Auteur Topic: Rel t7 coax aansluiten?  (gelezen 1966 keer)

Mmpzandee27

• **
Rel t7 coax aansluiten?
« Gepost op: 30 mei 2015, 12:00:18 »
ik heb een Rel t7 en een Nad d7050. Kan ik de rel daarmee ook coax aansluiten?

Mmpzandee27

• **
Re: Rel t7 coax aansluiten?
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2015, 23:50:02 »
Ik vroeg me eigenlijk namelijk een paar dingen af

- als ik de LFE aansluiting gebruik heb ik 1 kabeltje naar de sub
- high level is via de speakeraansluitingen zo heb ik het nu aangesloten

Maar kan ik dan nog de neutrik kabel gebruiken, als ik de luidsprekers biware ga aansluiten met banaanstekkers?
Omdat dan misschien de banaanstekkers in de weg zitten?

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2015, 12:32:33 »
Ik ben bang dat ik de vraag niet helemaal begrijp.

Ik kan je alleen aanraden dat als je sub een actieve sub is (dus met ingebouwde versterker) om die dan ook op die manier te gebruiken. Dat betekent dus inderdaad dat je de sub met n coax kabeltje op je versterker aansluit (sub out of LFE uitgang).

Je luidsprekers bi-wired aansluiten heeft geen zin. Neem gewoon kabels die dik genoeg zijn en zorg voor degelijke aansluitingen aan beide kanten van de kabels.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Mmpzandee27

• **
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2015, 12:57:06 »
Rel gebruikt een speciale kabel met 3 koperdraadjes die je op de luidsprekeruitgang van je versterker moet aansluiten. Geen idee hoe je hem dan gebruikt maar zo gebruik ik hem nu. Nou wil ik biwire de speakers gaan aansluiten, ik weet dat het geen nut heeft maar ziet er leuker uit met banaanstekkers. Maar Rel zegt dus dat je het beste resultaat in stereo hebt met high level aansluiting. Of is er totaal geen verschil met high level of lfe?

Mmpzandee27

• **
« Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2015, 13:01:33 »
Dus eigenlijk is mijn vraag is er veel verschil tussen high level aansluiten of Lfe? Omdat ik dan op de Nad D7050 de audio out kan gebruiken naar de Rel toe. Dan heb ik de luidsprekeruitgangen vrij en kan ik makkelijker de banaanstekkers erin pluggen.

Bert69

« Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2015, 01:14:30 »
REL T7 maakt onderscheid tussen de sub integreren in een stereo opstelling om muziek te luisteren en of muziek te luisteren en films te kijken in een meerkanaals (5.1) systeem.

Gezien je een stereoversterker hebt lijkt het me sterk dat je een 5.1 speaker systeem hebt dus hoef je ook niet voor de optie van een dubbele (LOW en HI) aansluiting te kiezen.

Alleen de HIGH (Neutrik) aansluiting is dan nodig en die kun je volgen via de handleiding van de REL T7 zoals ik net ook gelezen heb.

De aansluiting zoals de handleiding van de D7050 voorschrijft voor een subwoofer wordt door REL niet geadviseerd en REL heeft hier ook niet de nodige aansluiting voor.

LET OP: REL spreekt nog wel over een uitzondering op gebied van het aan sluiten van de klasse D:

De T-Serie past perfect bij digitale Klasse D versterkers. In geval van gebruik
met dergelijke versterkers en in geval van gebruik van n sub-bas systeem met
gedifferentieerde (zoals volledig gebalanceerde) versterkers gebruikt u het standaard
aansluitschema, met het verschil dat de zwarte ader op de aarde van het
chassis van de versterker wordt aangesloten (zie voorbeeld hieronder). Gebruik
ook hier de HIGH LEVEL ingang op de REL. Raadpleeg bij vragen uw dealer.

