Auteur Topic: Philips vr675 videorecorder aansluiten op ultra HD tv zonder scart aansluiting.  (gelezen 3747 keer)

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Lichtbij
Re: Philips vr675 videorecorder aansluiten op ultra HD tv zonder scart aansluiting.
« Reactie #30 Gepost op: 16 januari 2016, 12:25:43 »
Het zal echt niet aan de adapter liggen.
Ik gebruik die hier ook om oude VHS banden te bekijken en te digitaliseren.
Je ziet de relatief slechte kwaliteit van de tape, en de videostandaard.
De ene band is duidelijk beter dan de ander.
En dat zet je vervolgens op DVD. Daarmee krijg je niet automatisch DVD kwaliteit, maar blijf je de slechte VHS resolutie zien.

buiske

• *
Re: Philips vr675 videorecorder aansluiten op ultra HD tv zonder scart aansluiting.
« Reactie #31 Gepost op: 16 januari 2016, 12:50:39 »
Nee dat snap ik wel dat het niet aan de adapter zal liggen. Maar zonder adapter kan ik de videorecorder niet aansluiten. Ach ik vind het wel spannend om eens wat uit te proberen. En ik begrijp ook, als je video's op dvd zet dit het beeld niet zal verbeteren. :))

buiske

• *
« Reactie #32 Gepost op: 16 januari 2016, 15:15:08 »
Het zal echt niet aan de adapter liggen.
Ik gebruik die hier ook om oude VHS banden te bekijken en te digitaliseren.
Je ziet de relatief slechte kwaliteit van de tape, en de videostandaard.
De ene band is duidelijk beter dan de ander.
En dat zet je vervolgens op DVD. Daarmee krijg je niet automatisch DVD kwaliteit, maar blijf je de slechte VHS resolutie zien.
Ik heb de adapter inmiddels al ontvangen. Maar het werkt geheel niet! Op het beeld wordt even aangegeven dat er wel of niet een cassette inzit, en vervolgens als ik de video aanzet doet deze helemaal niets! Een kennis zei dat gisteren nog tegen me. Er moet dus beslist een omvormer tussen. En ja ik heb alles goed aangesloten. Het omschakel knopje staat ook in de juiste stand.

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Lichtbij
« Reactie #33 Gepost op: 16 januari 2016, 15:19:56 »
Jammer. Hier werkt het gewoon uitstekend.
Zonder converter.

Als je wat ziet werkt het dus wel. Is de videorecorder niet gewoon vuil of defect?
Anders zou je niet eens een statusmelding van de recorder kunnen ontvangen.

buiske

• *
« Reactie #34 Gepost op: 16 januari 2016, 15:26:32 »
Nee, de video doet het op de oude tv prima met dezelfde videoband.

buiske

• *
« Reactie #35 Gepost op: 16 januari 2016, 15:51:23 »
Ik heb de adapter ook nog even op de DVD speler geprobeerd. Dan werkt het prima.

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
« Reactie #36 Gepost op: 16 januari 2016, 15:56:40 »
Even een vraagje: beide TV's op dezelfde manier aangesloten, dus via de adapter en dezelfde kabeltjes? Zo ja, dan moet het wrsch aan een mismatch tussen je nieuwe TV en de video liggen. Schakelt je TV wel automatisch naar het goede kanaal, moet er een setting in het menu van je TV aangepast worden of moet je handmatig via de AB van de TV naar video schakelen? Misschien moet je met de video aan even de zenders opnieuw installeren, zodat dit kanaal herkend en opgeslagen wordt? Dit zijn zo maar een paar ideetjes en slaat het nergens op.

buiske

• *
« Reactie #37 Gepost op: 16 januari 2016, 16:25:34 »
Op de oude tv van scart naar scart. De nieuwe tv van Scart naar component. Op de nieuwe tv zit geen scart line.
De tv staat op het goede kanaal. Ik ga eerst even koffie drinken ;D

