Auteur Topic: Nieuwe Teufels of oude Quadral, B&W  (gelezen 1091 keer)

Keimpe

• *
Nieuwe Teufels of oude Quadral, B&W
« Gepost op: 19 augustus 2014, 23:45:02 »
Hoi,

Ik ben druk zoekende naar nieuwe luidsprekers. Heb heel lang infinity reference mk52 gehad, met een marantz pm 62. Prima maar ik wilde weer eens wat anders en graag beter.  Heb toen de quadrals op marktplaats gekocht voor 300 euro met een nad t761. Het valt me nu toch tegen en vind misschien mijn oude speakers nog wel helderder en sprankelender klinken. Heb de quadrals dus weer verkocht, en ook mijn marantz. Lees nu best wel positieve ervaringen over de teufel, voor een geweldige prijs.  Tja, nieuw is ook wel wat en ze zien er mooi uit. Maar hoe zijn ze nu echt qua geluid, qua klankbeeld. Vergeleken met oudere luidsprekers al de quadral, b&w DSM 605 of speakers van dynaudio audience 72?  Wie heeft hier iets zinnigste over te zeggen? Wie heeft een advies voor mij? Allround muziekliefhebber, pop, rock, soul, klassiek. Ruime kamer met natuursteen vloer ...
Wacht vol spanning af  :)
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2014, 09:07:14 door Gent »

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
Re: Nieuwe teugels of oude quadral, b&w
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2014, 02:14:14 »
Ik neem aan dat je in de kop van je topic Teufels bedoelt in plaats van teugels.
Over welke Teufels heb je het of heb je op het oog? Ik heb zelf een set Teufel T 400 Mk2 (niet meer in productie) als front speakers en een set Teufel surround set Cubycon 2 "5.1-set". De T 400 Mk2 heb ik 05-04-2013 aangeschaft en was ik eigenlijk vanaf het begin zeer tevreden over (na een week of zo inspelen) en de Cubycon 2 set heb ik op 13-05-2014 aangeschaft ter vervanging van een al wat ouder Sony 5.1 surround systeem en ook daar ben ik zeer tevreden over, vult pima de T 400 Mk2 speakers aan tot een 7.1 surround systeem. In mijn opinie krijg je veel kwaliteit tegen een zeer schappelijke prijs en er is vast een heleboel beters te verkrijgen, maar dan voor een hoop meer geld. Ook heeft Teufel op diverse site's een goede tot zeer goede beoordeling over zijn speakers
Over smaak valt er eigenlijk nooit te twisten, maar beide sets zien er volgens mij prima en toch niet opvallend uit.
Voor alle zekerheid: ik heb op wat voor manier dan ook geen enkele binding of wat dan ook met Teufel. Ik ben alleen maar zeer tevreden over de speakers, die ik momenteel heb staan. Ook ben ik maar een gewone, maar wel grote, muziek- en filmliefhebber met zeker niet een prima of absoluut gehoor.
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2014, 03:11:20 door Mokumer45 »