Auteur Topic: Geluid muziek alleen hoorbaar uit L en R voor speakers.  (gelezen 715 keer)

jasses20

• *
Geluid muziek alleen hoorbaar uit L en R voor speakers.
« Gepost op: 18 maart 2015, 17:59:14 »
Ben nog beetje een leek wbt audio setups. Maar ik heb de Onkyo S6505 met de HT-R558 receiver aangeschaft.
Ik heb daarbij de 2x rca naar 3mm plug kabel aangeschaft zodat ik de receiver op mijn geluidskaart kan aansluiten van de pc dus.

Het geluid komt echter alleen uit de 2 front speakers. De center, achter speakers en de subwoover produceren geen geluid. Uit de handleiding van de setup http://www.eu.onkyo.com/downloads/2/0/6/8/9/Manual_HT-S6505_En.pdf

word mij niet duidelijk hoe de boxen moet instellen zodat ze allemaal geluid produceren. Weet iemand wat ik moet doen?

Bert69

Re: Geluid muziek alleen hoorbaar uit L en R voor speakers.
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2015, 04:07:03 »
Mag ik vragen waarom je 2 HT-receivers hebt aangeschaft. Waar heb je de 2 RCA pluggen dan in gestoken op de achterzijde van de receiver??. Waarom neem je niet een HDMI kabel. De 2x RCA naar 3,5mm jack is een analoge kabel, d.w.z. dat je hier 2 speakers (stereo) mee kunt aansluiten..........twee analoge stekkers, 2 speakers.

Om je 5.1 set aan te zwengelen zul je digitaal van je laptop/PC d.m.v. bijv. HDMI naar je HT receiver moeten, anders gaat het niet werken.