Auteur Topic: Heftige discussies over drummers  (gelezen 3818 keer)

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Heftige discussies over drummers
« Gepost op: 11 oktober 2015, 01:23:14 »
Hier kunnen we veilig verder autograph :)
Wharfedale Laser 100 mids, met IMF TL voor het laag, Philips ribbons, B&O receiver, Revox, Marantz en Loewe CD en DVD spelers.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Kermit

• Moderator
Re: Heftige discussies over drummers
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2015, 08:53:44 »
Ik weet niet wat een drummer nou zo top maakt. Ik vind het vooral belangrijk dat het rhythmisch goed in elkaar steekt en stuwt. Zo heb ik met stijgende verbazing zitten luisteren naar de drummer van Louis Prima (voor ouderen onder ons bekend van Buena Sera en de stem van King Louis in Disney tekenfilm Junglebook). Geen spactaculair vuurwerk, maar in alle eenvoud zo goed. Of Joe Morello? van Dave Brubeck in Take 5.
Luister ook eens naar de drummers die vroeger in de Dutch Swing College Band hebben gespeeld (die hele Rhythme-sectie was trouwens top, vooral ook door Arie Ligthart op Banjo). Heel andere soorten muziek, maar in hun soort de absolute top.

Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

oconner

• *
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2015, 09:46:20 »
Het nummer van Peter Gabriel ''In Your Eyes live '' wordt gespeeld met verschillende drummers
Maar drummer Manu Katche drumt het nummer net even anders als de rest naar mijn smaak, veel speelser,losser ,tegendraads geef het maar een naam,een drummer maakt dus wel degelijk verschil!!!
Het nummer wordt daardoor ook gewoon nog mooier!!
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2015, 11:49:21 door oconner »

drums97

• *
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2015, 11:04:48 »
Ik zeg: Jeff Porcaro  ;) Voor mij persoonlijk nr. 1. Puur zijn gevoel voor "groove" en de open fills, die simpel lijken, maar absoluut niet zijn.

Maar ook:
Steve Smith, Steve Gadd, Gavin Harrison, Manu Katche en zo kan ik nog wel een hele waslijst typen. ;D

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2015, 13:02:48 »
Joe Morello (RIP), daar noem je iemand. Wat een drive had die man en wat een prachtige partij in dat Take Five.
Drummers hebben als ze goed zijn hun eigen stijl. Steve Gadd haal je er meteen uit (50 ways to leave your lover).

Phil Collins mag een beperkte techniek hebben en een beetje een takketak drummer zijn, maar zijn geluid heeft een hele ommekeer in het drumgeluid tot gevolg gehad.

Tegenwoordig gaat alles met de computer, de geluiden worden vervangen door samples en het wordt strakgemaakt met progamma's als beat detective. Helaas pindakaas.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

JBL-freak

• Mijn vintage setjes
  • Those oldies but goodies
« Reactie #5 Gepost op: 11 oktober 2015, 14:07:54 »
Billy Cobham; Charly Antolini; Tommy Lee; Max Roach; Neil Peart; Ahmir "Questlove" Thompson; Alex van Halen; Tony Williams; Chuck Biscuits; Tony Meehan; Danny Warrior; Janet Weiss; Dave Lombardo; Phil Collins; Buddy Rich; Josh Freese; Dave Grohl; Sheila E.; Stephen Perkins; Keith Moon, Charlie Watts; Clyde Stubblefield; John Bonham; Bobby Eliott (The Hollies) en vele anderen.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2015, 14:15:50 door JBL-freak »
preamp Quad 44; Denon PRA-1500; poweramp HK Citation 16A; Quad 303; Sony V7700 ge´ntegreerde versterker met DAC; Pioneer PD S-901; Sony CDP-XA5ES; Marantz CD94-MKII; 2 paar Cabasse Galiote met twee compensatoren; Celestion 3; JBL L20t; Yamaha NX-E800, 4 paar Realistic Minimus 7; JVC woodcones

benjamin

« Reactie #6 Gepost op: 11 oktober 2015, 14:13:25 »
En dan zijn er nog een hele reeks topdrummers die niet zo in de schijnwerpers ( hebben ge ) staan , maar dessalniettemin gerust meekunnen met de "bekende" drummers.
Karl Himmel , Kenny Buttrey , Big Sid Cattlett , Buddy Harmon , Leroy Clouden , Christopher Parker , Paul Burgess , Stuart Elliot , Denny Carmassi , Curt Cress https://www.youtube.com/watch?v=7pBeuHFirG4
Gewoon lekker genieten 8)
Wharfedale Laser 100 mids, met IMF TL voor het laag, Philips ribbons, B&O receiver, Revox, Marantz en Loewe CD en DVD spelers.

autograph 12

« Reactie #7 Gepost op: 11 oktober 2015, 18:05:43 »
@ benjamin.

Genieten doe ik zeker, en haalt er dingen uit om zelf mee aan de slag te gaan.....en dan te ontdekken dat dat

best moeilijk is om in de huid van een andere drummer te kruipen! (kansloze missie!!).hahahahahah. :wacko: :wacko:

autograph 12

« Reactie #8 Gepost op: 11 oktober 2015, 18:11:45 »
@ J.B.L-freak.

Sheila E  geweldig!!

Bij een drumworkschop ging het op gegeven moment over schoeisel  zo van met legerkistjes kun je niet

goed uit de voeten....tot dat ik een filmpje liet zien van haar bij David Letterman...............dubbe lbass met stiletto hakjes........

Kermit

• Moderator
« Reactie #9 Gepost op: 11 oktober 2015, 20:14:50 »
Mijn favoriet is nog niet genoemd: de veelzijdige alleskunner Animal.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

benjamin

« Reactie #10 Gepost op: 11 oktober 2015, 20:27:31 »
Jongens toch jullie hebben er echt geen kijk op  :neenee:....dit is een drummer die er pas echt 100% voor gaat .....https://www.youtube.com/watch?v=nwIbzF9esOA

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #11 Gepost op: 11 oktober 2015, 20:51:46 »
Neil Peart kan mij (als niet drummer) nog steeds boeien, vanwege het doelmatig vullen van gaten die er in een driemansband toch zijn en zijn prachtige songteksten.
Wij zoeken overigens nog een slagwerker voor een goedwillende, mateloos enthousiaste maar niet overmatig getalenteerde Haarlemse band.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

autograph 12

« Reactie #12 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:10:51 »
Mijn favoriet is nog niet genoemd: de veelzijdige alleskunner Animal.

Jeb!!! de man erachter was Ronnie Verrell, 02-1926---o2-2002.

autograph 12

« Reactie #13 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:11:55 »
Jongens toch jullie hebben er echt geen kijk op  :neenee:....dit is een drummer die er pas echt 100% voor gaat .....https://www.youtube.com/watch?v=nwIbzF9esOA

Hahahah, geweldig.

autograph 12

« Reactie #14 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:15:14 »
Neil Peart kan mij (als niet drummer) nog steeds boeien, vanwege het doelmatig vullen van gaten die er in een driemansband toch zijn en zijn prachtige songteksten.
Wij zoeken overigens nog een slagwerker voor een goedwillende, mateloos enthousiaste maar niet overmatig getalenteerde Haarlemse band.

Jammer dat je in Haarlem zit, heb geen karretje meer, kan het niet meer lijden om auto te rijden.

heb meerdere drumkits, studiokit staat in de ......oefenruimte/studio.