Auteur Topic: Onkyo A-9010 met Pro-ject slecht geluid  (gelezen 443 keer)

bartnijmeijer

• *
Onkyo A-9010 met Pro-ject slecht geluid
« Gepost op: 5 december 2016, 19:16:24 »
Ik heb een maand geleden een nieuwe set samengesteld, bestaande uit de volgende componenten:
Onkyo A-9010 versterker
Pro-ject Debut Carbon platenspeler met Ortofon 2M Red element
Q Acoustics Concept 20 luidsprekers met Ruby Anniversary kabels
Volgens WhatHifi allemaal zeer goed gereviewde apparaten. Echter, het geluid van de platenspeler is niet wat ik er van gehoopt had. Graag had ik advies wat ik hier aan kan doen.
Misschien dat een optionele phono box helpt, of een granieten plaat onder de platenspeler?
Hoor graag jullie opmerkingen...

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Onkyo A-9010 met Pro-ject slecht geluid
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2016, 21:32:44 »
Veel lp's klinken behoorlijk ruk, velen uitstekend dus ik weet niet waar je allemaal naar geluisterd hebt?
Ook een samenstelsel van goed beoordeelde produkten is geen garantie voor een tevredenstellend resultaat. Kabels moet je geen geld aan uitgeven.
Misaanpassing platenspeler-element op elektronica en luidspreker-interactie met de luisterruimte kunnen de pret behoorlijk drukken.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

dandrlover

• *
« Reactie #2 Gepost op: 11 december 2016, 11:58:57 »
ik denk dat het aan uw ingang ligt daarmee bedoel ik dat er waarschijnlijk een slechte voorversterker in zit voor de platendraaier ?? en ik ben niet overtuigd dat project goede armen kan maken ??? en het element is 1 grote marketing machine !! wat bedoel ik daarmee waarschijnlijk?! wil je teveel, je betaald voor de ortofon red 50 euro nieuw  dus . hij zal niet de sterren van de hemel spelen , tenminste dat denk ik ik heb een at 440mlb  op een extreme van synq !! wow das pas goed , maar hij kost ook iets meer tenzij je voor de at 95 e gaat en daar een shabita naald op steekt , maar dat zou ik persoonlijk niet doen ?? 

PuNkEnStEiN

• **
« Reactie #3 Gepost op: 11 december 2016, 17:26:59 »
..... het geluid van de platenspeler is niet wat ik er van gehoopt had. .....
Misschien ..... een ..... granieten plaat onder de platenspeler?
We zijn inmiddels 6 dagen verder, dus wellicht is je probleem al opgelost, maar toch...
In welk opzicht valt het platenspelergeluid je tegen? Ik ga niet vragen of je de speler op de juiste versterkeringang hebt aangesloten, want bij die versterker zou het wel héél suf zijn als dat niet zo was. Staat zo duidelijk aangegeven...
Als je platenspeler redelijk stabiel staat, is een granieten plaat eronder niet nodig, maar proberen kan altijd. De wat goedkopere Pro-Ject spelers staan niet bekend om hun goede demping/vering. Helpt het niet, dan kan je die granieten plaat altijd nog OP je platenspeler leggen. ;)
Quad 99CDS ♦ FM ♦ PRE ♦ POW ♦ 21L2 Dual CS420 Synology DS215+
Squeezebox Touch Cambridge DacMagic ♦ Plus ♦ XS Shure SRH840