Auteur Topic: Zacht geluid hd zenders..HK BDS480 / SONY BRAVIA  (gelezen 1475 keer)

LT1985

• *
Zacht geluid hd zenders..HK BDS480 / SONY BRAVIA
« Gepost op: 29 mei 2016, 08:40:31 »
Goedeavond,
Ik heb van de week een nieuwe sony bravia sd84 (4k hdr) gekocht......en daarbij heb ik de harman kardon bds480.....
Nou heb ik alles als volgt aangesloten
bds470
hdmi 1 :
hdmi 2 : digitale ontvanger (xs4all)
hdmi 3 : minix tv box
hdmi arc : sony bravia

sony bravia:
hdmi 1:
hdmi 2:
hdmi 3:
hdmi 4 arc: harman kardon

wat wil nou het geval.....1e instantie had ik geluid maar was het heel zacht bij de hd zenders......na wat geklooi had ik goed geluid bij de hd zender....nadat ik allea uit had gezet....was het hele geluid weg en moest ik via de afstandsbediening het geluid op stereo zetten om weer wat geluid te krijgen wederom hard bij normale zender en zacht bij de hd zender.
tevens kon ik eerst de audiospeler vindan via bravia sync maar ook dat doet die niet meer

Heb alle instellingen aan en uit gezet van alles geprobeerd dingen gezocht en gedaan maar helaas.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

alvast bedankt. 👍

henk47

• *
Re: Zacht geluid hd zenders..HK BDS480 / SONY BRAVIA
« Reactie #1 Gepost op: 1 juni 2016, 13:05:38 »
Hallo,

Een mogelijkheid is beeld en geluid bij de bron te splitsen. Je verbindt de digitale uitgang ( SPDIF, Coax) van de digitale ontvanger en de tv box met de digitale ingang van je Harman Kardon met de bijbehorende kabels voor het geluid en je stuurt het beeld via hdmi naar je tv.

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
« Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2016, 14:11:32 »
Zo heb ik het ook aangesloten en dit werkt prima bij mij. Een bijkomend voordeel is, dat de TV niet aan hoeft te staan bij naar de radio luisteren, zodat je de TV spaart, en dat je op jouw stroomkosten bespaart. Bevalt ook uitstekend.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 1 juni 2016, 14:18:03 »
De tv hoeft bij TS toch ook al niet aan, alles is immers via de surroundset aangesloten.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Mokumer45

« Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2016, 14:39:10 »
Bij mij was in eerste instantie ook alles gekoppeld via HDMI aan mijn receiver, maar zodra ik mijn receiver naar digitale radio schakelde, ging mijn TV automatisch ook aan. Oorzaak is, dat beide (TV en receiver) van het zelfde merk zijn en dit dan een automatische functie is (als ik het goed onthouden heb). Is wel ergens in een menu uit te schakelen, maar dan moet je ze dus altijd apart in- en uitschakelen. Alles wordt trouwens via ÚÚn afstandsbediening (de Harmony One) geschakeld, heb daar dus een aparte string voor gemaakt en de Ziggo(UPC) media box via een optisch kabeltje aan mijn receiver gekoppeld. Werkt vlekkeloos.

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2016, 14:50:05 »
Al die automatische functies willen inderdaad wel eens roet in het eten gooien.
Logitech Harmony 650 is een betaalbare alleskunner.
groeten,
Arjan

LT1985

• *
« Reactie #6 Gepost op: 1 juni 2016, 17:06:02 »
oke thanks voor de tips....maar het zou eigenlijk zo moeten werken toch....heb namenlijk ook liever het geluid via hdmi....of maakt dat geen verschil via spdif,coax.?
is spdif/coax hetzelfde als die optische kabel?

Mokumer45

« Reactie #7 Gepost op: 1 juni 2016, 17:20:03 »
Nee, maakt niets uit qua audio signalen bij mijn weten, een HDMI kabel geeft ook video signalen door. Een spdif kabel is hetzelfde als een optische kabel, alleen een andere naam. Maar een coax kabel is een ander soort kabel en daar bestaan eigenlijk 2 soorten van, ÚÚn voor de aansluiting van je TV, tuner, receiver, media box enz. aan je provider van de TV- en/of radiosignalen en ÚÚn om audio signalen onderling aan je apparaten door te geven.
Een beetje kort door de bocht, maar in het algemeen klopt het.

