Auteur Topic: OLED TV  (gelezen 1606 keer)

Kermit

• Moderator
OLED TV
« Gepost op: 9 september 2014, 22:48:34 »
OLED TV's zijn er al een tijdje en de verhalen zijn zeer lovend. Heeft iemand het al in het echt gezien en zo ja: wat vind je er van?
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

supernova

Re: OLED TV
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2014, 11:10:52 »
Heel mooi beeld maar zijn nog te duur,het verschil met die van mij Samsung LED is niet zo groot,zeker niet als je naar het prijsverschil kijkt.

De Oled heeft geen wolk effect en back bleeding wat bij de Led soms wel erg is,dan kun je beter een 4K ultra kopen ook al zijn er bijna geen 2180 uitzendingen,deze TV`s waarderen het op naar 2180 en is ongelofelijk scherp,maar heeft ook dat wolk effect en back bleeding,het licht er ook aan welke afstand je zit,ik heb een 65 inch en zit er drie meter vandaan wat volgens de kenners te dichtbij is,maar die van mij is heel scherp en mooi,van een bepaalde afstand zie je geen verschil meer tussen full HD of ultra.

Beter is een Plasma die het dichts bij een Oled zit.

Er zijn nu al Oled met 4K TV`s maar nog niet voor de consument en helemaal onbetaalbaar.
Beter is een jaar of drie te wachten.

Ik ben heel tevreden met mijn Samsung die een prachtig beeld geeft,bijna had ik een Plasma gekocht die nog beter is in zwartwaarden maar weer minder is in helderheid,deze LED zijn een stuk lichter en kosten veel minder stroom.

Net zoals met alles wat nieuw is moet je te veel betalen wat het niet waard is,of je  moet in de slappe was zitten dan maakt het niet uit.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2014, 11:15:54 door supernova »

Kermit

• Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2014, 12:32:36 »
Ik ben met name in die OLED geinteresseerd om de heldere natuurlijke kleuren en de bewegingsscherpte. Dat zijn beide zaken die de LED-televisies voor mij diskwalificeren. OLED's worden al betaalbaarder. Ik zie 55 inch LG staan voor nog geen € 2800,- Nog niet goedkoop, maar al een heel stuk minder dan bij de introduktie.

Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

supernova

« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2014, 12:54:47 »
Die beweging scherpte is bij mij ook bijna altijd perfect,je moet de instellingen wel heel goed afstellen en niet alles op hoog ik vind de kleuren wel heel mooi bij sommigen mensen zie je bijvoorbeeld de kleur veel te hoog staan net als de scherpte contrast en back light.

Dat Hertz gedoe is meer om mensen te laten kopen hoe meer Hertz hoe vloeiender maar ook meer kans op haperingen,maar dat kun je door instellingen weer aardig goed krijgen hoe meer Hertz hoe minder goed dat je verbetering ziet.

Ik zou toch wachten voor een groter scherm of je moet 55 inch(139 cm)voldoende vinden,ik heb liever een 65 Inch LED dan een 55 inch OLED maar dat komt omdat ik niet terug wil naar kleiner omdat je daar niet meer aan went.

LG is een heel goed merk en met 2800 is de prijs wel ver gezakt,mijn LED was een stuk duurder,een van de goedkoopste OLED was toen rond 8000.

Waarom ga je zelf niet kijken dat is wat je zelf toch altijd adviseerd,ik ken iemand die vind OLED ook niet zo heel erg geweldig.

Kermit

• Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2014, 17:45:36 »
Moet je eens bij een voetbalwedstrijd naar de reclameborden kijken bij een camerazwenking. Dat is ook bij mijn plasma niet goed. LED is volgens mij nog een stuk trager..

