Auteur Topic: Aansluitrichting optische kabel  (gelezen 793 keer)

Ad58

Aansluitrichting optische kabel
« Gepost op: 14 februari 2015, 08:05:08 »
Gisteren zag ik bij een toslink op de connector een pijltje. Kennelijk is het de bedoeling dat je de richting correct aansluit, dus het pijltje moet naar de versterker toe wijzen. Maar hoe ik hem ook aansluit, ik kan met de beste wil van de wereld geen verschil horen.... :think:  ligt dat aan mij????? :sceptic:

Mokumer45

• Een zeer geïnteresseerde 65plusser.
Re: Aansluitrichting optische kabel
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2015, 09:32:09 »
Nee, dat maakt werkelijk geen enkel verschil. Een optische kabel is gewoon een geleider en meer niet.
Het is precies hetzelfde, als je zelf een elektrisch verlengsnoer maakt, dat het niets uitmaakt aan welke kant van het snoer je de stekker en de contra-stekker bevestigt.
Het enige is, dat als je je er beter door voelt of imaginair verschil hoort, je de pijl met de stroomrichting mee zet, maar volgens mij is dat alleen een verkooppraatje om een (veel) hogere prijs te kunnen vragen en is het totale onzin.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2015, 09:38:30 door Mokumer45 »

Ad58

« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2015, 10:00:40 »
OK, thnx, dat dacht ik zelf ook al. Dan had ik het dus goed gehoord .... 8)

John Wx

« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2015, 10:25:17 »
Jij hebt een pijltje erop  :yeah:

Sommige mensen hebben ook alles  ;)
* AUDIOLAB * PIONEER * IXOS * AudioQuest * TARALABS* Brennenstuhl * LG * CISCO * MONITOR PC * QED * Philips * CORDIAL * FUJITSU * LOGITECH * Xindak * TAGA *

Ad58

« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2015, 13:38:25 »
Ja ik weet het... Maar ik heb er ook zonder pijltje... Nieuwe kopen dan maar deze keer met pijltje, klinkt toch echt veel beter hoor! Het geluid weet nu welke kant het op moet, anders blijft het een beetje rondzwerven in die Toslink.... Het verschil hoor je toch echt duidelijk.... :yeah:

erikjan

« Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2015, 13:41:59 »
Nou, alles? Je zal hem maar verkeerd om aansluiten. Hoor je dan de muziek ondersteboven of achterstevoren? Op zich wel een handig kabeltje voor dj's dan!
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric