Auteur Topic: Ortofon 2M Blue element gesloopt?  (gelezen 1032 keer)

Jan

Subbuilder

Re: Ortofon 2M Blue element gesloopt?
« Reactie #16 Gepost op: 14 februari 2017, 00:23:00 »
De AT tafel is geen (semi)automaat. Denk je dat het een upgrade is voor de Pro-Ject? Het is best een goede speler, maar hou er rekening mee dat WhatHifi bij zijn oordeel ook sterk op basis van prijs oordeelt. In die zin is het heel veel tafel voor het geld.
Een stap vooruit zou een Pro-Ject RPM 3 Carbon zijn met 2M Silver. Dan spreek je wel over 699.
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Subbuilder

« Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2017, 00:41:33 »
En ik neem aan dat je 2M blue stylus nog wel intact is? De Stylus is zowiezo het duurste onderdeel van het element. Had je de blue op de Pro-Ject?
Its not because you can neither hear nor measure it, that the difference ain't clear ... to me!

Tortel

• *
  • Hoop is uitgestelde teleurstelling.
« Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2017, 06:41:37 »
Nee de Ortofon Blue is ws overleden. Zelfs de Denon van 300 euro klonk daarmee prima!
Ja de nieuwe tafel komt dan in de plaats van de Pro-Ject en daar had ik de Blue op.
Het was het net niet helemaal, waarschijnlijk een kwestie van afstelling, maar das niet zo heel makkelijk op een Pro-Ject.
Moeilijk hoor, misschien later de AT upgraden met een Blue element?
Sony STR-DN860 AV receiver, Denon DCD-50 cd speler, Pro-Ject RPM 3 Carbon draaitafel met Ortofon 2M silver cartridge, Pro-Ject Tube Box S via Dali Zensor 5 luidsprekers.

Subbuilder

« Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2017, 07:19:18 »
De AT LP5 heeft een adviesprijs van 449. Dat is een celupgrade onder een Pro-Ject RPM 3 Carbon. Tenzij een ingebouwde phono pre een must is, die heb je niet op de RPM.
Hopelijk heb ik beide toestellen eind deze maand in de showroom staan. Dan kan je ns komen luisteren, of ik geef je een verslagje.
Mijn punt is dat je best start met het meest optimale basistoestel waar je later als je wil mee kan gaan upgraden. De RPM 3 laat dat toe. En dan heb ik het niet enkel over het element, maar evt de snaar tot zelf motor toe.

Tortel

• *
« Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2017, 20:16:10 »
Die RPM 3 heeft geen snelheidsschakelaar (voor mij een must) of kan daar een speedbox op?
Daarnaast heeft hij ook nog een stofkap en een basis nodig, wordt best wel prijzig dan...
Als ik bij Pro-Ject blijf denk ik zelf aan de Debut Carbon Esprit SB (DC) met Red M2 Ortofon.
Klopt het dat als je deze wil upgraden naar de Blue M2 dat je alleen de naald hoeft te vervangen?
Sony STR-DN860 AV receiver, Denon DCD-50 cd speler, Pro-Ject RPM 3 Carbon draaitafel met Ortofon 2M silver cartridge, Pro-Ject Tube Box S via Dali Zensor 5 luidsprekers.

Subbuilder

« Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2017, 20:31:56 »
2M Red naar Blue is inderdaad kwestie van stylus vervangen. Wij bieden trouwens een upgrade mogelijkheid bij aankoop. Dan leg je gewoon het verschil blue tov red bij.
De RPM 3 Carbon heeft geen ingebouwde speedbox, maar hij is toe te voegen. Anderzijds is het heel eenvoudig om de riem van 33 naar 45 te verleggen. De motor staat immers naast het plateau.

Subbuilder

« Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2017, 20:40:05 »
Het verschil zit hem ook een 8.6 inch carbon arm op de Debut tov een 10 inch S vormige Carbon arm op de RPM 3. De 2M Silver op de RPM heeft dezelfde stylus als de Red maar zilveren spoelen in de body.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2017, 20:42:20 door Subbuilder »

Tortel

• *
« Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2017, 20:42:11 »
Wie is "wij" precies?
En kopen jullie ook in? Ik moet namelijk die Pro-Ject xpression kwijt. Hiervan moet de witte toonarm draad worden vervangen. Ja ook die heb ik gesloopt...  :-[

Verschil in arm zegt mij niet zo heel veel. Onder die rpm 3 moet ook een base-it of kan je die zo op je kastje zetten?

Subbuilder

« Reactie #24 Gepost op: 14 februari 2017, 20:45:30 »
Inruil is inderdaad mogelijk. Ik pm je wel.
Er hoeft niets onder van basis neen. Al is iedere tafel er wel mee geholpen (doorgaans).
Maar een stevige plank kan die klus ook klaren.

Ruud13

« Reactie #25 Gepost op: 15 februari 2017, 01:26:33 »
2M Red naar Blue is inderdaad kwestie van stylus vervangen. Wij bieden trouwens een upgrade mogelijkheid bij aankoop. Dan leg je gewoon het verschil blue tov red bij.
De RPM 3 Carbon heeft geen ingebouwde speedbox, maar hij is toe te voegen. Anderzijds is het heel eenvoudig om de riem van 33 naar 45 te verleggen. De motor staat immers naast het plateau.

Met je "wij bieden aan" begin je nu wel heel erg je handeltje hier te spammen Subbuilder. Ik denk niet dat dat hier de bedoeling is.