Auteur Topic: advies gevraagd  (gelezen 826 keer)

carlo1986

• *
advies gevraagd
« Gepost op: 23 februari 2015, 16:21:25 »
Hallo allemaal,

hopelijk kunnen jullie mij voorzien van wat persoonlijk advies of tips.

Zeer binnenkort mogen wij de sleutel van ons nieuwe huis in ontvangst nemen en hierin zouden we graag een mooie set neerzetten.

Wat willen wij:
-muziek luisteren via cd,radio,spotify<nog geen abbo
-films kijken via dvd of op tv

Nu dachten we dit is simpel we gaan naar de mediamarkt en halen een mooie Bose set(mijn ouders hebben speakers hiervan staan +- 20 jaar oud) en zijn klaar maar helaas werd ik teleurgesteld door de geluidskwaliteit hiervan.
de verkoper liet ons ook nog sonos zien omdat we het ons ook lekker lijkt in de keuken of badkamer wat muziek te hebben. maar ook dit deed me niet warm worden.

Hierna werden we meegenomen naar de luisterzaal en werd er een speaker van ongeveer 1 meter hoogte aangezet van volgens mij het merk KEF deze speaker gaf mij meer gevoel dan de complete Bose set.

de verkoper adviseerde mij om losse componenten aan te schaffen (en toen stond er een bos en was er geen boom meer te vinden)

nu zou ik graag wat advies van jullie willen over speakers enz.(liefst ook dolby surround mogelijkheden)
Mijn vriendin wordt erg blij als dit niet de zuilen zijn van anderhalve meter hoogte (liefst nog witte boxen  :think::think:)
kreeg de tip om blueray via de playstation af te spelen?

mijn budget ligt rond de 1000 euro evt ben ik bereid om eerst een knappe stereo set aan te schaffen en later meerdere boxen te kopen als hier financieel de ruimte voor is en het dolby surround te maken.

ook hoeft de set niet nieuw te wezen gebruikt mag ook(weet vanuit muziek installatie van de auto(rockford fosgate dat de oudere sets soms mooier geluid geven)

hopelijk is het voor jullie duidelijk en kan er wat advies of sturing gegeven worden.

Ad58

Re: advies gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2015, 19:54:47 »
Met genoemd budget zou ik met een tweede hands set beginnen, lekker rondstruinen op MP...
Qua versterker zou ik een 2e hands surround versterker nemen, ivm een mogelijke uitbreiding naar 5.1 en de vele digitale aansluitmogelijkheden.

Als streamer voor bv Spotify de WDTV media speler. Kost rond de €90,- leest alle bestanden en is echt plug and play. Deze zou ik dan nieuw kopen.

Als frontspeakers zou ik gaan voor 2e hands zuilluidsprekers, die zijn er ook in een wat kleinere maat, bv 80 cm hoog, zoals bv de KEF IQ5.

Ik denk dat de €1.000,- dan ver op zal zijn...

Je kunt dan later eventueel uitbreiden naar een 5.1 systeem : twee kleine satellieten achter, een sub en center.

erikjan

« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2015, 20:00:27 »
Als het wit moet zijn: adam audio of xtz luidsprekers. Als je een actief systeem wilt: adam audio. Uitbreidbaar naar 5.1.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

henk47

• *
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2015, 20:18:10 »
Beste Carlo,

De Adam speakers bijvoorbeeld Adam artist 6 is een goede tip. Een winkel in zoetermeer verkoopt ze nu voor 395 euro per stuk.  Je kan ze dan aansluiten op de hoofdtelefoonuitgang van je TV. DE versterking zit al in de speakers die hoef je dus niet aan te schaffen en je hebt geen groot ding in je kamer staan (als dat een probleem is).

De volgende fase is dan bijvoorbeeld een DAC met volumeregeling bijvoorbeeld van Marantz of Pioneer die je aansluit tussen de digitale uitgang van je tv en de speakers.

Binnenkort komt spotify op play station beschikbaar.
zie http://www.sonyentertainmentnetwork.com/nl-nl/music/

Maar misschien zit die ook op je smart tv.

erikjan

« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2015, 21:30:54 »
Heel, echt heel toevallig heb ik zelf die Adam Audio artist 6 (in het wit). :)
― Terry Pratchett, Eric

carlo1986

• *
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2015, 07:42:04 »
Ik ga maandag denk even naar zoetermeer om te luisteren ziet er erg goed uit!

erikjan

« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2015, 09:29:26 »
Wel eerst even afstemmen met ze...
― Terry Pratchett, Eric

Petrofski

• *
« Reactie #7 Gepost op: 27 februari 2015, 10:14:15 »
Spotify is "ingebouwd" op veel moderne receivers. Het zit standaard op mijn Marantz 7008, al stream ik zelf liever van de pc met hdmi naar de receiver. qua geluid scheelt het niets, maar de interface op de computer vind ik veel gebruiksvriendelijker.
Je zou dus ook aan een overjarige receiver van Marantz, Denon of bijv Onkyo kunnen denken. De modellen van vorig jaar zijn prima en vaak flink afgeprijsd.
Wat speakers betreft heb ik net de B&W 686 s2 aangeschaft, deze zijn ook in het wit verkrijgbaar en hebben een adviesprijs van 250 per stuk, maar goed, er wordt in de winkel altijd nog onderhandeld over de prijs, toch?
Alleen daarom al zet ik mijn vraagtekens bij Mediamarkt, omdat deze erg star zijn met de prijs. Deze speakers zijn geen grote vloerstaanders, maar  ongeveer 30 cm hoog. Toch hebben ze een verrassend rijk geluid. Ik gebruik ze als satellieten in de 5.1 opstelling, maar een vriend van mij gebruikt de 686 (1e generatie) als stereo speakers (zonder sub) en juist het geluid van die 2 kleine dingen hebben mij doen overgaan tot de aankoop van de S2.
Ik denk dat je aan een receiver van een goed merk, en 2 speakers zeker onder de 1000 euro moet kunnen blijven.

Dus: http://www.smitsarnhem.nl/audio/av-receivers/avr-x1100-zwart
of
http://www.smitsarnhem.nl/audio/av-receivers/sr-5008-zilver
met
http://www.smitsarnhem.nl/686-s2-zwart-1060

Ik weet zeker dat je ook de marantz met deze speakers voor 1000 euro kunt krijgen.