Auteur Topic: Monitor audio bx1 of 2ehands b&w/monitor audio?  (gelezen 1051 keer)

Wikolakola

• *
Monitor audio bx1 of 2ehands b&w/monitor audio?
« Gepost op: 21 april 2015, 12:00:29 »
Hallo forum leden ,

Ik ben nieuw op de forum en in de hifi wereld en ben op zoek naar suggesties wat ik beter zou kunnen doen
Ik ben dus op zoek naar een 5.1 set en wil ze per paar aanschaffen en ben dus aan het rond zoeken geweest op het internet, want naar de winkel gaan en zelf beluisteren is geen optie voor mij.
Heb dus de monitor audio bx1 gezien reviews gelezen en kwa uiterlijk lijkt het me wel wat.
Maar zag ook de boston acoustics a25 alleen weet dus niet wat ik beter zou kunnen doen omdat ik niet de mogelijkheid heb om ze te gaan beluisteren.

Maar heb ook zitten kijken voor vloerstaanders dat vind ik helemaal geweldig uit zien, maar niet de juiste prijs.
Ik ben naar speakers opzoek voor 200euro per stuk

En daarom ben ik dus ook op marktplaats gaan kijken of dat mischien een betere optie is meer kwaliteit voor minder geld,

Kan iemand mij helpen en hun mening ernover geven daar ben ik benieuwd naar

Alvast bedankt!

Mvg

John Wx

Re: Monitor audio bx1 of 2ehands b&w/monitor audio?
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2015, 13:08:09 »
http://www.teufelaudio.nl/?partner_id=adwords.search.b.brand_x.m

Thuis proberen vind je het niks worden ze weer opgehaald
* AUDIOLAB * PIONEER * IXOS * AudioQuest * TARALABS* Brennenstuhl * LG * CISCO * MONITOR PC * QED * Philips * CORDIAL * FUJITSU * LOGITECH * Xindak * TAGA *

John Wx

* AUDIOLAB * PIONEER * IXOS * AudioQuest * TARALABS* Brennenstuhl * LG * CISCO * MONITOR PC * QED * Philips * CORDIAL * FUJITSU * LOGITECH * Xindak * TAGA *

Wikolakola

• *
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2015, 13:53:05 »
bedankt voor de snelle reactie,

ik had ze gezien maar vind ze kwa uiterlijk niet heel mooi,
Zoek iets net zoals die M A bx1 of heb nog liever b&w heb die wel beluisterd en vond dat geweldig klinken maar dat zit boven mijn budget dus daarom dacht ik monitor audio heb daar goeie dingen over gelzen maar wou graag jullie mening daar over

Mvg

benjamin

• Oost, west, thuis is het ook niet alles
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2015, 14:12:26 »
Dat maakt het juist een beetje complex. In de winkel heb ik Monitor Audio beluisterd en de indruk was OK, maar dat zegt dan weer helemaal niets hoe die speakers in mijn (of jouw) huiskamer gaan klinken. Dat komt omdat de akoestiek van elke ruimte waar je een luidspreker plaatst verschillend is. En akoestiek ... dat is factor nr. 1 voor geluidsbeleving.
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

John Wx

« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2015, 19:28:47 »
Dan moet je op zoek naar een dealer waar je thuis kan luisteren en die hebben vaak net wat andere prijzen (en terecht)

Andere kant als iets niet bevalt mag je het terug brengen als je niet tevreden bent klant is echt koning in NL

Wikolakola

• *
« Reactie #6 Gepost op: 22 april 2015, 11:27:29 »
Dat is zo kan ze natuurlijk altijd terug sturen als het niet bevalt,
Maar hoor altijd van zelf luisteren en kijken wat je het mooist vind, snap ik ook wel maar ik wil eens jullie mening er over horen wat jullie zouden doen,
Als jullie moesten kiezen : boston acoustics a25,monitor audio bx1 of dali zensor 1bof kef c1/c3

Mvg

erikjan

« Reactie #7 Gepost op: 22 april 2015, 11:54:15 »
Adam audio.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

benjamin

« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2015, 12:00:49 »

Als jullie moesten kiezen : boston acoustics a25,monitor audio bx1 of dali zensor 1bof kef c1/c3

Mvg
Die vraag is eigenlijk niet te beantwoorden om heel veel verschillende redenen , hier zijn er een paar : hoe groot is de luisterruimte ? Hoe is de indeling van de luisterruimte ?( heb je bijv. vloerbedekking of laminaat of een tegelvloer ?) Wat voor genre muziek luister je ? ( draai je bijvoorbeeld keiharde deathmetal , of luister je naar Maria Callas ) en de allerbelangrijkste ... wat is JOUW voorkeur ?
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale Laser 100 Rank- Arena units, 4 maal 10 cm. Wharfedale Laser 100 Rank- Arena mids. en 3 Wharfedale Laser 100 Rank tweeters, gemodificeerde Philips ribbons. Grundig Rosita 6500 set.

benjamin

« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2015, 12:02:35 »

Wikolakola

• *
« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2015, 14:16:22 »
Die vraag is eigenlijk niet te beantwoorden om heel veel verschillende redenen , hier zijn er een paar : hoe groot is de luisterruimte ? Hoe is de indeling van de luisterruimte ?( heb je bijv. vloerbedekking of laminaat of een tegelvloer ?) Wat voor genre muziek luister je ? ( draai je bijvoorbeeld keiharde deathmetal , of luister je naar Maria Callas ) en de allerbelangrijkste ... wat is JOUW voorkeur ?

Ik snap dat ik het zelf moet kiezen maar ik ben echt nog een leek in de hifi wereld en kan niet ergens heen gaan en luisteren dat zit er voor mij niet in,en ga op de gok maar een setje bestellen kijken of ik het wat vind,
En wil het liefst in een keer goed bestellen daarom vraag ik jullie mening. Zodat ik niet terug hoef te sturen
Het setje komt eerst op mijn slaap kamer te staan en later in de woon kamer.

En kwa muziek luister ik van alles wel wat van rock to nederlands talig dus niet een bepaald soort muziek
Ik hoop dat jullie met verder kunnen helpen

Mvg

benjamin

« Reactie #11 Gepost op: 22 april 2015, 22:06:27 »
Blijft het toch lastig, Een goede vriend van me heeft een set grote (ongeveer 1 meter) Braun boxen uit de jaren 80. Die hebben met recht tiefgrundbasse und spritzenhohe. Hij is er helemaal lyrisch over en doet ze nooit meer de deur uit. Ik vind ze verschrikkelijk klinken en wil ze gratis nog niet eens hebben. Ik hoop dat je nu een beetje begrijpt dat een advies vragen over een zeer smaakgebonden onderwerp moeilijk is. :sceptic:
« Laatst bewerkt op: 22 april 2015, 22:11:16 door benjamin »

Bert69

« Reactie #12 Gepost op: 23 april 2015, 03:18:45 »
Ben het met Benjamin eens, kom wel regelmatig tegen dat de MA Brons serie heel goed uit de bus komt qua prijs/kwaliteitsverhouding. Dat zegt iets over het gebruikte materiaal, constructie en afwerking t.o.v. de prijs, zeg maar knappe speakers voor een goede prijs. Echter zegt niets over of de klank jou bevalt.