Auteur Topic: Geen geluid Philips 977  (gelezen 295 keer)

Ben81

• *
Geen geluid Philips 977
« Gepost op: 28 januari 2017, 00:37:49 »
Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie adviezen horen bij het volgende probleem: van mijn opa heb ik een prachige Philips AF-977 geerfd. Prachtig mooi ding natuurlijk. Hij doet het perfect. Er is alleeen 1 probleem; er komt geen geluid uit..... ja wel als je zachtjes je oor bij de naald houdt dan kun je muziek luisteren maar dat is niet ideaal. De platenspeler is aangesloten op een goed werkende pioneer SX300. Ook werkt de phono ingang, getest met een andere platenspeler.

Als ik mijn vingers langs de bedrading achter het element van de platenspeler haal, hoor ik wel wat gebrom, wat mij lijkt dat alle bekabeling goed is. Als de plaat draait hoor je echter niks uit de boxen komen. Ook niet bij volume voluit. Kan het nog aan het element liggen?

Hoor graag jullie advies.

Groeten, Ben

Ruud13

Re: Geen geluid Philips 977
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2017, 16:36:21 »
Dat je gebrom hoort als je aan de aansluitpunten achterop het element komt wil niet zeggen dat alle bekabeling van de platenspeler dan goed is. Om te controleren of de bedrading van element tot de aansluiting die naar de versterker gaat goed is moet je de hele signaalweg controleren. Dat er geen signaal van het element naar de versterkeringang gaat kan vanzelfsprekend ook liggen aan het element en dan kan het zo zijn dat de bekabeling van de platenspeler verder goed is.