Auteur Topic: Ik zoek een bepaalde stijl muziek! HELP!  (gelezen 870 keer)

Pr0spectr

• Yuri Prime
  • *
  • Filmliefhebber
Ik zoek een bepaalde stijl muziek! HELP!
« Gepost op: 16 oktober 2015, 18:31:31 »
Beste forumleden,

Ik ben een echte filmliefhebber, en merk dat er regelmatig fantastische nummers in films worden gebruikt, maar daar deze vaak instrumentaal zijn zijn ze lastig te vinden!   :think:
Ik heb een paar voorbeeld nummers van het type muziek dat ik zoek:
James Horner - Never an Absolution
Hans Zimmer - The Pacific Theme
Hans Zimmer - This land

Het zijn relatief rustige nummers. Met hele lage diepe 'rumbles' (bas-tonen)
Met name het ook ''losbarsten'' van de muziek na een soort emotioneel stil stuk op een bepaald moment vind ik ontzettend fijn. Met veel lage tonen en veel strijkinstrumenten.

Wie o wie, kan mij nog meer van dit soort fantastische nummers voorschotelen.
Ik doel overigens niet op de epische scores van hans zimmer, x-ray dog, two steps from hell. etc. Die zijn ook tof, maar die heb ik voornamelijk al gevonden.

Ik hoor graag van jullie!

“God creates dinosaurs, God destroys dinosaurs, God creates man, man destroys God, man creates dinosaurs.”
― Jurassic Park

peterzoekzak

• *
Re: Ik zoek een bepaalde stijl muziek! HELP!
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2018, 09:47:40 »
Beste forumleden,

Ik ben een echte filmliefhebber, en merk dat er regelmatig fantastische nummers in films worden gebruikt, maar daar deze vaak instrumentaal zijn zijn ze lastig te vinden!   :think:
Ik heb een paar voorbeeld nummers van het type muziek dat ik zoek:
James Horner - Never an Absolution
Hans Zimmer - The Pacific Theme
Hans Zimmer - This land

Het zijn relatief rustige nummers. Met hele lage diepe 'rumbles' (bas-tonen)
Met name het ook ''losbarsten'' van de muziek na een soort emotioneel stil stuk op een bepaald moment vind ik ontzettend fijn. Met veel lage tonen en veel strijkinstrumenten.

Wie o wie, kan mij nog meer van dit soort fantastische nummers voorschotelen.
Ik doel overigens niet op de epische scores van hans zimmer, x-ray dog, two steps from hell. etc. Die zijn ook tof, maar die heb ik voornamelijk al gevonden.

Ik hoor graag van jullie!

IK zou gewoon naar ep's lp's of soundtracks van films kijken, science-fiction films hebben soms ook hele leuke soundtracks.

Gegroet,

Peterzoekzak