Auteur Topic: Advies boekenplank luidsprekers  (gelezen 677 keer)

koga

• *
Advies boekenplank luidsprekers
« Gepost op: 23 oktober 2014, 23:19:43 »
Ik heb pas (ook na advies op dit forum) een oude Harman Kardon 6500 versterker gekocht en zoek nu er nog goed klinkend boekenplank luidsprekers bij. Enige opties die ik tot op heden overweeg...
Tannoy M1
Wharfdale daimonds
Boston acoustics A25
Kefs nog geen idee welk type
B&W ook nog geen idee welk type
Camebridge audio?
En hier op het forum had wou iemand mogelijk zijn dali menuets verkopen (prijs nog onbekend).
Ik zoek iets in de prijsklasse tot 200 voor een paar. Zoals je misscien al hebt begrepen zie ik door de bomen het bos even niet meer.
Mijn muzikale voorkeur gaat overigens uit naar soul, funk, jazz en klassiek. Alle hulp zou erg welkom zijn.

hrcc

Re: Advies boekenplank luidsprekers
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2014, 05:48:36 »
Het is een lastig te beantwoorden vraag
Eigenlijk vraag je of iemand even de boom in het bos wil aanwijzen die jij wilt hebben.  ;)
Luidsprekers zijn een kwestie van smaak en daar kom je alleen achter door te luisteren en proberen.
Leuke versterker trouwens !
vriendelijke groet
cees.

luistert allen naar FIP radio; jazz en wijde omstreken

koga

• *
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2014, 20:44:39 »
Ja die HK had ik vroeger ook een nu weer 2e hands (opnieuw) teruggekocht :wink2:. Toendertijd had ik er een paar Rogers Ls8a bij aangesloten. Helaas zijn de Rogers defect en passen ze niet meer in het interieur. Idealiter moet je inderdaad luisteren en vergelijken. Aar misschien zijn er toch wat kleinen luidsprekers die eruit springen of waar je beter omheen kunt lopen. Enige richting in  deze zoektocht zou fijn zijn. Ik ben nu met een forumlid in onderhandeling over een stel dali menuets. Deze zien er op papier erg goed uit benieuwd hoe ze klinken.

Mmpzandee27

• **
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2014, 17:18:13 »
Die Boston A25 blijken behoorlijk goed te zijn voor 95 euro per stuk. Misschien dat je die is moet gaan beluisteren, bij de mediamarkt zijn ze geloof ik te koop.