LT1985

• *
« Reactie #8 Gepost op: 1 juni 2016, 20:03:24 »
Hallo,

Een mogelijkheid is beeld en geluid bij de bron te splitsen. Je verbindt de digitale uitgang ( SPDIF, Coax) van de digitale ontvanger en de tv box met de digitale ingang van je Harman Kardon met de bijbehorende kabels voor het geluid en je stuurt het beeld via hdmi naar je tv.

dus jij zegt...elk apparaat dmv hdmi op de tv aan te sluiten....en de apparaten ook dmv een optische kabel aan de homecinema  te sluiten.
volgens mij kan ik dan toch ook gewoon de  tv optisch uit op de optische in van de homecinema prikken

henk47

• *
« Reactie #9 Gepost op: 2 juni 2016, 00:18:50 »
Ja, dat had ik eerst ook gedacht van mijn tv maar die geeft alleen het optisch geluid van de ziggo-kabel door en niet die van hdmi aansluitingen... Die laatste gaan wel over de tv-speakers maar dat was nou juist weer niet de bedoeling...

Mokumer45

« Reactie #10 Gepost op: 2 juni 2016, 00:32:03 »
Nee, volgens mij wordt dat niet zo bedoeld. Je kunt je receiver als een soort centrale knooppunt zien, waar al (zo veel mogelijk) je apparaten aangesloten zijn via een HDMI kabel. Je kunt dan alle apparatuur rechtstreeks afspelen via je receiver en, als je geen ARC hebt op je TV en receiver, kun je het geluid van je TV afspelen via je receiver via (meestal) een optische kabel tussen je TV en receiver. Klinkt bijna altijd vele malen beter dan via je TV speakers. Maar je moet je media box (als je die ten minste hebt) om naar digitale radio te luisteren apart via (meestal) een optische of (soms) een audio coax kabel met je receiver verbinden, zodat je zonder je TV aan te moeten zetten naar de digitale radiozenders kunt luisteren - een uit- of standby staand apparaat geeft namelijk in het algemeen geen signalen door. Een aantal receivers zijn daar bij mijn weten een uitzondering op, die geven in de standby stand wel signalen door.

LT1985

• *
« Reactie #11 Gepost op: 2 juni 2016, 07:09:58 »
oke.....mijn tv is van 2016 en geeft ook duidelijk aan dat het arc ondersteunt op hdmi4......tevens als mijn hk setje.
op mijn oude tv en oude lg home cinema had ik ook alle apparaten op de lg en op de lg had ik een hdmi waar op stond out to tv en gwn in de hdmi 1 gedaan van de tv en werkte altijd perfect.....nou hebben ze speciaal die arc verbindingen zodat het geluid ook word terg gestuurd of iets dergelijks en werkt het niet hahaha....zou het kunnen liggen dat het andere merken zijn......da arc beter werkt met sony op sony  bijvoorbeeld....

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #12 Gepost op: 2 juni 2016, 08:20:51 »
Waarom zou je receiver uit staan wanneer je radio luistert? ::)
groeten,
Arjan

Mokumer45

« Reactie #13 Gepost op: 2 juni 2016, 13:16:45 »
Uiteraard moet de receiver aan staan om naar de gewone en digitale radiozenders te kunnen luisteren. Het gaat hierbij om het HDMI signaal naar de TV, wat bij een aantal receivers toch doorgegeven wordt bij het op standby (en/of zelfs uit, maar dat weet ik niet zeker) staan. Hierbij kan je dus wel TV kijken zonder de receiver aan te hebben, waarbij het geluid dan via de TV speakers gaat. Sorry voor het niet duidelijk genoeg uitleggen.

@ LT1985: heb je in de TV in het menu/de settingen aangegeven, dat het geluid extern moet worden weergeven oftewel dat ARC aan staat? Ik weet eerlijk gezegd niet, of dat ook in de receiver moet.

Ik heb zelf een Sony TV en receiver, maar op de TV geen ARC (helaas).

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #14 Gepost op: 2 juni 2016, 14:39:00 »
ARC hoeft alleen te functioneren bij kijken naar tv indien er geen digitale ontvanger wordt gebruikt en bij alle smart tv functies.
Voor de rest moet de surroundset zorgen voor audioafname van de gekozen bron en weergave daarvan. Tv kijken zonder geluid van surroundset wordt, denk ik, complex.
groeten,
Arjan