Auteur Topic: BluRay, waar kopen?  (gelezen 673 keer)

nossie

• *
BluRay, waar kopen?
« Gepost op: 17 november 2015, 10:40:46 »
Hallo Allemaal,

Ik wil de Samsung BD-J7500 BluRay speler kopen. 
Na een lange zoektocht ben ik van mening dat deze voor mij het beste uitkomt.

Mijn vraag is nu alleen waar:

Bij Foka in Rotterdam, bijna om de hoek bij mij, voor €219 en direct leverbaar type BD-J7500/XN

Of bij Conrad, alleen online, voor €175. Type BD-J7500EN en levertijd van ca 8-10 dagen. 

Volgens Samsung (via Twitter) beide exact gelijk en beide (met EN en met XN aan het eind) Benelux model.

Zoals gezegd, Foka zit met hun winkel nagenoeg om de hoek, overleg met ze gehad maar doen niets met de prijs, wetende van de concurrent Conrad die €44 goedkoper is.

Wat zouden jullie doen.  Ik ken Conrad van naam maar heb nog nooit iets bij hun besteld. Foka ken ik als een betrouwbare zaak omdat ik daar al meerdere audio-, video- en fotoapparatuur heb gekocht en ik altijd goed geholpen ben en weet dat ze een goede service afdeling hebben. 

Graag jullie advies en ervaringen met Conrad. 

Alvast bedankt. 

Mvrgr.

Nossie

de-poelier

• *
Re: BluRay, waar kopen?
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2015, 11:11:10 »
Ik zou zelf vooral het service gemak in overweging nemen.
Een paar tientjes meer of minder, een paar dagen eerder of later, dat zou me allemaal niet zoveel uitmaken.

Dan zou ik dus voor Foka gaan.

Mocht je die paar tientjes belangrijk vinden, betekent het dat je twee weken moet wachten en bij problemen dat je lastige communicatie hebt.

BTW: Conrad is een goede, betrouwbare shop.

PuNkEnStEiN

• **
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2015, 20:14:09 »
BTW: Conrad is een goede, betrouwbare shop.
Zo is dat. Dus zou ik lekker voor Conrad gaan. Iets meer geduld, maar wel goedkoper.
Quad 99CDS ♦ FM ♦ PRE ♦ POW ♦ 21L2 Dual CS420 Synology DS215+
Squeezebox Touch Cambridge DacMagic ♦ Plus ♦ XS Shure SRH840

Bert69

« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2015, 21:49:11 »
EN is waarschijnlijk Europees model en de XN is een voor Nederland bedoelt model, kans bestaat dat handleiding niet in het Nederlands is (maar die kun je gewoon downloaden  ;)). Misschien is het bedieningsmenu op het scherm niet in Nederlands maar dat weet ik niet zeker. Erg lastig te vinden die verschillen.

Raymond1

« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2015, 00:22:06 »
Als je zelf goede ervaringen hebt met Foka en geen ervaring met Conrad, waarom zou je dan twijfelen voor een paar tientjes verschil?
Bedenk je ook dat, mocht er onverhoops een probleem zijn met de speler, het veel makkelijker is om even bij Foka langs te lopen met de speler onder je arm dan hem op de één of andere manier bij Conrad op de reparatieafdeling te krijgen. Bellen, opsturen (hopen dat hij onbeschadigd aankomt, de kwaliteit van pakjesbezorging laat soms wat te wensen over) op papier het probleem moeten uitleggen ipv. in de winkel kunnen laten zien enz.
Zelf heb ik overigens met beide zaken goede ervaringen.

Bert69

« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2015, 03:01:42 »
Het verschil zit hem niet zo zeer in Conrad vs Foka. De ene is een Europees model en de andere een Nederlands model.

Er zijn meerdere online en winkel aanbieders die beide in eerder genoemde prijsklasse aanbieden, Europees model is gewoon goedkoper. Dat zou maar zo kunnen zijn vanwege het ontbreken van een NL taalkeuze mogelijkheid in de speler.

nossie

• *
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2015, 08:03:59 »
Volgens Samsung (via Twitter) zijn beide modellen exact hetzelfde. .......

de-poelier

• *
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2015, 08:07:04 »
Technisch gezien zal dat ongetwijfeld kloppen.
Maar zoals eerder genoemd kan het verschil ook zitten in taal van handleidingen en/of menu's.

Bert69

« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2015, 12:59:44 »
Als je op google BD-J7500EN intikt krijg je (op Conrad na) nagenoeg alleen maar buitenlandse sites van Denmarken tot Zwitserland enz.

Bij Conrad staan de handleidingen er digitaal bij echter hier staat geen NL handleiding tussen. Of het bedieningsmenu voorzien is van een Nederlandse interface valt dan ook te betwijfelen.

Je kunt natuurlijk altijd even Samsung bellen dan weet je het zeker.