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #5 Gepost op: 10 september 2014, 18:52:05 »
Dat zal hem in het aangeleverde beeldsignaal zitten. Op zich hoor je nooit iemand klagen over bewegingsonscherpte in de bioscoop.........24 beeldjes per seconden met een extra knipper door vlinderen.
50 beeldjes is dus ruimschoots voldoende als ze maar kloppen en niet foutief geinterpoleerd worden door elektronica.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Kermit

• Moderator
« Reactie #6 Gepost op: 10 september 2014, 19:33:55 »
Ik geloof niet dat ik ergens de verversingsfrequentie genoemd heb...
De goede, oude beeldbuizen hadden nergens last van. Daar bleven de reclameborden gewoon scherp bij camerazwenkingen.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #7 Gepost op: 10 september 2014, 19:39:57 »
Klopt, ,met alleen in de begintijd de vage bewegingsartefacten van de plumbicon camerabuizen. De ellende kwam met de digitale beeldverweking aan studio- en ontvangerzijde en de interpolatiekwaliteiten van de eerste 100 Hz toestellen of het gebrek daaraan. De reclameslogan was dan ook :"beeld dat stilstaat als een dia".... maar de ballen op Wimbledon stotterden over het beeld..
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Kermit

• Moderator
« Reactie #8 Gepost op: 10 september 2014, 20:25:31 »
Nee, dat gaat over het algemeen wel goed met die ballen (of het valt minder op), waar ik het over heb is onscherpte bij camerazwenkingen, waarbij dus het hele beeld beweegt. Wellicht is die vervaging dan te wijten aan een gebrek aan rekenkracht, ik weet het niet.

erikjan

« Reactie #9 Gepost op: 10 september 2014, 20:27:45 »
Ik denk eerder dat die vervaging te wijten is aan een te hoge compressie! Toen we de rechtstreekse mediastream kregen was het beeld zo goed als perfect. Toen er werd omgeschakeld naar het geweldige gecomprimeerde beeld van KPN was het allemaal wazig. Ineens bestond er toen ook HD en HD+. Jaja.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Kermit

• Moderator
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2014, 13:54:43 »
Gisteren hebben we dan een OLED TV gezien. Het was verbazingwekkend, ik heb er geen ander woord voor. Geen last van kijkhoeken, volle kleuren etc etc , alles wat een TV goed maakt. Tot ik een blu-ray liet afspelen (LOTR deel 3) de kleuren waren niet mooi, en in sommige scenes was er een forse beeldruis zichtbaar (scene in de grote zaal bij Theoden, waarin ze drinken op de gevallenen let op de shots met de Elf).
Wellicht had het iets met de instellingen te maken? Of een wel heel simpele blu-rau speler? Ik ben er niet uit.

supernova

« Reactie #11 Gepost op: 17 oktober 2014, 10:33:57 »
Doet een blu ray net als een versterker of cd speler niet wat het moet doen dan,of zit er bij blu ray wel verschil in beeld?

Kermit

• Moderator
« Reactie #12 Gepost op: 17 oktober 2014, 10:40:10 »
Volgens mij levert de Blu-ray het signaal digitaal aan het de TV aan via HDMI en wordt het daar pas gedecodeerd, dus de kwaliteit van de BR-speler lijkt me niet heel belangrijk. Ik heb slechts aangegeven wat de verkoper suggereerde.
Inmiddels is mij wel duidelijk dat de vervaging bij camerazwenkingen bij deze televisies niet is opgelost. OLED is  snel genoeg, maar de grafische chip schijnt het te veroorzaken. Dan maar even wachten, wellicht op een betaalbare UHD OLED.. Wellicht is het probleem dan opgelost. 

supernova

« Reactie #13 Gepost op: 17 oktober 2014, 11:03:57 »
Die zijn er al,alleen nog niet voor de consument.en niet te betalen,een scherm van 60/65 inch 13000 of zo tweedehands over een jaar of zeven misschien voor 1500 UHD/OLED

Kermit

• Moderator
« Reactie #14 Gepost op: 17 oktober 2014, 11:14:55 »
Je bent niet helemaal actueel meer. De nieuwste 65 inch OLED Ultra HD (4K), de LG 65EC970V, heeft nu een laagste prijs van iets meer dan €5800.. De going prijs is € 7999..