Auteur Topic: CELLO OPNEMEN  (gelezen 1645 keer)

autograph 12

CELLO OPNEMEN
« Gepost op: 21 juni 2014, 01:18:08 »
CELLO opnemen welke microfoon?
Condensator....dynamice of combinatie hiervan, hoe op te nemen, vragen zoals welke afstand van cello? room mics? of dichtbij of een combinatie hiervan, dus ieder die hier ervaring mee heeft heel graag tips, Han? Ruud 13 of wie dan ook alles is welkom! is voor mij de eerste keer dat ik zo'n prachtig instrument wil opnemen aan het eind van dit jaar t.b.v een album die ik met mijn mannen gaat opnemen, we hebben de recorder verkocht en zijn nu aan het stoeien met een Tascam DM 24 dig tafel gekoppeld met computer met protools.

Peter.
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2014, 01:32:46 door autograph 12 »

Han

• Moderator
    • studio
Re: CELLO OPNEMEN
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2014, 10:54:08 »
Een cello opnemen is moeilijk. Ga je het instrument alleen opnemen of tegelijk met andere instrumenten? Je hebt iig een goede condensator nodig, hoewel een uitstekende dynamische als de MD441 het ook wel zal doen, of een mooie ribbon.

Experimenteer met de afstand en de hoogte, de cello is een erg lastig instrument. Ik deed het met een Neumann M149 en ook dan is het nog lastig om het echt goed te krijgen. Een betere microfoon bestaat niet.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

autograph 12

« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2014, 11:49:57 »
Een cello opnemen is moeilijk. Ga je het instrument alleen opnemen of tegelijk met andere instrumenten? Je hebt iig een goede condensator nodig, hoewel een uitstekende dynamische als de MD441 het ook wel zal doen, of een mooie ribbon.

Experimenteer met de afstand en de hoogte, de cello is een erg lastig instrument. Ik deed het met een Neumann M149 en ook dan is het nog lastig om het echt goed te krijgen. Een betere microfoon bestaat niet.

Goede morgen! Han, met mijn manen hebben we een nummer dat over de vernietigingskampen uit de tweede wereld gaat....inmiddels hebben we een zanger gevonden :yeah: die hier een mooie tekst op heeft geschreven....maar een tijdje geleden heb ik met het open podium(oefenruimte/studio waar ik al 28jaar als vrijwilliger actief bent) gebeuren een jonge knul horen spelen en ik was zo onder de indruk van het geluid(en zijn speelkunsten) dat ik er wat mee wil doen....weet niet zo uit mijn hoofd wat er aan mic's ligt, volgens mij heb ik wat van shure voorbij zien komen kleinmembraamcondensator en ik dacht ook akg c2000 en c3000 volgens mij, onze gitarist heeft een rode(weet alleen het type niet)verder ligt er bij ons(eigen rep/studio ruimte) wat spul van mxl(groot membraamcondensator mxl 990) en een voor de basdrum ook mxl(a55kiker)
zal deze week nog eve kijke wat er pressies ligt maak ik eve een lijst, met andere worden ik zal moeten roeien met de riemen die aanwezig zijn, zelf denk ik dan het beste weg te komen met de akg....alvast bedankt voor je input en kijk uit naar je volgende stukje. :idol: :idol:
dus één of meerdere cello's zonder de rest van de band in een studioruimte van ongeveer 25 vierkante meter.
Peter.
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2014, 11:55:13 door autograph 12 »

Kermit

• Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2014, 22:15:52 »
Ik kwam dit tegen. Is het allemaal gelukt?

Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

autograph 12

« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2014, 22:57:16 »
Ik kwam dit tegen. Is het allemaal gelukt?

Nou! Door de komst van de zanger, is de boel goed op de schop gegaan en niet alleen muzikaal, ook is onze

ruimte flink aangepakt en over gestapt van een home recorder naar digitale tafel en protools, hier is veel

tijd in gaan zitten, dus het cello gebeuren schuiven we even op.