Auteur Topic: Dirac Live ervaringen?  (gelezen 701 keer)

Rhf

• *
Dirac Live ervaringen?
« Gepost op: 5 januari 2015, 16:40:48 »
Heb een kleine week de testversie van Dirac Live getest en een meet mic kunnen lenen. Ik ben positief verrast door deze room correction software voor midden en hoge freq. Het resultaat na correctie was goed hoorbaar, nog beter stereobeeld en muziek klinkt "echter" alleen waar is mijn bas gebleven. Ik denk dat ik te veel gewend ben aan de impact en aanwezigheid van (te) veel laag. Heb een sub die van 18Hz tot 45Hz het laag verzorgd (met eigen inregel mic), na gebruik van Dirac software hoor/voel je de sub alleen op hoog volume. Misschien is het wennen en hoort de muziek zo te klinken maar ik koop geen sub van bijna EUR 2000,- om hem vervolgens niet te horen/voelen spelen. Dus voor midden en hoog ben ik heel positief over Dirac, over het laag (gebrek aan) nog niet. Heb het geprobeerd op te krikken in de software maar dan nog vond ik het niet overtuigend klinken.

Wie heeft deze software ook getest en/of er ervaring mee?
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2015, 19:53:48 door Rhf »

Cantodea

• Hifiroom
Re: Dirac Live ervaringen?
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2015, 10:39:29 »
Ik zou de test eens overdoen, maar dan zonder het inregelen van de sub met zijn eigen systeem. Dan ga je waarschijnlijk veel betere resultaten krijgen.
http://hifiroom.jimdo.com

Luisterkamer:
Primare I22 - Quadral Platinum M4 - Imac met Roon Audio software - DSpeaker Anti-Mode

Marantz PM82 - Jamo D590 - Thorens TD 160MKII - AudioEngine D2 - Imac met Roon Audio software - Dirac Live RCS