Auteur Topic: Audioquest Jitterbug  (gelezen 2629 keer)

hklink

• *
Audioquest Jitterbug
« Gepost op: 13 oktober 2015, 08:15:22 »
The Problem: All computing devices—laptops, smartphones, Network Attached Storage devices (NAS drives), media servers, etc.—inherently generate a significant amount of noise and parasitic resonances. Additionally, computers contribute a considerable amount of RFI and EMI pollution onto the signal paths—all of which can easily find its way onto your USB cables and into your audio system. This noise and interference has many negative effects. Noise-compromised digital circuitry increases jitter and packet errors, resulting in distortion that causes a comparatively flat and irritating sound. Noise-compromised analog circuitry also damages the sound’s depth,
warmth and resolution.

The Solution: JitterBug’s dual-circuitry measurably reduces unwanted noise currents and parasitic resonances. It also reduces jitter and packet errors (in some cases, packet errors are completely eliminated).

The Result: Clearer and more compelling sound, music, dialog, etc. A better audio experience.

http://www.audioquest.com/jitterbug/jitterbug

En dat alles voor maar ongeveer 50 euro per bug.

NAD C320BEE - NAD C542 - NAD C422 - Quad 22L2 - Sennheiser HD650 - Sennheiser HD600

Cowon D2+ - Fiio X1 - Sennheiser HD25 II Aluminium (25th anniversary edition)

Ruud13

Re: Audioquest Jitterbug
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2015, 17:51:57 »
Heb je deze reclame om een bepaalde reden hier geplaatst?

smacdab

• **
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2015, 19:12:14 »
http://ethanwiner.com/myths.html

emperor's new clothes  ;)

Raymond1

« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2015, 22:14:37 »
Gek genoeg maakt mijn pc inderdaad al die herrie zoals hierboven genoemd, maar alleen als ik de interne (el-cheapo) geluidskaart gebruik. Sluit ik bijvoorbeeld mijn hoofdtelefoonversterker via USB aan, dan is alles fluisterstil. Geen piepje, kraakje of wat dan ook te horen. Terwijl de USB-kabel bovenop m'n modem met wifi-zender ligt.
Albert Einstein: in het bestaan zijn er twee dingen oneindig. Het heelal en menselijke domheid. Maar van dat eerste ben ik niet helemaal zeker.

Ruud13

« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2015, 15:45:37 »
Gek genoeg maakt mijn pc inderdaad al die herrie zoals hierboven genoemd, maar alleen als ik de interne (el-cheapo) geluidskaart gebruik. Sluit ik bijvoorbeeld mijn hoofdtelefoonversterker via USB aan, dan is alles fluisterstil. Geen piepje, kraakje of wat dan ook te horen. Terwijl de USB-kabel bovenop m'n modem met wifi-zender ligt.

De herrie die uit de uitgang van je onboard geluidskaart komt kan een voedingskwestie zijn. Ik denk alleen dat je dat probleem niet oplost met de Jitterbug.

Dat de USB-kabel bovenop je modem met de wifi-zender ligt, hoeft geen storende invloed te veroorzaken op het signaal dat via de USB-kabel loopt. Doorgaans zijn de aders van een USB-kabel goed afgeschermd.

discocandy

• *
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2016, 09:29:24 »
al een ouder topic maar ik heb zitten kijken naar de jitterbug.
Hier staat een positieve test. :-X
Met foto's van de binnenzijde.

http://www.alpha-audio.nl/2015/10/review-audioquest-jitterbug/

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2016, 09:49:51 »
Een subjectieve recensie van een broodschrijver op een site waar ze die dingen verkopen. Ja dat klinkt overtuigend....
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

discocandy

• *
« Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2016, 10:16:25 »
Ow is het een broodschrijver? :o

Waar zie jij dat ze die verkopen op de site?
Ze verkopen volgens mij die dingen niet. Ze hebben er alleen een prijs erbij gezet??

jazzman

• **
« Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2016, 12:21:45 »
Alpha Audio verkoopt niets.

Ik heb dat ding uitgeprobeerd in mijn set. In mijn configuratie deed het helemaal niets. En ook dat kan.
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #9 Gepost op: 7 maart 2016, 16:00:35 »
Excuses, Ik was abuis, ik houd alleen staande dat het schrijfsel subjectief is. Ik zou graag een demo bijwonen waar de werking blind wordt aangetoond.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

discocandy

• *
« Reactie #10 Gepost op: 7 maart 2016, 16:50:50 »
Elk schrijven is subjectief.
Tot er een meting wordt gedaan en dan nog is de geschreven interpretatie vaak subjectief. :yeah:
Hoor je het wel of niet ;)
Ik weet het niet... wat je doet is filteren en je filtert al in je dac, versterker, speakers..

Nog veel grotere moeite heb ik met dit soort dingen. :alien:

http://www.alpha-audio.nl/2016/03/cardas-clear-cat-7-audiofiele-ethernetkabel/

een audiofiele netwerkkabel. hogere netwerksnelheden maar ook een vermindering van HF-ruis.
Ehhh......

turbomarco

• Audiofiel .....kuch
« Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2016, 18:45:11 »
De audio religieuzen hebben weer iets om zich druk over te maken  ;D
diyma

erikjan

« Reactie #12 Gepost op: 7 maart 2016, 19:21:32 »
Ja, cat 7 heb je ook echt nodig voor audio! Snel dat die kabel klinkt...!
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

discocandy

• *
« Reactie #13 Gepost op: 14 maart 2016, 14:36:49 »
bij de reacites werd de snelheids winst ook genoemd als niet bestaand maar de HF ruis als legitimatie om deze dure kabel te kopen.     :think: :think: :think:

paar quotes.

Citaat
De ruis van de schakelende voedingen en de ruis van de hoogfrequente schakelingen kunnen via de ethernetkabel de dac in komen. Die ruis wordt meeversterkt en kan onrust in de weergave veroorzaken.

Citaat
et gaat niet om data… die is gewoon intact. Fabrikanten of importeurs die zeggen dat je data beter aan komt door een audiofiele ethernetkabel, hebben er niets van begrepen. Wat wel een verschil kán maken is hf-ruis of ruis van schakelende voedingen in switches en routers buiten houden of elimineren door twists en afscherming.

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #14 Gepost op: 15 maart 2016, 18:49:53 »
Als het ding echt zo goed werkt als de recensies schrijven luisteren velen hier toch naar slechte shit of nie??
Yamaha R-N803D - HDX-1000 - TDL Studio Monitor Compact