Auteur Topic: Nieuwe televisie...  (gelezen 5134 keer)

Kermit

• Moderator
Re: Nieuwe televisie...
« Reactie #45 Gepost op: 17 januari 2020, 13:27:45 »
Deel II
Eenmaal thuis na de tweede ronde waren we ernstig aan het twijfelen geslagen door wat van de Philips OLEDS te zien hadden gekregen. En met die soundbar er bij werd het een hele aantrekkelijke compositie. Die moest het toch maar worden. We hadden besteld, toen de vraag van de leverancier kwam of we nog extra garantie bij wilden kopen voor een verlengde garantieperiode, betere pixelgarantie en evt. reparatie aan huis. Ik was met name wel gevoelig voor die pixelgarantie, dus ik ging eerst eens op zoek naar de standaard garantie van Philips. Tot mijn verbazing was die nergens te vinden en de klantenservice van Philips heeft desgevraagd geen antwoord gegeven. Verder zoeken kwam ik op een paar sites terecht waar Philips producten beoordeeld werden door klanten. Wat ik toen allemaal te lezen kreeg over Philips is echt bij de beesten af. Serviceverlening op diepvriesniveau, communicatie niet of waardeloos, probleemoplossing is kennelijk een te moeilijk woord, Rigide als een blok beton als het over garantieperiodes gaat, cashback-aanvragen die volslagen ten onrechte niet gehonoreerd worden, een onvoorstelbaar gebrek aan kennis van eigen producten en acties, tijd rekken, tijdrekken, tijdrekken, tot de garantieperiode verstreken is en zich daar dan op beroepen, onderdelen die er niet meer zijn, apparatuur, die veel te snel kapot gaat, ontbreken van een klachtenafdeling, weigeren door te schakelen naar de manager etc etc. Het is werkelijk afgrijselijk slecht.

Exit Philips, dus..

« Laatst bewerkt op: 17 januari 2020, 13:30:02 door Kermit »
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #46 Gepost op: 17 januari 2020, 13:36:43 »
Wifi en Blutooth zijn minimaal vergeleken met wat mobieltjes uitstralen Een mobieltje kan kilometers ver komen terwijl Wifi en Bluetooth na vijftig meter wel uitgepoept zijn.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Kermit

• Moderator
« Reactie #47 Gepost op: 17 januari 2020, 13:48:54 »
Dat is een heel andere discussie. Wij willen straling zoveel mogelijk minimaliseren en aangezien we er niet achter kunnen komen hoe erg LG blijft stralen nadat alles is uitgezet, valt LG af.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Jan

« Reactie #48 Gepost op: 17 januari 2020, 17:49:12 »
Misschien vind je informatie in deze topic:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174247.0

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #49 Gepost op: 17 januari 2020, 18:01:33 »
Dus jij gaat puur af op wat je leest van anderen? en hoe beoordeel je dit ten opzichte van alle tv's die Philips verkoopt??
Ik kocht mijn eerste Philips Matchline in 1993, mijn tweede Philips in 2009 en mijn huidige in 2017.
De eerste 2 spelend weg gegeven.
Bij de derde zat (vanaf het begin) een probleempje in de ambilight, de kleuren waren niet bij elke module hetzelfde.
Contact gehad met Philips en binnen twee weken twee monteurs aan de deur die alle (4) ambilight modules kwamen vervangen.
Kijk dat vind ik service van de bovenste plank.
Garantie en service is gewoon goed maar je hebt altijd mensen die...… (vul zelf maar in)
En Pixelgarantie, dat pixels uitvallen tijdens gebruik heb ik zelf nog nooit meegemaakt maar kwam vroeger nogal eens voor. Ik denk niet dat je je daar nog druk om hoeft te maken.

Deel II
Eenmaal thuis na de tweede ronde waren we ernstig aan het twijfelen geslagen door wat van de Philips OLEDS te zien hadden gekregen. En met die soundbar er bij werd het een hele aantrekkelijke compositie. Die moest het toch maar worden. We hadden besteld, toen de vraag van de leverancier kwam of we nog extra garantie bij wilden kopen voor een verlengde garantieperiode, betere pixelgarantie en evt. reparatie aan huis. Ik was met name wel gevoelig voor die pixelgarantie, dus ik ging eerst eens op zoek naar de standaard garantie van Philips. Tot mijn verbazing was die nergens te vinden en de klantenservice van Philips heeft desgevraagd geen antwoord gegeven. Verder zoeken kwam ik op een paar sites terecht waar Philips producten beoordeeld werden door klanten. Wat ik toen allemaal te lezen kreeg over Philips is echt bij de beesten af. Serviceverlening op diepvriesniveau, communicatie niet of waardeloos, probleemoplossing is kennelijk een te moeilijk woord, Rigide als een blok beton als het over garantieperiodes gaat, cashback-aanvragen die volslagen ten onrechte niet gehonoreerd worden, een onvoorstelbaar gebrek aan kennis van eigen producten en acties, tijd rekken, tijdrekken, tijdrekken, tot de garantieperiode verstreken is en zich daar dan op beroepen, onderdelen die er niet meer zijn, apparatuur, die veel te snel kapot gaat, ontbreken van een klachtenafdeling, weigeren door te schakelen naar de manager etc etc. Het is werkelijk afgrijselijk slecht.

