Auteur Topic: banaanstekker past niet in speaker ingang.  (gelezen 1452 keer)

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
Re: banaanstekker past niet in speaker ingang.
« Reactie #15 Gepost op: 13 oktober 2016, 00:20:10 »
Ik ben helaas nogal van de pietlutterige, en bij mij is vast pas vast, als het muurvast zit. Zo heb ik ook mijn bedenkingen over de optische aansluitingen - die met zo'n vierkante pin in zo'n gat klikt. Het werkt prima, maar ik vind het maar een zozo verbinding.

P.S.: langzamerhand wel een beetje off topic, want hoe zit het nu eigenlijk met die niet-passende bananenstekkers?
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2016, 00:23:28 door Mokumer45 »

blikjebier

« Reactie #16 Gepost op: 13 oktober 2016, 09:22:35 »
Ik ben helaas nogal van de pietlutterige, en bij mij is vast pas vast, als het muurvast zit. Zo heb ik ook mijn bedenkingen over de optische aansluitingen - die met zo'n vierkante pin in zo'n gat klikt. Het werkt prima, maar ik vind het maar een zozo verbinding.

P.S.: langzamerhand wel een beetje off topic, want hoe zit het nu eigenlijk met die niet-passende bananenstekkers?
Dan is dat iets wat echt tussen je oren zit, want glas verbindingen werken meer dan prima.
Naim CD5i | Chromecast Audio| SMSL M8 USB DAC | Naim Nait 5i | Monitor Audio RX1 > Atacama Nexus 5i

> Mijn set <

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
« Reactie #17 Gepost op: 13 oktober 2016, 13:00:01 »
Ongetwijfeld, en ik schrijf dan ook, dat het prima werkt. Maar ik blijf er bij, dat het in mijn mening niet echt goed vast zit, maar wel goed genoeg blijkbaar.

SoundByte

• *
« Reactie #18 Gepost op: 13 oktober 2016, 14:15:42 »
Hallo allemaal. Het bleek dat ik de banaanstekkers toch juist heb aangesloten op mijn Q Acoustics 3020. De banaanstekker steekt er alleen een klein beetje uit. Ik denk vanwege uitsparing zodat de post op de speaker helemaal uitgedraaid kan worden. Want dan klopt het precies. Heb voor de zekerheid de banaanstekkers verwijderd en de draden op ouderwetse manier aangesloten en nogmaals gestest op geluid. Bleef hetzelfde.

Het maakt allemaal niet meer uit want de 3020 zij inmiddels terug bij de winkel. Was er niet tevreden mee. Zowel mijn Sansui surround receiver evenals mijn Teac a-h500 kon ze niet laten zingen. Ben op reviews afgegaan *foei*

Bert69

« Reactie #19 Gepost op: 13 oktober 2016, 14:24:45 »
Kan kloppen, sommige banaanstekker zijn na de "stift" voorzien van een stukje schroefdraad en sommige versterkers hebben dit ook aan de binnenkant van de dop. Zo kun je de banaanplug wanneer eenmaal ingestoken ook nog eens vastzetten door de dop uit te draaien die dan het draad pakt van de plug.

Ooit gezien op een Duits Hifi youtube kanaal waar ze veel reviews geven.