Auteur Topic: Gehoorschade door gebruik AirPort  (gelezen 4059 keer)

marconist

Re: Gehoorschade door gebruik AirPort
« Reactie #15 Gepost op: 5 februari 2014, 12:53:12 »
de MP3's van Spotify afgespeeld op mijn HiFi-installatie.

Spotify is toch Ogg(Vorbis). ???

Nah ja, wel verwant aan MP3 .....

"Wanneer iemand van ons een hele tijd niets ongewoons beleeft dan is dat zeer ongewoon."
L. Asimov

entropy

« Reactie #16 Gepost op: 5 februari 2014, 17:37:54 »
Je hebt voorheen nooit last gehad van dit fenomeen? Niet onlangs flink verkouden geweest?

Nee, ik heb een griepprik gehad ;D

Om eerlijk te zijn, mijn oren begonnen al eerder te piepen, vooral sinds ik een iPod heb aangeschaft. Ik luister echter altijd op gematigd volume, zo niet zelfs zacht. Bij de AirPort voelde ik echt druk op mijn oren komen en kreeg ik hoofdpijn. Gelukkig heb ik de boel uitgezet voordat ik oorpijn kreeg. Mijn oren piepen echter nog steeds... :o

John Wx

« Reactie #17 Gepost op: 5 februari 2014, 18:54:50 »
Spotify is toch Ogg(Vorbis). ???

Nah ja, wel verwant aan MP3 .....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ogg_Vorbis

Yep
* AUDIOLAB * PIONEER * IXOS * AudioQuest * TARALABS* Brennenstuhl * LG * CISCO * MONITOR PC * QED * Philips * CORDIAL * FUJITSU * LOGITECH * Xindak * TAGA *

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #18 Gepost op: 5 februari 2014, 19:35:04 »

Om eerlijk te zijn, mijn oren begonnen al eerder te piepen, vooral sinds ik een iPod heb aangeschaft. Ik luister echter altijd op gematigd volume, zo niet zelfs zacht. Bij de AirPort voelde ik echt druk op mijn oren komen en kreeg ik hoofdpijn. Gelukkig heb ik de boel uitgezet voordat ik oorpijn kreeg. Mijn oren piepen echter nog steeds... :o

Ik denk dat er een heel hoge toon keihard gaat, mogelijk door oscillatie in het apparaat en dat je die toon niet echt hoort, maar wel je gehoor platbeukt.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

remcojan

« Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2014, 11:30:04 »
Probleempje met de geschakelde voeding in de airport express misschien. Dat zou een flonk stoorsignaal op de analoge output kunnen veroorzaken. Maar die moet dan wel weer erg hoog zijn wil dat zoveel geluidsdruk veroorzaken.

entropy

« Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2014, 11:32:01 »
Ik ben bang dat ik echt gehoorschade heb. Mijn oren piepen nog steeds, en ik kan niet eens gespreksniveaus aan voor langer dan een uur :(

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2014, 11:51:39 »
Naar de KNO arts voor een test.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

John Wx

« Reactie #22 Gepost op: 9 februari 2014, 12:03:42 »
Ik ben bang dat ik echt gehoorschade heb. Mijn oren piepen nog steeds, en ik kan niet eens gespreksniveaus aan voor langer dan een uur :(

Even naar KNO arts

je was me voor HAN
* AUDIOLAB * PIONEER * IXOS * AudioQuest * TARALABS* Brennenstuhl * LG * CISCO * MONITOR PC * QED * Philips * CORDIAL * FUJITSU * LOGITECH * Xindak * TAGA *

tukker

• **
« Reactie #23 Gepost op: 2 juli 2015, 18:10:45 »
Hoe is dit afgelopen? Ik heb na een ongeval jaren geleden tinnitus opgelopen. Ik heb ermee leren leven, maar wennen doet nooit. Hoop dat er ooit een medicijn wordt gevonden.

entropy

« Reactie #24 Gepost op: 2 juli 2015, 18:23:55 »
Hoe is dit afgelopen? Ik heb na een ongeval jaren geleden tinnitus opgelopen. Ik heb ermee leren leven, maar wennen doet nooit. Hoop dat er ooit een medicijn wordt gevonden.

Ik heb inmiddels andere apparatuur en bekabeling. Mijn oren piepen wel, maar niet hard. Ik heb vorige maand nog wat extra gehoorschade opgelopen door hard geluid. ::)

Marcel Dali

« Reactie #25 Gepost op: 2 juli 2015, 18:28:13 »
Entropy,

Ben jij GoldenEars op Hififreaks?

Marcel

entropy

« Reactie #26 Gepost op: 2 juli 2015, 18:29:11 »
Entropy,

Ben jij GoldenEars op Hififreaks?

Marcel

;D ^-^

tukker

• **
« Reactie #27 Gepost op: 2 juli 2015, 19:05:03 »
Ik luister nooit hard. Moet bekennen dat ik het ook niet meer durf uit angst de tinnitus erger te maken. Harde muziek is altijd slecht voor je gehoor.

entropy

« Reactie #28 Gepost op: 22 november 2015, 15:41:22 »
Ik heb mijn setje nu in orde. Nieuwe speakers, nieuwe kabels, extra schone voeding, en zo. Geen last meer verder. :D

Creel

• *
« Reactie #29 Gepost op: 29 november 2015, 18:59:32 »

Gevolgen van griepprik (60+) doven meestal ook weer uit. Of je moet 'onderliggend lijden' hebben.