tv aansluit je wel gewoon beeld hebt.Dit kan tevens een oplossing zijn:laptop direct op je tv en voor audio een kabeltje vanaf tv naar je reciever,maar dan wel analoog aangezien je voor digitale audio weer tegen hetzelfde probleem aanloopt.
De oorzaak van het probleem ligt in het feit dat er erg veel videoformaten zijn zoals wmv,mp4,avi,mov enz. en binnen deze formaten zijn er ook weer verschillende versies.Wanneer een apparaat zo'n videoformaat niet ondersteund is de (voor zover ik weet) enigste mogelijkheid om het toch gedaan te krijgen het videoformaat om te zetten.Door het bestand bijv. in een ander,door jou reciever wl ondersteund formaat,te downloaden of op een andere manier te bemachtigen of met een speciaal programma het formaat omzetten.Dus bijvoorbeeld van mp4 naar wmv omzetten.Dat soort programma's zijn meestal betaalde software;met de gratis programma's heb ik slechte ervaringen,zoals reclame,tags of piepklein beeld.

DiMarco

« Reactie #5 Gepost op: 11 oktober 2013, 23:29:34 »
lagere versie hdmi kabel proberen. Van 1.4 terug naar 1.3 hielp bij mij.
Dus.

Kermit

• Moderator
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2013, 00:01:22 »
Tka
HDMI 1.3 kabel. Ongeveer twee jaar ingespeeld met originele HDMI 1.3 signalen. Daarna ongeveer een jaar in een donkere, koele ruimte gelegen om na te rijpen. OEM versie met een lengte van 50 cm. Geconfectioneerd in hi-end satin-black met gouden connectoren. Signature tegen meerprijs.

Vraagprijs: 6750.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2013, 00:18:19 door Kermit »
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

DiMarco

« Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2013, 01:08:53 »
Nee echt. scherm werd niet goed herkend met een 1.4 kabel. Heel raar maar waar. Vooral met computers, laptops liever een oud en simpel kabeltje.
Dus.