Auteur Topic: JVC RX-888R naar Philips 42PFL3507  (gelezen 1991 keer)

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
Re: JVC RX-888R naar Philips 42PFL3507
« Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2016, 01:18:40 »
Even vooraf: tot nu toe heb ik nog nooit een handleiding van welk elektronisch apparaat dan ook gelezen, dat uitblinkt in helderheid. De enige uitzondering, die ik tot nu toe ben tegen gekomen, is het instructieboekje/de handleiding van mijn auto en die slaat door naar de andere kant. Deze weegt geschat zo'n 3 kg, is in tig talen en beschrijft zowat alles, bij wijze van spreken nog wat een stuurwiel is en waar en hoe het gebruikt moet worden.

Nu terug naar het topic: hoe je volgens mij de TV moet instellen om hem digitaal aan te kunnen sluiten op de receiver. Ik probeer dit stapsgewijs te doen. Ik hoop trouwens, dat je zelf ook de handleiding hebt en het daar terugleest. De uitleg/benaming van de knoppen van de AB staat op blz. 5 & 6 van de handleiding.

Uiteraard eerst TV aan. Dan via de Handleiding Blz. 24, hfdst. "Luidsprekeruitvoer selecteren"; "de TV-speakers configureren"; 1. Druk op de knop Home(= Startpagina)(6 v.d. AB); 2. Selecteer de optie [setup]>[TV-inst.]>[EasyLink]>[TV-luidsprekers] en druk daarna op de knop OK (7 v.d. AB); 3. Selecteer de optie [EasyLink autom. starten] en druk dan OK. Dan luidsprekeruitvoer selecteren via menu "Aanpassen"; 1. Druk op de knop Adjust (11 v.d. AB); 2. Selecteer [luidsprekers] en druk OK; 3. Selecteer [Versterker] en druk OK. Vervolgens 1. Druk op knop Home (v.d. AB); 2. Selecteer [Setup]>[TV-instellingen]>[EasyLink]; 3. Selecteer [HDMI - audio-uitgang]>[Aan]; 4. Selecteer de optie [Uit] en druk OK. Met deze instelling stuur je nu het digitale audio signaal naar de digitale coax audio uitgang.
Nu wordt nog het type digitale audio signaal ingesteld. Handleiding blz. 28 hfdst. "Meer geluidsinstellingen"; 1. Druk op de Home knop; 2. Selecteer [Setup]>[TV-instellingen]>[Geluid] en druk OK; 3. Selecteer de optie [Formaat digitale uitgang] en druk OK en selecteer vervolgens [Meerkanaals] en druk OK. Ik denk, dat je elke keer na een instelling aangepast hebt, af moet sluiten met het indrukken van de knop Terug (13 v.d. AB) tot je weer op het scherm de normale uitzending ziet, maar dat is niet echt duidelijk beschreven in de handleiding. Misschien moet je ook nog op blz. 28 de "Audio- indeling" selecteren en de optie [Voorkeursaudioformaat] selecteren en met OK bevestigen.
Ook zal wrslk. de digitale coax audio ingang op hetzelfde type digitale signaal (meerkanaals of hoe het daar mag heten) ingesteld moeten worden via het menu van de receiver.

Ik moet daarbij nog opmerken, dat ik het bij mij via de "Try and Error" methode en mijn handleidingen allemaal in orde is gekomen. Het heeft me uiteraard wel flink wat tijd gekost.

Ik hoor graag van je of het zo werkt, want ik kan het uiteraard niet uitproberen.

P.S.: ik heb hier en daar nog enkele dingen veranderd en toe gevoegd en de leesbaarheid aangepast.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2016, 01:53:01 door Mokumer45 »

Bert69

« Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2016, 03:29:01 »
Jij hebt je best gedaan  :idol:

Mokumer45

« Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2016, 10:34:16 »
Tja, het is even wat werk,  maar dan heb je (hopelijk) ook wat.

Bert69

« Reactie #18 Gepost op: 24 januari 2016, 01:25:25 »
Ik zie of hoor nog niets  ???

Mokumer45

« Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2016, 01:41:53 »
Ik neem aan, dat je bedoelt nog niets gehoord en gezien te hebben van topic opener TB?

Bert69

« Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2016, 01:39:46 »
Dat bedoel ik  ;)

TB

• *
« Reactie #21 Gepost op: 29 januari 2016, 15:17:29 »
Excuus, ik was even afwezig.

Hartelijk dank voor de uitgebreide reacties. Ik ga ermee aan de slag!

TB

• *
« Reactie #22 Gepost op: 1 februari 2016, 21:25:38 »
Dan luidsprekeruitvoer selecteren via menu "Aanpassen"; 1. Druk op de knop Adjust (11 v.d. AB); 2. Selecteer [luidsprekers] en druk OK; 3. Selecteer [Versterker] en druk OK.
Hier gaat het helaas mis. Wanneer ik versterker selecteer blijf ik de melding 'mislukt' krijgen.

De rest nog steeds uitgevoerd, maar er blijft helaas geen digitaal signaal binnenkomen op de versterker.

Mokumer45

« Reactie #23 Gepost op: 1 februari 2016, 23:58:05 »
Helaas, dan weet ik het ook niet meer. Is er in je familie of vrienden/kennissenkring niet misschien iemand, die je ter plekke kan helpen?
Zo niet, dan zal je waarschijnlijk professionele hulp moeten vragen of de hulp inschakelen van een van de twee winkels, waar je je TV of versterker gekocht hebt - als dat ten minste echte winkels en geen webwinkels of dozenschuivers zijn.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2016, 09:46:14 »
Wanneer je voor Easylink kiest verwacht de tv mogelijk een ARC apparaat aan de HDMI. Wanneer dat niet zo is krijg je een foutmelding.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Mokumer45

« Reactie #25 Gepost op: 2 februari 2016, 15:39:44 »
@ Be tweeter & TB: misschien heb je wel gelijk en moet je dit niet aanschakelen, dus dit niet activeren en dan wel de speakerstap gaan doen. je kunt dan proberen in de eerste sequence (luidspreker uitvoer activeren) de eerste optie van stap 3 te kiezen ([Uit]: TV speakers uitschakelen) en dan gewoon verder gaan met de tweede sequence. Het probleem is, dat je dit alleen maar via correspondentie kunt proberen te verhelpen en het dus alleen maar van de zijkant aanstuurt.
Dit probleem moet je eigenlijk ter plekke oplossen via wat dingen instellen/uitproberen en dan kijken of het werk
, een soort van try and error methode.
Een eventuele optie zou kunnen zijn, dat er een ervaren forumlid, die in zijn buurt woont, hem ter plekke zou kunnen gaan helpen.