Auteur Topic: Heftige discussies over drummers  (gelezen 4454 keer)

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: Heftige discussies over drummers
« Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:20:03 »
Neil Peart kan mij (als niet drummer) nog steeds boeien, vanwege het doelmatig vullen van gaten die er in een driemansband toch zijn en zijn prachtige songteksten.
Wij zoeken overigens nog een slagwerker voor een goedwillende, mateloos enthousiaste maar niet overmatig getalenteerde Haarlemse band.
Losing It op Signals is een pareltje van een tekst , laat Neil daar nu ook nog een opbouwend en dreigend stuk drummen neerzetten met een ware climax ! Altijd al hun mooiste nummer gevonden....Geweldig! https://www.youtube.com/watch?v=abL2_LXrXjo
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2015, 21:32:05 door benjamin »
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale units, 4 Wharfedale Rank Arena mids en 4 Rank tweeters, Philips ribbons. Rosita 6500 set.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

autograph 12

« Reactie #16 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:22:58 »
Losing It op Signals is een pareltje van een tekst , laat Neil daar nu ook nog een opbouwend en dreigend stuk drummen neerzetten met een ware climax ! Altijd al hun mooiste nummer gevonden....Geweldig! https://www.youtube.com/watch?v=scFykNMqaws

Voor mij is dat Red Sector A, muzikaal niet bizonder maar van de tekst krijg ik koude rillingen......

erikjan

« Reactie #17 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:25:13 »
Jeb!!! de man erachter was Ronnie Verrell, 02-1926---o2-2002.

Animal is animal, niemand anders! Veruit de beste en wildste drummer aller tijden! Kermit kan het weten. :P
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

autograph 12

« Reactie #18 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:30:35 »
Animal is animal, niemand anders! Veruit de beste en wildste drummer aller tijden! Kermit kan het weten. :P

Bron, www.drummerworld.com

Een schat aan info. ;)

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #19 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:32:40 »
Hebben jullie wel eens een snelle drummer gezien?

https://youtu.be/Mnxm1qh_1rw
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

autograph 12

« Reactie #20 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:35:09 »

Ja, dat noem ik de Derek Roddy groep/klasse. bizar gewoon. :wacko: :wacko: :wacko:

Verder doe ik nog wel eens de drumkit onderhouden/studio klaarmaken(stemmen) voor Yuri Rinkel (Yuri Xul) bij Thanatos en Melechesh.

Een bizarre drummer en goede vriend van me.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2015, 21:49:06 door autograph 12 »

erikjan

« Reactie #21 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:36:05 »
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

autograph 12

« Reactie #22 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:42:19 »
Je miste de ;P :)

Ik nie helemal begrijp?

benjamin

« Reactie #23 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:49:28 »

Wauuuuuw !!! super ! Hij heeft denk ik ook wel ruim de tijd om te oefenen want zijn buren zijn inmiddels  verhuisd. ;D
Zelfbouw IMF TLS 50 met Wharfedale units, 4 Wharfedale Rank Arena mids en 4 Rank tweeters, Philips ribbons. Rosita 6500 set.

autograph 12

« Reactie #24 Gepost op: 11 oktober 2015, 21:53:45 »
Wauuuuuw !!! super ! Hij heeft denk ik ook wel ruim de tijd om te oefenen want zijn buren zijn inmiddels  verhuisd. ;D

Nou! dan wordt het toch tijd dat je drummerworld  uitpluist staat echt heel veel op. :)

Frankie

• **
« Reactie #25 Gepost op: 12 oktober 2015, 00:57:27 »
Stewart Copeland vond ik ook altijd wel een goede drummer.
Hier in actie:

the Police - Spirits in the material world
https://www.youtube.com/watch?v=IBvdHXChNqY
Nou ben ik zelf geen drummer, maar is dit voor de hobbiedrummers een beetje na te spelen?

benjamin

« Reactie #26 Gepost op: 12 oktober 2015, 12:15:54 »
Stewart Copeland vond ik ook altijd wel een goede drummer.
Hier in actie:

the Police - Spirits in the material world
https://www.youtube.com/watch?v=IBvdHXChNqY
Nou ben ik zelf geen drummer, maar is dit voor de hobbiedrummers een beetje na te spelen?
Jazeker, als je dit goed beluisterd is dit beter te doen dan bijv.Roxanne , Copeland is wel een van de strakste drummers ( ook zonder metronoom ), en strak spelen valt nog helemaal niet mee :)

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #27 Gepost op: 12 oktober 2015, 13:12:48 »
Strakke drummers, ik heb dat heel vaak meegemaakt met opnamen van bands:

'Heb je een clicktrack voor de drummer, want hij is niet zo strak'.  Kijk, dan snap je dus helemaal niet hoe dat werkt en wordt het alleen maar veel erger. Spelen met een click of metronoom doe je thuis tijdens oefeningen en dat is net zoiets als fietsen en zwemmen. Je hebt het zomaar opeens door en dan speel je moeiteloos met een click.

De meeste drummers die nog niet zo lang bezig zijn versnellen of vertragen tijdens fills en breaks en zeker als ze langer zijn dan een hele maat. Sommigen doen dat zelfs extreem. Als je met een click speelt en je hoort hem niet, zit je er bovenop. Ga je hem horen dan zit je er naast en is het zaak om je feel te behouden en er langzaam weer naartoe te werken.

Ik vind het te bizar voor woorden dat iemand die ontelbare uren heeft gemaakt om te komen waar hij nu is en een geheel eigen stijl heeft ontwikkeld, zonder enig probleem wordt vervangen door een computer, het zou verboden moeten zijn.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

benjamin

« Reactie #28 Gepost op: 12 oktober 2015, 13:26:22 »
Strakke drummers, ik heb dat heel vaak meegemaakt met opnamen van bands:

'Heb je een clicktrack voor de drummer, want hij is niet zo strak'.  Kijk, dan snap je dus helemaal niet hoe dat werkt en wordt het alleen maar veel erger. Spelen met een click of metronoom doe je thuis tijdens oefeningen en dat is net zoiets als fietsen en zwemmen. Je hebt het zomaar opeens door en dan speel je moeiteloos met een click.

De meeste drummers die nog niet zo lang bezig zijn versnellen of vertragen tijdens fills en breaks en zeker als ze langer zijn dan een hele maat. Sommigen doen dat zelfs extreem. Als je met een click speelt en je hoort hem niet, zit je er bovenop. Ga je hem horen dan zit je er naast en is het zaak om je feel te behouden en er langzaam weer naartoe te werken.

Ik vind het te bizar voor woorden dat iemand die ontelbare uren heeft gemaakt om te komen waar hij nu is en een geheel eigen stijl heeft ontwikkeld, zonder enig probleem wordt vervangen door een computer, het zou verboden moeten zijn.
Brombeer Buddy Rich had weinig goede woorden over voor de meeste popdrummers , behalve voor Bill Bruford ;He is able to play straight without that tic-toc crap

Kermit

• Moderator
« Reactie #29 Gepost op: 12 oktober 2015, 14:31:43 »
Buddy who?.. Die ken d'r zelf geen klote van...

https://www.youtube.com/watch?v=VJh9W3Gcpmo
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?