Auteur Topic: Prachtige Thuisbioskoop in kelder ....... Akoestiek vergeten -> wat doen?  (gelezen 1125 keer)

Marsh

• *
Recent heb ik een prachtige home cinema gebouwd in mijn kelder. De kelder was vochtig en heb alles eruit gehaald en opnieuw vochtig dicht laten maken. Daarna eikenhoutenparketvloer erin, zwart geschilderde muren. Scherm, epson 3D projector en harman kardon 7.1 home cinema setje. Draden weggewerkt in de muren en plafond. Automatisch dimmende spotjes.  Prachtig om te zien.

Helemaal niet nagedacht over de akoestiek. Wat kan ik nog doen? Heb het gevoel dat ik met name in het hoge gebied last heb van nagalm.

De ruimte is 2,5m breed * 3,5m lang (achterkant plafondbeamer tot aan scherm) en 1,90m hoog. Plaatje heb ik hieronder bijgevoegd.

Dacht dat ik met panelen van Aixfoam uit de weg kon, maar dit blijkt gewoon schuimrubber te zijn.

Ik zoek maar een manier die de esthetische waarde van de ruimte behoud (zonder al teveel kosten te maken).

Enig idee wat ik het beste kan doen?

https://www.icloud.com/photostream/#A1GRMtzncW7Of

supernova

Re: Prachtige Thuisbioskoop in kelder ....... Akoestiek vergeten -> wat doen?
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2015, 09:24:50 »
Ziet er mooi uit.begin met een mooi groot dik kleed.tegen de muur misschien van die platen steenwol links en rechts en achter de zit plaats en bijvoorbeeld van die Afrikaanse/Aziatische maskers of zoiets tegen de muur ik heb gemerkt dat dat veel kan doen.

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2015, 12:22:41 »
Wat een prachtige grot heb je daar van gemaakt, complimenten! Ik begrijp dat je naar een oplossing zoekt die esthtisch ook wat voorstelt en die is er wel, maar daar hangt wel een prijskaartje aan vrees ik.

Ga maar eens zoeken op diffusors en dat soort meuk.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Kermit

• Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2015, 13:04:52 »
Gevulde boekenkasten, dikke gordijnen langs de muren etc.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?