Dit zou je even moeten checken of je D7050 in deze klasse valt en of je dan perse deze manier moet gebruiken van aansluiten of dat het ook gewoon via de Standaard HIGH Level Neutrik mag.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #6 Gepost op: 1 juni 2015, 08:51:35 »
Stel je AUDIO OUT aansluitingen in op PRE OUT in plaats van LFE en weg is uw probleem.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Mmpzandee27

• **
« Reactie #7 Gepost op: 1 juni 2015, 12:36:13 »
Ja had ik al gekeken maar volgens mij kan ik hem niet op de chassis aansluiten haha. Maar hoe bedoel je dat dan Be Tweeter?

Bert69

« Reactie #8 Gepost op: 1 juni 2015, 13:15:00 »
Stel je AUDIO OUT aansluitingen in op PRE OUT in plaats van LFE en weg is uw probleem.

Is niet hoe REL adviseert de sub aan te sluiten indien gebruikt wordt in een stereo setting.

De Sub loopt mee op de speaker uitgangen, ik heb dit ook nog nooit zo gezien bij een actieve sub maar zo schrijft REL het voor.
« Laatst bewerkt op: 1 juni 2015, 13:20:57 door Bert69 »

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2015, 14:15:07 »
Op de door REL geadviseerde manier filter je onafhankelijk van de filtering in je receiver/versterker en kun je dus overlap creren die mogelijk prettig klinkt (myfi) maar in principe maakt dat geen verschil met de aansluiting op pre out, dan kan dat namelijk ook. Ook ontberen de meeste apparaten een PRE OUT dus doen ze het middels die HI LEVEL aansluiting. Voor de rest is het natuurlijk ook inspelen door REL op het sentiment dat een sub f voor film f voor muziek goed klinkt.
@topicstarter:de audio out kan als PRE OUT of als LFE OUT worden geconfigureerd volgens de NAD manual.
« Laatst bewerkt op: 1 juni 2015, 14:18:34 door Be tweeter »
groeten,
Arjan

Mmpzandee27

• **
« Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2015, 15:55:46 »
Dus ik kan gewoon een kabel kopen 2x tulp naar 1x tulp en die in de lfe uitgang van de rel stoppen? Dan heb ik hetzelfde effect als nu?

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #11 Gepost op: 1 juni 2015, 17:38:04 »
In principe wel al zou het kunnen dat de REL via de HI LEVEL ingang verschillen tussen linker en rechterkanaal  beter optelt maar meestal is laag in het midden gemixt en zul je daar geen hinder van ondervinden. Je kunt dan ook de optie LFE nog eens proberen, daarbij heb je maar n cinch ka el nodig en  worden ook nog eens je links/rechts speakers ontlast in het laag en heb je waarschijnlijk meer power.
groeten,
Arjan

Mmpzandee27

• **
« Reactie #12 Gepost op: 1 juni 2015, 18:07:25 »
Dus ik moet een kabel tulp rca 2 stuks versterkerzijde, en 1 rel zijde lfe. Dan ben ik inprincipe klaar en kan ik de neutrikkabel lekker weg doen?

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #13 Gepost op: 1 juni 2015, 18:41:34 »
Dat zou moeten werken al ben ik in principe niet zo voor het aan elkaar knopen van twee uitgangen maar wellicht is de uitgangsimpedantie prima geschikt om dat wel te doen.
Zelf zou ik het op n uitgangs cinch bus zetten, de NAD op LFE out en de frequentie regeling op de REL helemaal op maximaal.
groeten,
Arjan

Mmpzandee27

• **
« Reactie #14 Gepost op: 1 juni 2015, 19:40:48 »
Ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoeld? Haha sorry maar ik kom net pas kijken bij al dat aansluiten en de hele mikmak. Ik heb nu gewoon een audioquest tower gekocht rca naar rca. En dan aan de Nad zijde 2x tulp en de sub 1x tulp. Omdat er bij de audio out van de nad namelijk l en r zitten, heb ik dubbel rca.