Auteur Topic: Zacht geluid hd zenders..HK BDS480 / SONY BRAVIA  (gelezen 1521 keer)

Mokumer45

• Een zeer geïnteresseerde 65plusser.
Re: Zacht geluid hd zenders..HK BDS480 / SONY BRAVIA
« Reactie #15 Gepost op: 2 juni 2016, 15:30:18 »
Nee hoor, TV kijken met geluid zonder het gebruiken van je surround set gaat prima als je ARC in het TV menu op uit zet of in dat menu aangeeft, dat het geluid via de TV speakers weergegeven moet worden en niet extern. Uiteraard alleen in stereo of in een soort fake surround geluid, gemaakt door een setting in het TV menu (als dat in de TV mogelijk is). Dit is ongeveer vergelijkbaar met het surround geluid, wat uit een soundbar komt, alleen kwalitatief slechter. Maar omdat het geluid van de TV speakers over het algemeen (zeer) ver achter blijft t.o.v. het geluid, dat je surround speakers of de soundbar produceren, zal geen weldenkend mens deze optie willen, lijkt mij.
Er is trouwens ook de mogelijkheid om het standaard stereo signaal bij het kijken via je media box en je surround systeem (geluid) naar een aantal HDTV zenders via een setting, geactiveerd door de afstandsbediening, om te laten zetten naar ook een soort fake 5.1 surround signaal. Er is maar één HDTV zender, die standaard een echt? 5.1 surround signaal uit zendt, voor zover ik weet.

Marcel Dali

Re: Zacht geluid hd zenders..HK BDS480 / SONY BRAVIA
« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2016, 12:42:21 »
Ik heb de Ziggo box via HDMI op mijn Denon receiver aangesloten. Het TV scherm zit via HDMI weer op de receiver.
Ik heb geen antennesignaal meer op mijn TV. Ik kijk alleen nog digitaal via de Ziggo box.
Als ik TV wil kijken zonder tussenkomst van de receiver is dat ook mogelijk.
Je krijgt dan beeld en geluid van de Ziggo box op de TV en de receiver staat dan stand by. Je moet wel in de receiver instellen dat hij in de stand by stand het HDMI signaal doorgeeft naar de TV.
Op het moment dat ik de receiver aanzet neemt hij het geluid over en hoor je de TV niet meer maar loopt het geluid via mijn luidsprekers.
Ik heb verder geen problemen met geluidsinstellingen die steeds veranderen.

Geen idee of de TS hier iets aan heeft maar ik wilde het toch even melden.

Wellicht als je nog analoge tv via de antenne kijkt moet je het geluid van je TV nog wel naar je receiver krijgen.
Dat zou kunnen via ARC via HDMI mits de TV en de receiver dat ondersteunen.
Anders moet je wellicht stereo analoog uit naar de receiver stereo analoog in.
Of je gebruikt SPdiff coax / tulp digitaal of TOSlink optisch digitaal uit van de TV naar dezelfde ingangen digitaal in naar de receiver.

Marcel