Auteur Topic: Philips vr675 videorecorder aansluiten op ultra HD tv zonder scart aansluiting.  (gelezen 2604 keer)

buiske

• *
Re: Philips vr675 videorecorder aansluiten op ultra HD tv zonder scart aansluiting.
« Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2016, 13:22:00 »
Ja, er zitten 4 hdmi ingangen op de tv. Ik was er net even mee bezig om uit te zoeken of het ook anders aangesloten kan worden. :think: Op de DVD speler zit geen hdmi maar wel een S Video  uitgang. Kan ik daar misschien een S video kabel verloop  naar hdmi op de tv aan sluiten? Dan zou ik de video recorder kunnen aansluiten op  component AV in (geel) op de tv.  :wink2:

Frits Raaf

• Doe eens gek. Let op je spelling.
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Versterker (tv): NAD C316BEE
Speakers Denon: Tanny Reveal
Speakers NAD: Eltax Monitor III Anniversary + Mordaunt Short MS-308 sub

buiske

• *
Re: Philips vr675 videorecorder aansluiten op ultra HD tv zonder scart aansluiting.
« Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2016, 15:02:47 »
Nee, want deze converteert van hdmi naar scart.. :neenee:

Frits Raaf

buiske

• *
« Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2016, 15:39:01 »
Deze is inderdaad dé oplossing, en is ook al eerder voorbijgekomen in dit topic. Ik vond het wat te duur, en hoopte met een paar kabeltjes het probleem te kunnen oplossen. Vandaar mijn vraag, of het ook opgelost kan worden door de S Video uitgang van de DVD speler met een verloop kabeltje aan te sluiten op de HDMI line van de TV. Zodat de video recorder op de gele tulp component AV in aangesloten kan worden. :wink2:
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2016, 23:18:39 door buiske »

henk47

• *
« Reactie #20 Gepost op: 14 januari 2016, 17:55:13 »
Beste Buiske

Als ik het goed begrijp moeten de videorecorder en de dvd speler van dezelfde ingang op de tv gebruikmaken via tulpkabels. Er zijn verbindingsstukjes van twee naar 1 tulpkabel. Als je die gebruikt kunnen beide apparaten op de TV-ingang zonder dat je stekkertjes hoeft te wisselen. Ik zou ze alleen niet tegelijk aanzetten.

groet
Henk

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #21 Gepost op: 14 januari 2016, 18:14:15 »
Dan is de impedantie voor het beeldsignaal behoorlijk om zeep geholpen. Een schakelkastje is beter.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

erikjan

« Reactie #22 Gepost op: 14 januari 2016, 19:21:38 »
De goedkoopste oplossing is natuurlijk een nieuwe dvd speler... Met hdmi dan wel. Of doe eens gek, neem een bluray speler. Die heeft geheid hdmi en kan ook dvd afspelen.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

buiske

• *
« Reactie #23 Gepost op: 14 januari 2016, 21:54:15 »
Misschien heb je wel gelijk....Ik zal het eens overdenken of dat misschien een beter idee is. Maar de dvd speler had ik inmiddels al aangesloten met de gele tulp interlink. De videorecorder was eigenlijk het probleem.... ::)
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2016, 23:12:47 door buiske »

buiske

• *
« Reactie #24 Gepost op: 15 januari 2016, 17:12:11 »
Hij heeft component aansluitingen.
In de recorder steek je een Scartadapter met audio en video uitgang.

Hierop sluit je kabels aan naar de Component aansluiting op je TV.
In de TV kies je vervolgens de juiste bron. Y,Pb, Pr

http://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/328/scart-adapter.html

http://www.allekabels.nl/component-kabel/78/1195956/component-kabel.html
Ik heb deze adapter besteld bij Kabeltje.com. Kost slechts € 4,49 inclusief verzenden. Kan ik de videorecorder altijd nog eens gebruiken als ik dat wil. Bedankt voor de tip. ;)

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Tapedeckforum
« Reactie #25 Gepost op: 16 januari 2016, 00:05:51 »
 8)
Informatie over bandrecorders en muziek

buiske

• *
« Reactie #26 Gepost op: 16 januari 2016, 00:34:52 »
Help! Een kennis van me laat me nu weten dit geheel niet goed gaat werken op de nieuwe tv!  :wacko:
Ach dan heb ik gewoon pech gehad. :o  Die paar euro kom ik ook wel overheen. 't Is nog even afwachten, want het ding was niet in voorraad. Kan dus enkele dagen tot een week duren voordat ik meer weet :wink2:

Groeten, Samro

erikjan

« Reactie #27 Gepost op: 16 januari 2016, 06:51:46 »
Je moet het zo zien: als je eenmaal gewend bent aan SD, en dan HD ziet, wil je nooit meer naar je video kijken (tenzij het eigen opgenomen spul is). De kwaliteit is zo slecht vergeleken met SD en HD... Vergeet die aansluiting van je video recorder.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Frits Raaf

« Reactie #28 Gepost op: 16 januari 2016, 08:48:53 »
Laat je video's overzetten op dvd.
Ben je van het probleem af.

buiske

• *
« Reactie #29 Gepost op: 16 januari 2016, 11:37:47 »
Misschien doe ik dat ook wel. Maar ik ben natuurlijk wel even nieuwsgierig hoe het uitpakt met de adapter die ik toch al besteld heb. Is het niks dan gaat de videorecorder gewoon weg.. ;)