Auteur Topic: instellen subwoofer sony da1200es  (gelezen 793 keer)

maddin

• *
instellen subwoofer sony da1200es
« Gepost op: 30 juli 2016, 14:10:58 »
Hallo iedereen,

Mijn naam is Martijn en ben me sinds kort bezig gaan houden met audio.
Nu heb ik laatst een receiver gekocht (Sony da1200 es). Om te beginnen was er geen afstandsbediening bij, deze heb ik online kunnen bestellen. Het is wel een imitatie ding maar hij doet het.
Het probleem zit hem nu bij de subwoofer, ik krijg er niks geen geluid uit. het is een passieve subwoofer met daar aan een externe versterker die naar de subwoofer uitgang gaat. Ik heb een set B&W 201i speakers aangesloten en die doen het wel prima.
Het is ook mogelijk om de receiver te kalibireren, is het mogelijk dat de subwoofer het wel doet na de kalibiratie?

Ik hoop dat iemand me kan helpen (:

Cheers.

Kermit

• Moderator
Re: instellen subwoofer sony da1200es
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2016, 14:25:58 »
Dag Martijn, welkom op het forum.
Staat in de setup van de versterker aangegeven dat je met een subwoofer werkt?
http://pdf.crse.com/manuals/2694840322.pdf

Zie bijvoorbeeld pagina 60..
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2016, 14:35:18 door Kermit »
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

maddin

• *
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2016, 15:35:42 »
Alriiiight! Thanks Kermit! En toen was er muziek haha.
Was even bang dat de versterker of niet goed of niet voldoende vermogen had, maar het valt me zo niet tegen.
het is een 10 of 12 inch sub in een zelfbouw kist. Een gepoorte kist met een inhoud van 30 liter. Als versterker heb ik de versterker van een actieve medion subwoofer gebruikt :P Het is maar 75 watt, maar in m'n slaapkamer klinkt het prima!

Cheers!

Kermit

• Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2016, 16:13:13 »
Veel plezier er mee..
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?