Auteur Topic: Samsung AnyNet / CEC  (gelezen 510 keer)

nossie

• *
Samsung AnyNet / CEC
« Gepost op: 21 februari 2017, 19:00:35 »
Hallo allemaal,

Ik heb een Samsung UE40ES7000 tv, een Samsung BD-J7500 BluRay en een Onkyo TX-NR626 receiver.

Als ik mijn BluRay aanzet gaat altijd vanzelf ook mijn tv aan.
Dit komt omdat Samsung AnyNet aan staat. AnyNet/CEC is volgens mij bedoeld om zoveel mogelijk één afstandsbediening te gebruiken voor je hele set.

Eerst ging ook mijn BluRay weer uit als ik m'n tv uit deed, dat heb ik  nu op kunnen lossen.

Ik wil gewoon als ik een cd wil afspelen dit doen zonder dat de tv aangaat, mijn Onkyo gaat ook niet vanzelf aan als ik m'n BluRay aan zet. Maar als die aanstaat kan ik wel met de Onkyo afstandsbediening de Samsung BluRay bedienen.

Dus kort samengevat, ik wil niet dat mijn tv aan gaat als ik mijn BluRay aan zet.

Ik wil niet AnyNet uitzetten want ik wil gewoon het gemak houden van 1 afstandsbediening.

Ik heb het al bij Samsung en Onkyo gevraagd, maar die wijzen naar elkaar.

Ik denk dat het een instelling is in de Onkyo, maar dit doet alleen 'passtrough' voor de HDMI.

Graag jullie advies.

Mvrgr.

Rudy

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
Re: Samsung AnyNet / CEC
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2017, 22:52:27 »
Ik kan je hierin niet adviseren met betrekking tot het individueel bedienen van je apparaten.
wellicht zijn er instellingen aanwezig die dit wel mogelijk maken.
Mocht dat allemaal niet zo zijn kun je altijd nog een Logitech Harmony afstandsbediening overwegen.
Deze is naar wens te programmeren (wel een karwei) en stuurt alleen de apparaten aan die je op dat moment nodig hebt.
Ik gebruik er zelf eentje naar volle tevredenheid maar zoals ik eerder aangaf, het programmeren vereist wel wat tijd en geduld...
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2017, 13:39:18 »
Beste

De TV kan aanspringen doordat deze op dezelfde afstandsbediening reageert. Dat is eenvoudig na te gaan door het ontvangende 'oogje' van de TV af te dekken en dan te zien of het nog steeds gebeurt.

Het is ook mogelijk dat de TV vanzelf aan springt als er activiteit op de HDMI poort wordt waargenomen. Dat zou  betekenen dat de BluRay speler kennelijk iets uit stuurt waar de TV op reageert.

Een oplossing zou kunnen zijn om het video signaal niet meer rechtstreeks van BluRay naar TV te laten lopen, maar dit via je Onkyo te doen. Dus van je BluRay naar je Onkyo en dan door naar je TV.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

nossie

• *
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2017, 16:40:41 »
De BluRay loopt al via de Onkyo. Ik heb ook een Samsung digitale HDTV onvanger/recorder (ook via de Onkyo), ook met AnyNet maar bij het inschakelen van dit apparaat gaat m'n tv niet aan. Zelfde signaal van de afstandsbediening is uitgesloten, als ik gewoon op de power knop druk van de BluRay gaat de Tv ook aan. Kan AnyNet / CEC natuurlijk uitzetten, maar daar koop ik geen CEC  compatible apparatuur voor... Dan had ik beter naar de Mediamarkt kunnen gaan.... Doe maar een TV,  doe maar een BluRay, doe maar een versterkende........

Moet toch op te lossen zijn

Raymond1

« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2017, 18:00:43 »
Misschien de volgorde van aanzetten veranderen. Eerst de blue-ray aan, daarna pas de Onkyo. Ik heb ook een Samsung tv en als ik eerst de tv en daarna m'n reciever aanzet kiest de tv automatisch voor de reciever. Eerst de reciever en dan pas de tv aan doet'ie dat niet, dan gaat hij gewoon naar z'n tv-kanaal.

nossie

• *
« Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2017, 20:08:44 »
Dat is het juist, ik zet alleen m'n BluRay aan om een audio cd af te spelen via de Onkyo. Maar zodra ik de BluRay aan zet gaat ook de tv aan, de Onkyo blijft uit. Die moet ik handmatig aanzetten. Had liever gehad dat de Onkyo aan gaat als ik de BluRay aanzet. Want als ik de BluRay aan zet wil ik of muziek luisteren of een film kijken, dus dan moet de Onkyo altijd aan. Maar als ik nu muziek wil luisteren gaat altijd de tv aan.