Auteur Topic: help luidsprekers  (gelezen 706 keer)

Komopi

• *
help luidsprekers
« Gepost op: 25 januari 2015, 13:22:30 »
goedendag

Ik ben zoals veel liefhebbers niet tevreden  :) momenteel staat bij mij de NAD356BEE met de NADc515BEE te draaien. Als interlink de monster m1000i en ixos 613 LS kabel. De luidsprekers zijn de Dali 5005 blue edition Jubilee.

De 356 is de vervanger van mijn oude 320bee

Nu denk ik dat een goede upgrade nieuwe speakers zouden zijn...wat zou voor de versterker een goede keuze zijn? Of gewoon dali's houden en ls kabel vervangen?

Cd's van oa george michael klinken prima, acoustische en klassieke cd'sook...maar ja..cd's van oa cream etc klinken..zeg maar...bagger..

Iemand tips??

bedankt
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2015, 13:31:42 door Komopi »

Komopi

• *
Re: help luidsprekers
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2015, 13:38:25 »
kan op slot...staat nu onder hifi ipv home theater..excuses

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2015, 13:42:14 »
Van kabels hoef je in elk geval niet veel verandering te verwachten naar mijn idee. Blindtests wijzen dat ook uit.
Luidsprekers en akoestiek doen het meeste en de versterker moet de kar naar behoren kunnen trekken bij de door jou gewenste volumeniveaus..
Ik zit nu naar wat Cream tracks te luisteren en dat klinkt, qua opname, naar mijn idee een stuk slechter dan bijvoorbeeld 'a whole lotta love' van Led Zeppelin ui dezelfde tijd. Ofwel: mindere opnames horen ook minder te klinken.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

supernova

« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2015, 23:02:37 »

Blindtests wijzen dat ook uit.

Ik luister nooit blind ^-^

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2015, 10:54:54 »
Hoeft ook niet maar het zet wl de deur open voor alle mogelijke op de markt zijnde accessoires die een werkingsgraad hebben van pas zes cijfers achter de komma tot volstrekt ontbrekend. Kan een leuke hobby zijn maar niet de mijne.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....