Auteur Topic: Love  (gelezen 439 keer)

netreg

• *
Love
« Gepost op: 27 januari 2017, 17:16:38 »
In de media een bijzondere nieuwe platenspeler gevonden  :o. Of het iets deugd is maar nog de vraag

http://dasfilter.com/buzz/ein-plattenspieler-namens-love-vinyl-wird-auch-2017-immer-absurder

Tortel

• *
  • Hoop is uitgestelde teleurstelling.
Re: Love
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2017, 09:41:51 »
Ik hou wel van dit soort ontwikkelingen. Ik heb al vaker van dit soort prototypes voorbij zien komen, maar naar mijn weten is er nog nooit 1 werkelijk uitgebracht?
Het gemak van een cd speler en de romantiek van een plaat draaien verenigd! Ik zou zeker zo'n apparaat aanschaffen die je platen op een digitale manier aftast en goed klinkt natuurlijk. Tot dusverre weet ik alleen van het bestaan van een laserspeler die duizenden euro's moet kosten. Ik heb ook laatst een mooi staand houten prototype gezien, heb de maker benaderd maar helaas geen reactie gehad.
Maar wellicht is dit vloeken in de kerk op dit forum.
Sony STR-DN860 AV receiver, Denon DCD-50 cd speler, Pro-Ject RPM 3 Carbon draaitafel met Ortofon 2M silver cartridge, Pro-Ject Tube Box S via Dali Zensor 5 luidsprekers.

Subbuilder

« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2017, 10:04:26 »
Ik denk niet dat de plaat digitaal wordt uitgelezen. Alleen worden de groeven optisch in kaart gebracht waardoor de tracks individueel bereikbaar worden.
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Subbuilder

« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2017, 10:10:16 »
Als gimmick en voor de show is het natuurlijk prachtig. Maar wie durft zoiets op zijn dure LPs leggen? Je hebt totaal geen zicht op wat er zich onder het ding afspeelt. Ik zou wel willen weten waar de aandrijving zit. Enkel op het label? Vermoedelijk.
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Tortel

• *
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2017, 10:26:54 »
http://www.emerce.nl/nieuws/verticale-platenspeler

Ja het moet wel goeie techniek zijn en niet je platen beschadigen, we willen geen Crosley-achtige toestanden.
Sony STR-DN860 AV receiver, Denon DCD-50 cd speler, Pro-Ject RPM 3 Carbon draaitafel met Ortofon 2M silver cartridge, Pro-Ject Tube Box S via Dali Zensor 5 luidsprekers.

Tortel

• *
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2017, 10:40:15 »
En wat denken jullie van dit dan?

https://maglevaudio.com/

Ziet er absoluut fantastisch uit!! Maar kan dit ook echt werken??

Subbuilder

« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2017, 12:21:58 »
Technici kunnen misschien wat meer verduidelijking geven hoe die zou kunnen werken. Dat het technksch mogelijk is, is 1 ding. Of het geluidstechnisch wenselijk is, is een ander.
Een pick up element werkt ook op basis van een (minuscuul) magnetisch veld... of het dan aangewezen is om een veel groter veld op te wekken om de plateau te doen zweven is maar zeer de vraag. Je kan je voorstellen dat dat invloed heeft op de pick up.