Auteur Topic: Kwalitatief goede 5.1  (gelezen 747 keer)

pbeumer2001

• *
Kwalitatief goede 5.1
« Gepost op: 15 december 2014, 20:33:30 »
Beste,

Een 4 tal jaren geleden zijn wij overgestapt van een Sony 7.1 set (losse versterker en speakerset) naar een soundbar. Na 4 jaar toch maar weer besloten losse versterker en speakers aan te schaffen daar de surround ervaring onmogelijk bereikt kan worden met een soundbar :)

Nu snap ik dat het luisteren en mooi vinden van speakers heel persoonlijk is. Maar ik denk wel dat men mij hier kan adviseren in spul wat kwalitatief goed is. Je wordt immers dood gegooid met speakersets. Paar kleine voorwaarden :)

5.1 mag complete set zijn maar ook losse componenten.
Speakers niet te groot. Bose zijn kwa formaat geweldig alleen lees ik hier veel slechte dingen over.
Budget €500 - €1000 voor versterker en speakers. Ik koop ook veel op marktplaats dus dat bedrag kan ook voor gebruikt spul.

Ben benieuwd naar de reacties.

Mmpzandee27

• **
Re: Kwalitatief goede 5.1
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2014, 17:13:58 »
Zoek is op Cambridge audio Minx serie. Kwalitatief vele malen beter dan Bose, en je kan je systeem zelf samenstellen. Het enige wat je dan nog los erbij moet kopen is een versterker.

pbeumer2001

• *
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2014, 09:39:36 »
Ik heb inmiddels het volgende aangeschaft;

Harmon Kardon HKTS 16
Yamaha RX S600 reciever

Mokumer45

• Een zeer geïnteresseerde 65plusser.
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2014, 17:21:31 »
Bij mijn oudste dochter staat deze H.K. set ook en daar zijn ze er erg tevreden over. De achterspeakers staan op de bijbehorende, apart bijgekochte, zuilen en de voorspeakers naast de TV op een meubel en de sub min of meer bij een hoek rechts van de TV.
Ik hoop, dat je er veel luistergenot aan beleeft.
« Laatst bewerkt op: 23 december 2014, 17:26:14 door Mokumer45 »