Mokumer45

« Reactie #38 Gepost op: 16 januari 2016, 17:03:22 »
Het verschil in aansluiten had ik al gezien, maar mijn vraag was of je de boel 1 op 1 qua aansluiting vergeleken had en dat is dus niet gebeurd. De ene aansluiting was via een scartkabel en de andere was via tulp kabel(s). Ik neem aan, dat er op je oude TV ook een aansluiting zit om bv een videocamera aan te sluiten en dat zou dan een gele, een rode en een witte tulp aansluiting moeten zijn. Die moet je dan gebruiken.
P.S.: de instellingen in je video zullen ongetwijfeld in orde zijn, want het speelt wel op je oude TV.
Nog een vraagje: staat hierover helemaal niets in de handleiding van je nieuwe TV?

marconist

« Reactie #39 Gepost op: 16 januari 2016, 17:44:54 »
De nieuwe tv van Scart naar component.

Naar 'composiet' (Fbas) hoop ik. Anders kun je ook naar de kleuren  fluiten.  ;)

Beeldverbetering vereist een TBC (TimeBase Corrector) en een modern editing programma dat in staat is digitaal het signaal op te knappen. Vereist een krachtige computer.
Denk aan Cyberlink Power Director en equivalenten.
"Wanneer iemand van ons een hele tijd niets ongewoons beleeft dan is dat zeer ongewoon."
L. Asimov

buiske

• *
« Reactie #40 Gepost op: 16 januari 2016, 20:37:05 »
Het verschil in aansluiten had ik al gezien, maar mijn vraag was of je de boel 1 op 1 qua aansluiting vergeleken had en dat is dus niet gebeurd. De ene aansluiting was via een scartkabel en de andere was via tulp kabel(s). Ik neem aan, dat er op je oude TV ook een aansluiting zit om bv een videocamera aan te sluiten en dat zou dan een gele,[/color]een rode en een witte tulp aansluiting moeten zijn. Die moet je dan gebruiken.
P.S.: de instellingen in je video zullen ongetwijfeld in orde zijn, want het speelt wel op je oude TV.
Nog een vraagje: staat hierover helemaal niets in de handleiding van je nieuwe TV?
Ja, ik heb nu de handleiding via internet doorgespit (wel duizend bladzijden ::)) Een video recorder zonder hdmi  moet op geel\rood\wit, AV in- COMPOSIET genaamd -, aangesloten worden op de tv. Dat had ik precies zo gedaan! Maar daar bedoeld men natuurlijk geen oude video recorder van 20 jaar oud mee...Er zit op de videorecorder geen gele tulp aansluiting. Ik heb de adapter op de juiste scart line aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing van de video recorder. Ik hoef alleen maar te kunnen afspelen met de videorec. Ik heb dus geen kabel aan de antenne ingang, zodat ik de zenders niet nogmaals hoef in te stellen. Volgende week kijk ik er nog eens naar. :)

buiske

• *
« Reactie #41 Gepost op: 16 januari 2016, 20:38:15 »
Foutje......
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2016, 20:42:33 door buiske »

Mokumer45

« Reactie #42 Gepost op: 16 januari 2016, 22:11:54 »
Nee, het uitgangsignaal via die aansluiting (de gele, rode en witte tulp aansluiting) of via de scart aansluiting is bij mijn weten nog nooit veranderd, is nog steeds hetzelfde sinds de eerste customer video's, die deze aansluitingen hadden. Wel zijn er nieuwere, technisch betere, aansluitingen gekomen (bv HDMI).
Maar dit zou nog steeds moeten werken.

buiske

• *
« Reactie #43 Gepost op: 18 januari 2016, 12:53:15 »
Er is nu een andere defect opgetreden. Ik kreeg plotseling een melding in de display, 'TRAC', en ook op de oude tv nu geen beeld (wel geluid). Andere cassette geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Ik heb daarop de 'beeldstoringen/reinigings functie gebruikt, maar dit lost het probleem niet op. Ik heb begrepen dat de rubber aandrukrol uitgedroogd en hard geworden moet zijn. Het is gemakkelijk om deze te vernieuwen heb ik gezien. Afgelopen...Ik wil er geen energie meer in steken. Allen bedankt voor het meedenken.

M.v.g. Buiske