Exit Philips, dus..
Yamaha R-N803D - HDX-1000 - TDL Studio Monitor Compact

supernova

« Reactie #50 Gepost op: 17 januari 2020, 18:21:12 »
👍

supernova

« Reactie #51 Gepost op: 17 januari 2020, 19:04:51 »
Elk merk heeft zijn problemen en soms matige service. Alle bekende merken worden gemaakt door CE Repair en die hebben véél slechte reviews en ook ik heb er slechte ervaringen mee. Het is hoge tijd druk daar, lopende band werk. Mijn TV kwam slechter terug als toen hij voor de reparatie op werd gehaald. Zeer slechte controle en komen afspraken niet na. Mijn was ook een Philips TV waar de module van kapot was. Kon ook niet thuis gemaakt worden zoals nog meer mankementen die alleen bij hun gemaakt worden. Mijn TV was drie en een half jaar oud en omdat na de reparatie de tv eenmaal terug was, werd hij gloeiend heet aan één kant. Pissig terug gebeld. De TV zou na een week weer opgehaald worden, maar heb dat niet geaccepteerd waarna overleg met Philips ik een hele nieuwe kreeg voor coulance om dat je mag verwachten dat de TV langer mee moet gaan. Maar vooral omdat de ambi light niet meer geleverd kon worden. Toch nog erg blij met deze oplossing door Philips nog mooier beeld met HDR en nog wat vernieuwingen.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2020, 19:07:14 door supernova »

Kermit

• Moderator
« Reactie #52 Gepost op: 17 januari 2020, 19:23:58 »
Dus jij gaat puur af op wat je leest van anderen? en hoe beoordeel je dit ten opzichte van alle tv's die Philips verkoopt??
Ik kocht mijn eerste Philips Matchline in 1993, mijn tweede Philips in 2009 en mijn huidige in 2017.
De eerste 2 spelend weg gegeven.
Bij de derde zat (vanaf het begin) een probleempje in de ambilight, de kleuren waren niet bij elke module hetzelfde.
Contact gehad met Philips en binnen twee weken twee monteurs aan de deur die alle (4) ambilight modules kwamen vervangen.
Kijk dat vind ik service van de bovenste plank.
Garantie en service is gewoon goed maar je hebt altijd mensen die...… (vul zelf maar in)
En Pixelgarantie, dat pixels uitvallen tijdens gebruik heb ik zelf nog nooit meegemaakt maar kwam vroeger nogal eens voor. Ik denk niet dat je je daar nog druk om hoeft te maken.

Ook ik heb in de jaren '90 een matchline gehad en toen daar een probleem mee was (spontaan ontbranden, terwijl de TV niet eens aan stond - gelukkig waren we erbij) en de leverancier niet gratis wilde repareren, hoewel het binnen de garantietermijn viel, heeft de klantenservice dat netjes voor mij opgelost. Maar dat was duidelijk een heel andere klantenservice dan nu.   

Wat ik gelezen heb slaat echt alles wat ik op dat vlak ooit gezien heb. En dat gaat niet alleen over televisies. En, afgaande op mijn contacten met de klantenservice de afgelopen dagen, is het niet best.
Inmiddels wel een antwoord gekregen op mijn herhaalde vraag naar pixelgarantie. Misschien denk jij er anders over, maar ik vind dit een garantie van niets:

Philips klantenservice:
Citaat
Hoi, dat is niet vastgelegd zo ver ik weet. Je kunt ons in het geval van een mail sturen met foto´s van het scherm en dan wordt dit beoordeeld door onze technische afdeling. Aan de hand hiervan concluderen ze of een reparatie nodig is.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2020, 13:40:48 door Kermit »

Pimmie1968

« Reactie #53 Gepost op: 18 januari 2020, 17:08:57 »
voor computer monitoren heeft/ had Philips een overzicht en bepalingen over dode (sub) pixels.
Of ze deze ook voor tv's hebben weet ik niet.
Philips garandeert wel dat als je een tv koopt gegarandeerd geen dode pixels heeft.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2020, 17:34:17 door Pimmie1968 »

Kermit

• Moderator
« Reactie #54 Gepost op: 18 januari 2020, 19:08:06 »
Dat is niet wat ze zelf zeggen. Zie mijn vorige bericht.

Pimmie1968

« Reactie #55 Gepost op: 18 januari 2020, 23:23:50 »
Als je denkt dat de service van Philips niet goed is wat betreft de pixel garantie moet je geen Philips kopen maar een merk wat die garantie wel geeft gedurende de garantie termijn of misschien zelfs langer.
Uiteindelijk zal je een keuze moeten maken waarbij jij je prettig voelt al vraag ik me af of je tegenwoordig vaak last hebt van dode pixels.
Ik heb er de afgelopen 10 jaar geen last van gehad.

Kermit

• Moderator
« Reactie #56 Gepost op: 23 januari 2020, 01:19:40 »
Het is toch de Philips 65 inch 934 geworden. We hebben er 5 jaar garantie bijgekocht met pixelgarantie (1 dode is te veel) en eventuele reparaties aan huis. Er was vandaag juist een actie gestart die nog eens honderden euro's extra korting opleverde. Dus hebben we hem ook nog eens voor een erg aantrekkelijke prijs. 

Pimmie1968

« Reactie #57 Gepost op: 23 januari 2020, 21:11:38 »
veel kijk plezier! :yeah: