Auteur Topic: welke surround set  (gelezen 2725 keer)

ramon1310

• *
welke surround set
« Gepost op: 13 juni 2014, 01:44:18 »
hoi,

ik ben nieuw in de home cinema wereld,
nu ben ik aan het rondkijken voor een mooie surround set,
wat ik zelf al tegen was gekomen was deze:

Theater« 500 Mk2 "5.1-Set Cinema"
http://www.teufelaudio.nl/home-cinema/theater-500-mk2-5.1-set-cinema-p9973.html

ik zoek namelijk een set die echt krachtig is voor films en muziek en vooral qua bass druk,
hebben jullie misschien nog andere opties?

Gr Ramon.

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
Re: welke surround set
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2014, 01:11:09 »
Hoi Ramon 1310: welkom.
Eerst even een waarschuwing vooraf: iedereen beleeft geluid (muziek, soundtracks enz.) op zijn eigen manier. Wat de ÚÚn mooi vindt qua geluid, vindt een ander helemaal niks. Laat je uiteindelijk dus alleen door je eigen oren leiden.
Terug naar je topic: de set van Teufel, die jij tegen gekomen bent. De Teufel speakers worden betreffende het geluid in het algemeen goed beoordeeld, zeker qua geluid/prijs verhouding. Deze set zal daar ongetwijfeld ook aan voldoen.

Ik ben misschien wel iets bevooroordeeld ten opzichte van Teufel, ik heb zelf een 7.1 surround set van Teufel staan, bestaande uit 2 Teufel T 400 Mk2 frontspeakers (uit productie), de kleinere broertje van de T 500 Mk2, aangevuld met de Teufel Cubycon 2 "5.1-set" ( een micro set) als surroud speakers. Deze combinatie bevalt mij uitstekend, het geeft een prima geluid bij de weergave van muziek (via div. bronnen),  soundtracks van BluRay en DVD en bij TV kijken. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik er de Sony sub van mijn vorige surround set er paralel bij aangesloten heb staan.